Lievelingsplek

Een van mijn lievelingsplekken ligt op de hei. En is het niet zo dat lievelingsplekken samenhangen met de mensen die aan die plek verbonden zijn? Bij deze plek horen Henk en Riekje. Rinke kwam er al met Henk toen hij een jaar of 15 was en tegenwoordig gaan we met de hele Santenkraam.
We doen er altijd hetzelfde: samen praten, thee leuten, bier drinken, Rinke en Henk spelen gitaar, zingen liedjes, de rest zingt mee wanneer het uitkomt. We koken samen en doen de afwas zingend (al deed ik aan die typische Huis op de Bergen activiteiten niet mee dit keer, om de wel bekende redenen. Maar achterover hangen in m’n tuinstoel was ook geen straf daar) de kinderen rennen achter elkaar aan op de hei, spelen in het houthok, doen spelletjes, we wandelen en praten nog veel meer. De dagen zijn er altijd te kort.
Dit keer kwamen Riekjes ouders ook en haar broertje en schoonzus. Zaten we ineens midden in een familiebijeenkomst. Waar we wonderwel tussen pasten.
’s Avonds laat hoorde ik geblaat naast het huisje: de schaapskudde. Ik sloop er naartoe en stond zo ineens tussen de schapen in het donkere bos. In de verte zag ik het huisje waar warmte uit de raampjes straalde, waar schaterlach van opklonk. Maakte me zo gelukkig.

20130520-230955.jpg20130520-231032.jpg20130520-231104.jpg20130520-231207.jpg20130520-231315.jpg20130520-231249.jpg

20130520-231438.jpg

20130520-231511.jpg

20130520-231532.jpg

20130520-231549.jpg

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “Lievelingsplek

  1. Yvette

    Het lijkt wel een sprookje gewoon! Wat leuk zeg!!

  2. MUS

    oh oh oh oh! het leven is mooi!

  3. Martine

    Een kameel!?

  4. Ik word er stil van…..en peins me intussen suf van wie die ‘train’ nu ook al weer is. Ik draaide het cassettebandje ooit grijs.
    Is dat soms een huisje van staatsbosbeheer? Jammer dat jullie geen beter weer hadden. En oja, wist je dat ook stadsschapen hebt, ik kwam ze onlangs tegen tijdens een avondwandeling: http://lehti-paul.blogspot.nl/2013/04/andijvie-cola-en-schapen.html

    • Sanneke

      Het is van de Nits, Lehti. Luisterden wij ook veel naar. En nee, het huisje is niet van Staatsbosbeheer, maar van een freule wier ouders het bouwden en die het alleen verhuurt aan kennissen. Het weer was prima, we konden de hele dag buiten zijn. Oké, wat warmer dan 14 graden was leuk geweest, maar gelukkig hadden we dikke truien bij ons.
      Leuk hoor, die schaapjes.

  5. jacomien

    Nou, wat Yvette zegt: net een sprookje!

  6. Idyllisch. Ik word al gelukkig van je stukje lezen en je foto’s bekijken, kan me een voorstelling maken van hoe fijn het voor jullie was!

  7. Jet

    Logisch dat je je daar zo gelukkig voelt, het plekje heeft alles in zich om je zorgen even te vergeten. Zelfs de eerste foto, waar geen mens op staat, heeft al zoveel goeds in zich..
    Leuk die kameel in het wild… ;-)

  8. Oh wat een zalige plek. Straalt zoveel rust uit. Heerlijk dat je zo’n superdag had!

  9. Ha, kijk die Neel, in dr stoere spijkerbroek!

    En pff, verder krijg ik vooral een wee gevoel in mijn maag van deze foto’s. Zo mooi, zo Nederlands…

  10. Wat een leuk familieportret… je wordt er gelukkig van, gewoon van naar de foto’s te kijken. Schaapjes op de hei, OK, maar wat doet die kameel daar?

  11. martijn

    En weer mooie foto’s En een fijn verhaal, maar een kameel En een zebra? Circus in de buurt?

Geef een reactie

