Onbreekbare band

Er verstreek een week, een week sinds we Jan Maarten, mijn broer, zijn Aude en Jonas uitzwaaiden. Ik had geen lust over hun bezoek te schrijven, want schrijf je over een gebeurtenis die geweest is, dan ligt ie definitief in het verleden. En dat terwijl we naar deze gebeurtenis zo lang uitgekeken hadden; hoe kon hij dan zo ineens maar weer voorbij zijn? Er niet over schrijven zou ook niet kunnen, dus vooruit, met pijn in mijn hart schrijf ik dan toch dit logje maar. Want ik kan er niet om heen, het ligt al lang weer achter ons.
Een week deed ik alsof het heel normaal was dat mijn broer en zijn gezin op 3 minuten afstand van ons woonden, in het huis van vrienden. Ik wilde niet te veel stil staan bij hoe bijzonder het was, dat zou maar verstikkend werken. Dus genoten we van elk moment samen. En van de momenten met Tijmen en José en Koosje Jans er bij: bloedband familie en zelf gekozen familie bij elkaar, wat een perfecte combi. Als ik de foto’s er van zie schiet ik zo vol.
Neeltje bedacht: ‘Als we een stapelbed in mijn kamer zetten, kan Jonas gewoon blijven.’
Maar dat kon natuurlijk niet. Zij horen daar, wij horen hier en we waren machtig gelukkig eindelijk weer eens wat tijd samen te hebben.
Ook Jan Maarten besefte dat maar al te goed en tikte dus tijdens de laatste lunch die we samen hadden tegen zijn glas om te speechen. Best wel een momentje, dat verstoord werd door zacht gemauw van Elvis. Ik keek vertwijfeld op- dat kón helemaal niet, dat ik Elvis hoorde, de katjes waren binnen, wij buiten- en zag nog net een katje over de rand van het platte dak van de aanbouw kijken voor hij via de parasol naar beneden kwam duikelen. Bij ons vallen niet de mussen maar de kittens van het dak. Ik denk dat Elvis gewoon ook even wilde laten merken dat ook hij liever niet zonder zijn Franse familie wilde.
Lieve JM, Aude en Jonas, wat houden we van jullie!

20130811-170620.jpg

20130811-170908.jpg

20130811-170918.jpg

20130811-170941.jpg

20130811-171006.jpg

20130811-171057.jpg

20130811-171248.jpg

20130811-171322.jpg

20130811-171350.jpg

20130811-171442.jpg

20130811-171845.jpg

20130811-171901.jpg

6 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

6 Reacties op “Onbreekbare band

  1. Wow, mooi logje San! Broers en zussen zijn bijzonder…

  2. José

    Wat zullen jullie ze missen…
    Ik vond het ook heel bijzonder dat wij deel uit mochten maken van de (kostbare) tijd die jullie hadden met JM, Aude en Jonas <3 en dat het ook nog voelde alsof we ze al vele malen eerder hadden gezien.

  3. jacomien

    Bitterzoet… mooi geschreven en heerlijke foto’s ook!

  4. Ri

    Dit kan en moet een vervolg krijgen, het elkaar voor langere tijd zien. Zeker nu Jonas het zo bewust heeft meegekregen. Volgens mij zijn jullie er allemaal van opgebloeid.

    Ik gun jullie een vervolg met heel mijn hart.

  5. Die duim van mij op de foto, die vat het allemaal wel samen, ja.

  6. Jan Maarten

    Enige smetje, verliezen van team Tijmen… ;) <3

Geef een reactie

