Baantjes

Wat een mooie ochtend. Dauw op het gras onder mijn voeten, de zon over de heuvels schijnend. Ik zag nog iemand die al vroeg wakker was en ze liep me tegemoet. Als vanzelfsprekend liep ik met haar op. Het was een belangrijke dag voor haar, ze zou starten in een nieuwe baan. Maar eerst wilde ze wandelen. Ik gaf haar groot gelijk.
Ik kende haar, natuurlijk kende ik haar, maar alleen van foto’s, van tv. Dat we zo’n klik zouden hebben had ik niet zo snel verwacht, maar ach, beiden moeders van drie hadden we genoeg te bepraten. Ik moest lachen om hoe ze over haar meisjes vertelde. We vroegen iemand of hij een foto van ons wilde nemen, maar die was zo flabbergasted, dat het een foto van niks werd. Ik maakte dus maar een selfie van ons, waarbij iets op de achtergrond precies zo boven haar hoofd hing dat het wel een kroontje leek. Wat precies paste eigenlijk.
We zagen iemand naar ons toe lopen met een doos in zijn handen. Het was René Froger: ‘Cadeautje schat, voor je heugelijke dag,’ zei hij en overhandigde mijn nieuwe vriendin een tosti-ijzer.
‘Oh shit,’ zei ze, ‘ de kroning, bijna vergeten en ik moet me nog omkleden!’
Het volgende moment dat ik haar zag was ze al bijna koningin. Ze zag er prachtig uit, voor het oog een en al serieuze concentratie. Maar die stiekeme knipoog zag ik heus.

Een droom met een koninklijk kroontje er op. Als ze echt zo is zoals in mijn droom, dan is de vrouw die straks haar nieuwe baantje als koningin gaat vervullen een hele leuke. Ik hoorde net dat onze toekomstige koning graag piloot wil blijven en als gastpiloot optreedt bij de KLM. Kan het straks zo maar zo zijn dat je zonder dat je het weet door de koning naar je vakantiebestemming wordt gevlogen!

En over nieuwe baantjes gesproken, ik trok er een paar. Gisteren besloten we dan toch eindelijk maar eens met de kinderen te gaan zwemmen. Ik had er als een blok tegenop gezien: eerst al met de auto er naartoe, dan het gedoe met omkleden en hoe zou dat moeten in het zwembad? Afgelopen week was een bar slechte week voor me, rechtop staan was er niet veel bij. Maar de kinderen wilden zo graag weer eens zwemmen en Rinke was er bij per slot van rekening.
Hij bleef bij de kinderen, mocht ik baantjes trekken. Wat een zaligheid! Moeiteloos zwom ik er 20 voor ik besloot dat ik toch ook een beetje sociaal moest doen en me bij mijn gezin moest voegen. maar ik had met gemak door kunnen zwemmen. Zalig, zoveel minder pijnlijk dan zitten of staan, zwemmen. Wat is dat toch met mij, dat ik nu al voor de tweede keer een periode meemaak waarin ik (vrij) immobiel ben, maar dat zoiets mijn conditie totaal niet lijkt te schaden? Ik ga vaker zwemmen dus, dat mag duidelijk zijn. Misschien school ik mezelf maar om tot zeemeermin.

Het zwembad had ook nog wat anders in petto. ‘Dit moet je toch aanspreken,’ zei Rinke,’ kijk daar, een man met een staartje en een baard!’ En verrek zeg, ik zie niet vaak een man die ik er leuk uit vind zien, maar dit was een lekker ding! Hij leek sprekend op Rinke namelijk, maar dan met wat krulliger haar. Dezelfde bouw hadden ze, dezelfde blauwe stralende ogen, met lange donkere wimpers omlijst. Wauw! Het leukst was het moment dat Rinke’s dubbelganger het zelf ook door had en zijn vrouw (met donker haar en een pony) ongelovig aantikte en richting ons knikte. En nee, jammer, daar heb ik geen foto’s van. Dan maar een losse selectie foto’s van de afgelopen dagen. Spelen, spelen met die nieuwe camera! Hij kan zelfs in het donker scherpe foto’s maken, zonder statief! Ik vind hem zo knap.

20130408-104833.jpg

20130408-104852.jpg

20130408-104918.jpg

20130408-104940.jpg

20130408-104959.jpg

20130408-105020.jpg

20130408-105059.jpg

20130408-105121.jpg

6 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

6 Reacties op “Baantjes

  1. jacomien

    Die laatste foto is bijzonder.

  2. pieke

    prachtig! ik vind jou ook knap, dat je zulke mooie foto’s maakt met je knappe camera

  3. diana

    wat een mooie foto`s
    zwemmen altijd fijn en even geen pijn lekker

  4. martijn

    Tja, als je zelfs een fles afwasmiddel mooi er uit kan laten zien….. mooie foto’s dus!

  5. Whaa, die foto’s in zwartwitgeen zijn echt supertof. En wat bizar, hoe kan er nou nog een koppel rinke-sanneke bestaan. Lijkt me heel gek om daar ineens voor te staan, haha.

    En verder moet je dus een zwembad. In de tuin. Maar serieus, wat fijn dat het zwemmen wel ging. Misschien vaker gaan?

  6. Zo grappig, dat ik dit los allemaal al op Twitter las, maar dat je het hier met een bruggetje tot een geheel maakte. Ik hartje jouw blogjes en probeer vaker te reageren, want ze zijn een reactie waard. X

Geef een reactie

