Droom

Ooit, op excursie in Tsjechië leerde ik van een wijs man voor het slapen gaan dat je de droom die je het eerst droomt in een vreemd bed moet onthouden: hij komt uit.
Ik sliep er goed, maar helaas, ik onthield mijn droom niet.

Inmiddels ben ik een aantal jaren verder en zelf ook stúkken wijzer -ahum- en vind ik dat ik zelf ook wel dit soort magische aanbevelingen mag doen. Komt ie: onthoud de droom die je droomt in de nacht dat je jarig wordt, hij zal een voorspelling geven voor je komende jaar.

Mooi, hè? Ik hoop nu toch maar zo dat het klopt, ook, want ik onthield mijn droom die ik droomde in de nacht voor ik jarig werd en tjonge, ik wil dat ie uitkomt!

Ik droomde dat ik in een huis was, waar ik de trap opliep naar zolder. Op die zolder stonden geen spullen, door de dakramen zag ik stralend blauwe lucht. De planken aan de binnenkant van het schuine dak waren om beurten groen en geel geschilderd, wat er waanzinnig tof uitzag en ineens was er een feestje! Het stond er vol met mijn vrienden die er stonden te dansen en me verwelkomden. Ik wilde er wel een foto van maken, maar toen ik me naar de trap zou spoeden om mijn camera te halen, stopte de droom. Kennelijk was het niet de bedoeling dat ik in mijn droom de trap weer af zou gaan; the only way is up, baby. En gelukkig had ik genoeg innerlijke foto’s genomen om me alles nog haarfijn te herinneren.

Ik zocht even wat steekwoorden uit mijn droom op:

20130628-151447.jpg

20130628-151459.jpg

20130628-151515.jpg

20130628-151527.jpg

20130628-151541.jpg

20130628-152439.jpg

Verbetering van mijn situatie, na een lange periode van ploeteren mijn problemen overwinnen, positieve verandering, genezing, tijd voor geluk en goede energie aangebroken, positieve houding ten opzichte van het leven, er op uit gaan, genieten.

Klinkt mij als muziek in de oren. Het had ook meteen mogen uitkomen, maar over is het duidelijk nog niet. Morgen dan! Of of volgende week!
Om daar voor te zorgen ga ik volgende week naar de huisarts om te overleggen of ik het niet hogerop moet zoeken. Het was een meer dan bar slechte week afgelopen week, een bar slecht bijna jaar, ik wil wanhopig graag beter worden.

6 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

6 Reacties op “Droom

  1. Ik vind het een prima magische aanbeveling!

    • sanneke

      Jij was er natuurlijk ook, mijn drie liefste Henken (HK, HM, HL), al mijn lieve vriendinnen… Och, wat zou ik jullie graag allemaal samen zien!

  2. Ik hoop dat ie uitkomt! Misschien weet je onderbewuste wel al meer dan jij: het gaat de goede kant op dit jaar!

  3. Martijn

    ik geloof niet zo in de voorspellende werking van dromen, maar ik gun jou en de rest van je gezin het van harte! Wat een pech allemaal. gelukkig staan jullie zo positief in het leven. Als jullie doen alsof, gaat het in ieder geval heeeel overtuigend ;-)

    • sanneke

      Haha, nee, dat is niet gespeeld. Maar als ik schrijf dat ik wanhopig graag beter wil worden, kun je daaruit wel aflezen dat ik er op dat moment wel even klaar mee was. Ik ben er best soms verdrietig van, vooral als de slechte dagen zich aaneenrijgen en ik daar erg moe van ben. Maar meestal kunnen we het gezellig en vrolijk in huis houden.

  4. evenopbezoekbij

    Hè getsie. Ik hoop dat de huisarts wat uit zijn hoge hoed kan toveren! Dat je je een stuk beter gaat voelen. Niets frustrerender dan zo graag willen maar niet kunnen. Hou je taai!

    Trude

Geef een reactie

