Omdenkdiploma

‘Je bent zo sterk geworden, je hebt zo goed leren omgaan met je situatie, je kunt omdenken en bent positief. Wat je lichamelijke situatie betreft kan ik helaas niets voor je doen en wat de geestelijke betreft ook niet meer; jij kunt het zelf.’
Zo sprak mijn ergotherapeute net. Het voelt alsof ik een diploma heb gekregen, een omdenkdiploma.
Ik voel het zelf ook, ik heb de dingen in mijn hoofd aardig op een rijtje, weet zo langzamerhand hoe het gaat: slechte en betere dagen wisselen elkaar af. Een goeie dag kan ik eenvoudig weer verpesten door teveel te doen. Teveel kan al zijn: 5 minuten staan praten. Maar dat weet ik niet van tevoren. Voor het zelfde geld lukt het me een kwartier.
Het heeft geen zin me daar over op te winden, er veel tranen aan te verspillen of er boos over te worden, daar voel ik me alleen maar rotter van. Het lukt me nu om er aardig gelijkmatig onder te blijven (ik, van de hoge bergen en diepe dalen!) en dat voelt fijn. Ik ben gelukkig, ook al was het leuker geweest als mijn lijf normaal functioneerde.
Ik hoop maar dat ik snel met House terecht kan bij de osteopaat. Mag ik in juli komen vertellen bij de ergotherapeute hoe dat gaat en krijgen we dan misschien weer aanknopingspunten om verder te werken, maar voorlopig ben ik bij haar klaar, hoera!

P.S. Ik heb het niet zo op modewoorden als omdenken, maar ik kom er niet onderuit in dit geval, het woord dekt de lading.

20130528-161000.jpg

20130528-161028.jpg

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Omdenkdiploma

  1. Ri

    Je bent er kampioen in, in omdenken.

    Veel mensen kunnen wat van je leren. Ik niet uitgezonderd.

  2. Trude

    Jeetje knap van je! Een hele mooie kleurige pluim voor jou! Trude.

  3. judith

    Tja …dat diploma moet ik ook nog halen…ben ook heel benieuwd naar de osteopaat…. voor alsnog dan toch maar gefeliciteerd!

  4. Die ergotherapeut verwoordt het erg mooi. Je inspireert!

  5. Ik geloof niet dat ik het woord kende maar ik heb het er wel op. Goed woord. En goed gedaan! Niet je omstandigheden bepalen je geluk, maar hoe je ermee omgaat. Je gedachten erover. Je omdenken.
    (En eindelijk dan toch een foto uit de tulpenshoot! MOOI!)

Geef een reactie

