Delias Neeltje

20130413-161435.jpg

Waar google je al niet brengen kan. Ik weet niet eens meer wat ik zocht, maar ineens vond ik dit:

20130413-161608.jpg

Wow. Er is een vlinder die Neeltje heet! Hij fladdert alleen zo’n donders eind weg, dus of we de Neeltje-vlinder ooit in levende lijve gaan zien is maar de vraag.
Gelukkig heb ik hier mijn eigen Neeltje-vlinder, die momenteel meer weg heeft van een Neeltje-zeehond. Vooral ’s ochtends blaft ze er op los. ‘Ik heb ziekte,’ zegt ze.
Tja, dan zit er niks anders op dan haar maar een beetje extra verwennen. Met een broodje en een kopje thee in het grote bed bijvoorbeeld.

20130413-155637.jpg

En over verwennen gesproken: na aanleiding van de thema-avond over opvoeden van de VPRO van van de week vroeg ik aan Jip of hij vond dat hij verwend was.
‘Ja, heel erg,’ antwoordde hij.
Oké… Verwennen we hem te veel? Ik heb dat gevoel zelf niet, maar ja, hij dus schijnbaar wel?
‘Er zijn kinderen in andere landen, die hebben niks. Nog niet eens een bed. Dan ben ik heel verwend,’ legde hij uit.
Potjandorie, wat een kind.

Met hem en Nisse hoepelde ik vandaag -hoera, een goeie dag!- en mèn, wat is dat hoepelen toch zalig. Vesten en truien gooiden we al hoepelend uit, want pff, je krijgt het er wárm van.
En we hadden een onbetwiste winnaar: deze meneer hield het 25 minuten vol.

20130413-161140.jpg

 

 

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Delias Neeltje

  1. Ik kan t ook steeds langer, maar 25 minuten haal ik echt niet! Respect! (en zonder door te scrollen naar de foto, wist ik dat het om Nisse ging). En beterschap voor je Neeltje vlinder. En gewoon groetjes voor die verstandige Jip.

  2. Haha, ik moet nu aan Pippi denken. (ik heb ziekte) en denk daardoor dat Delias Neeltje meducijn nodig heeft.

  3. Waarom lees ik dit logje nu pas? @Astrid, ja meducijn…want wat had Pippi ook alweer? ‘Splunk’ geloof ik.
    Mijn zoon van 12 zegt ook wel eens dat ie verwend wordt. Vraagt me hem (nog) eerder naar bed te sturen, niet alles voor hem te pakken (deed ik dat dan?), de deur uit te sturen om daar te gaan spelen en…vanmorgen…….. bracht hij míj een ontbijtje op bed. Hij haalt er nog niet eens andere kinderen bij.

Geef een reactie

