Lucky number seven

Voorzichtig deed ik de deur naar de woonkamer open vanmorgen. Waar zouden ze zijn?
In de hoek van de kamer zag ik vier gespitste oortjes omhoog komen.
Hallo mijn katjes, goedemorgen!
Daar kwam Lux al naar me toe gerend, op de voet gevolgd door Elvis. Ze wonen hier nog maar net en dan nu al zo veel vertrouwen. Terwijl ik dit typ nestelt Lux zich tegen me aan op de bank voor een dutje. Ach, wat had ik hier naar uitgezien…
Na negen jaar hier wonen kunnen de kinderen en buurkinderen ineens wèl leren dat ze de deuren achter zich dicht moeten doen, want ze weten allemaal: de katjes mogen de eerste zes weken niet buiten komen om gehecht te raken aan ons en ons huis. Want nu ze er zijn willen we ze ook echt niet meer kwijt. Ze zijn zó lief! En grappig ook: ze spelen gitaar en piano, maken hinderlagen voor elkaar, maken hoge bokkensprongen. Ze eten samen, spelen samen, gaan samen naar de bak en vallen tegelijkertijd in slaap.
Ons huis telt zeven inwoners nu: we zijn compleet. Compleet gelukkig.

20130620-095333.jpg

20130620-095430.jpg

20130620-095659.jpg

20130620-095814.jpg

20130620-095841.jpg

20130620-095857.jpg

20130620-095923.jpg

20130620-095936.jpg

20130620-101030.jpg

20130620-101116.jpg

Hihi, Lux is weer wakker: ik krijg kusjes en likjes op mijn neus!

20130620-102147.jpg

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “Lucky number seven

  1. Oeh, die foto van Lux en Elvis samen!

  2. Ruby (@Roebs)

    Zo lief…. *snif*

  3. Ri

    Ik ben verliefd. Wat zijn ze lief. Wat zijn ze mooi. En wat zien ze er zacht uit. Lief, lief, lief, lief.

  4. evenopbezoekbij

    Wat een heerlijke knappertjes bij elkaar!

    Trude

  5. Oh San, als ik in NL was…. stond ik voor de deur! Wat een schatjes! EN wat kan ik me voorstellen dat Lux en Elvis het leven (en zeker dat deel van het leven wat nu vaak gevuld is met pijn en frustratie) fijner en blijer maken (je weet het, ik *ken* dit verhaal. Dank je voor de prachtige foto’s! Dikke knuffel voor jullie alle zeven!

    • sanneke

      Wat zou dát leuk zijn. En klopt, het is alleen al een genot om vanaf de bank toe te kijken wat voor capriolen ze uithalen en nog heerlijker als ze nog bij me komen liggen ook. Joy!

  6. Jet

    Oh wat heerlijk! Wat zijn ze mooi en wat doen ze lief! Wat fijn om ze om je heen te hebben! Fijn voor je!

  7. Ongelooflijk schattig. Zijn het raskatjes eigenlijk?

    • sanneke

      Nee, dat zijn ze niet. Hun moeder is een gewone Europese korthaar, een lapjeskat. Hun vader heeft de looks van een Snowshoe cat, een bijzonder ras, maar is op een boerderij geboren. Waarschijnlijk is zijn vader een raskat. Onze kittens werden net als Snowshoe cats (en sommige andere rassen) spierwit geboren en kregen later hun tekening. Volgens I., bij wie ze geboren zijn en die dierenartsassistente is, hebben ze nu het meest weg van Ragdoll kittens. Maar op de keper beschouwd zijn het gewoon prullenbakjes dus. Übercute prullenbakjes, met de looks van raskatjes.

  8. Oh wat zijn ze lief!!!!!!!!!!! Die foto van die kleine in slaap gevallen half op en onder de stoel van Neeltje, zo cute!!!
    Ik zou de foto’s al kunnen knuffelen, dus kun je nagaan als je ze echt hebt rondlopen.
    Veel knuffel en speel plezier met jullie jongste gezinsleden!

Geef een reactie

