Het feestje van Neeltje

Vijf kinderen mocht ze kiezen voor haar feestje, Neeltje, ze was immers vijf geworden. Daar hoefde ze niet over te twijfelen: Y, Y, A, S en buurmeisje E. Alle kinderen en ouders bedankten hartelijk voor de uitnodiging en toch had ik sterk mijn twijfels of ze er allemaal zouden zijn. Buurmeisje E, daar twijfelde ik niet over. S, ik vroeg me af welk kindje dat zou zijn. ‘Ze is klein met donkerblonde haren,’ zei Neeltje, ‘en ik speel veel met haar op school.’ Nou, vooruit dan maar, dan zouden we haar vast vanzelf zien verschijnen.
Maar Y, Y en A, Neeltjes beste vriend en liefste vriendinnetjes, van Marokkaanse afkomst, ik had zo’n voorgevoel dat ze er niet zouden zijn. Begin van de ramadan, zou Y1, waar Neel een crush op heeft niet ook naar Marokko gaan deze zomer? Ik kreeg geen afmeldingen, maar bereidde Neeltje toch maar vast voor dat ook als niet alle kinderen zouden komen we het tóch een feest zouden maken. Dat was goed zei ze.
E kwam, S kwam (oooh, wacht, dat heel kleine heel verlegen meisje dat altijd alleen maar ja en nee knikt), de rest kwam niet. En misschien… Was dat ook wel goed zo. S, die eerst van verlegenheid niet durfde te praten, ontdooide in deze kleine setting vrij snel. Jip en Nisse waren de liefste helpers en zo was het aardig te doen; meer kindjes, ik weet niet of het te behappen was geweest. We hadden een heerlijk mini feestje. We keken bij de koeien die gemolken werden, aten lekkere ijsjes van op de boerderij zelf gemaakt ijs, de kinderen klommen en klauterden, sprongen op het reuze springkussen, bouwden van reuze blokken een huisje. Wat een fijne eerste kinderfeest van ons meisje!

20130710-194206.jpg

20130710-194217.jpg

20130710-194238.jpg

20130710-194253.jpg

20130710-194342.jpg

20130710-194401.jpg

20130710-194416.jpg

20130710-194436.jpg

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Het feestje van Neeltje

  1. Wel vreemd dat ze niet even zeggen dat ze niet komen? Maar wat een heerlijke foto’s!

  2. Anoniem

    ziet er heerlijk uit, waar is het?

  3. Wat een heerlijk feestje!
    En wat zie ik jou, als ik naar de foto’s van Neeltje kijk.

  4. José

    Goed voorgevoel van je en wat heerlijk dat het Neeltje niet deerde en ze zo’n tof feestje heeft gehad!

  5. Oh dat ziet er wel uit als een heel leuk feestje. En wat heeft Neel een geweldige broek aan!

  6. EstherD

    Leuk, de Drentse Koe! We hebben voor het laatste jaar een abonnement denk ik.. Nu vindt onze negenjarige het nog superleuk.

  7. Wat is dat toch een groot wezen, dat kleine meisje van jou. Straalt aan alle kanten ver voorbij haar vier mensenjaren uit. Prachtig!

  8. Esther

    Hee, ze heeft haar feestbroek weer aan :)

Geef een reactie

