Busted

De foto die ik gisteren van mezelf plaatste, dat is wie ik wil zijn. Zo’n dag als ik gisteren had, zo wil ik ze allemaal wel.
De realiteit is helaas anders.
De ergotherapeut rook onraad.

Ik kan dat niet zo maar, zo maar zo’n uitje maken, of zoals laatst, eieren zoeken.
Ik had een stiekem hulpmiddel ontdekt en het heet korset.
Prachtig is het, zwaar satijn, baleinen en het zorgt er voor dat ik rechtop kan blijven.
Ik trok hem niet dagelijks aan, dat ging niet, alleen op dagen dat ik niet met veel pijn wakker werd en dan kon hij me helpen die dag nog wat beter te maken. Ik deed dat ook al toen ik nog werkte, anders was het vaak amper te doen.
De ergotherapeut verschoot van kleur toen ik het opbiechtte.
Want het is niet goed dus.
Het neemt de spierfuncties over en doet mij denken dat ik dingen kan die ik eigenlijk niet kan.
‘Alsjeblieft, wees nou geduldig en bouw het heel kalm op,’ zei ze. En dat ze het echt heel vervelend vond dat ze zo streng voor me moest zijn.

En nu barst ik. Van onmacht, ongeduld en pijn. Want die foto die ik gisteren plaatste, dat is wie ik wil zijn. Maar ik ben het nog niet. Ik hoop dat ik het ooit wel weer ben.

18 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

18 Reacties op “Busted

  1. Ik duim zo dat je het korset snel alleen maar nodig hebt voor de mooi…

    • sanneke

      Ik vond het zo’n geweldige uitvinding, dat ie stunning staat en me nog helpt ook. Maar als ie alleen voor de stunning is, is het nog beter natuurlijk.

  2. Och lieverd, wat zou het fijn zijn als je weer altijd de Sanneke-met-korset bent, maar dan zonder hulp van de korset. Had je ‘m vrijdag ook aan, of was dat een écht goede dag?

  3. Hè wat jammer. Dat iets wat je een beetje helpt dus eigenlijk niet mag.

    • sanneke

      Ja, stom. Toen ik klein werd werd wel overwogen of ik misschien een korset moest omdat ik hypermobiel was en mijn ruggengraat niet recht was, maar dat is toen niet gebeurd. Nu kocht ik er een voor de mooi en damn, wat zit dat lekker. Een soort epo. :D Maar ja, niet goed dus.

  4. AAh wat balen! Wat een langdurige, geduldige en pijnlijke weg moet je afleggen. X

  5. Heel vervelend als je lijf niet mee wil werken en niet meer het instrument is waarmee je kan doen wat je van binnen wilt.

    • sanneke

      Dat van mij is wat dat betreft erg dubbel. Ik ben gezegend met een erg goede basisconditie, maar ondertussen kloppen er dingen zo niet in mijn lijf, dat ik met die conditie niet veel kan. Een arts zei ooit tegen mij over mijn longinhoud: jij zou topsporter kunnen zijn. Tja. Jammer wel.

  6. Julius

    Tijd is slechts een rekeneenheid, je ongeduld only human.
    Hou vol, oefen geduld en blijf delen. Jij gaat winnen..

  7. jacomien

    O, en dan krijg je ook nog reacties dat je er op die foto’s zo goed uit ziet. Hè bah, wat stom allemaal.

    • jacomien

      … niet dat het vervelend is om zulke reacties te krijgen, maar het is zo wrang <3

      • sanneke

        Ik werd heel blij van die reacties. Het voelde gisteren zo goed om een uitstapje met ons allen te kunnen maken en ik voelde me mooi en gelukkig en gezegend. Maar ik speelde dus wel vals, ja.

  8. Potverdorie. Dat is nog eens slecht nieuws! Ik zou ook zo graag een keertje met je naar een museum willen gaan, maar dat zit er nog niet in.
    Sterkte :( Dat die spiermannetjes maar eens snel opdruk en sit up oefeningen gaan doen, die luierds!

  9. Pff, wat wordt er een boel geduld van je gevraagd. Ik kan me niet eens voorstellen hoe onmachtig je je inderdaad moet voelen…

  10. CarrieBoe

    *slikt traantje weg* Oh Sanneke. Zo goed weet ik hoe het voelt om iets of iemand te willen zijn wat eigenlijk niet lukt. Ik wens je een korset-benodigd-loos (<– snap je m nog? :)) leven. Uit heel m'n hart. Ik drink m'n thee op heel veel mooie dagen vol leuke uitjes voor jou. :)
    Kus

Geef een reactie

