Geheim

‘Er is een geheim, de burgemeester komt op school en dan mag ik iets speciaals doen met J.!’
Maar wat J., Jip’s beste vriend en zij dan mochten gaan doen, dat wist Neeltje niet. Zo geheim was het dus.

Vanmorgen koos ze haar roze fluwelen jurk uit om op haar mooist te zijn voor als de burgemeester kwam. Op school ging daar- jammerdebammer- een oranje t-shirt overheen. RTVDrenthe plaatste een zendmast voor de school, alle kinderen van de school verzamelden zich op het plein voor de ingang, Neeltje en J. mochten vooraan staan. Neeltje werd live voor de radio geïnterviewd zag ik van een afstandje (ik weet dus niet of ze wel een woord heeft durven zeggen, volgens mij was ze best onder de indruk) en daar kwam het grote moment: de eerste beker die alle schoolkinderen van Meppel krijgen ter gelegenheid van de kroning reikte de burgemeester uit aan ons meisje. En de tweede aan J. die de hele tijd heel lief als hoeder van Neeltje optrad.

Ik weet nog hoe ik als kind het tegeltje koesterde dat ik kreeg ter ere van de kroning van Beatrix en dan kreeg ik hem nog niet eens uit handen van de burgemeester. Dit vergeet Neeltje vast zo snel niet.

20130425-100900.jpg20130425-102203.jpg

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Geheim

  1. Nee, dit vergeet ze nooit!

  2. cath

    ha! wat gaaf voor haar :))

  3. Wauw, dit is echt heel cool!

  4. Wat gaaf! En dan vandaag in de krant denk ik, of niet?

  5. Martijn

    Zat even te kijken op de site en heb het stukje gevonden ;-)
    http://www.rtvdrenthe.nl/audio/drenthe-nu-2240 bij ca. 53 minuten.
    Neeltje heeft inderdaad niet veel gezegd… mooi hoor!

  6. Wat tof! Mooie foto’s, ze lijkt op jou, op de eerste.

Geef een reactie

