Ghostbuster

Kent u dat verschijnsel, dat u een foto maakt en dat er ineens een geest bij op blijkt te staan?
Een keer is dat nog wel grappig misschien, of spannend, maar er komt een moment dat je denkt: ‘Hallo! Ik wil gewoon een foto kunnen nemen zonder geest er op!’
Pontificaal in het midden van elke foto stelde hij zich op. Soms naast iemand, gezellig naast Riekje bijvoorbeeld:

20130405-205101.jpg

Even zo vaak verscheen hij gewoon zo maar over iemands gezicht heen. Ik bedoel, bij Riekje had ik hem er nog af kunnen snijden, wat ik voor veel foto’s op dit weblog ook gedaan heb, maar bij een portret leidt dat dan meteen tot ongewenste plastisch chirurgie. Gelukkig zijn er ook programma’s waarin je kunt retoucheren, maar élke foto retoucheren om van de vlekken af te komen is best omslachtig.

Op de foto staat Riekje met een camera in haar handen, die mocht ik lenen nadat ik deze foto gemaakt had: een verademing: geen geesten meer.
Daarop besloten we dan nu toch maar de ideale ghostbuster in huis te halen: een nieuwe camera. Eentje zonder beschadigde lens (die reddingsactie met de camera om mijn pols waarbij ik Neeltje uit de Waddenzee viste nadat ze daar headfirst met kleren en al aan in was gevallen, was de camera niet zo goed bevallen. Zeewater en strandzand zijn niet zo goed voor een camera. Wanneer dat dan was? Anderhalf jaar geleden. Heb ik het er nog lang mee volgehouden, niet?)

Dus voortaan vind je foto’s gemaakt met de Nikon Coolpix P330 op mijn weblog. Een compact waarbij je handmatig het diafragma en de sluitertijd in kunt stellen, eentje waarmee je met gemak bij weinig licht kunt fotograferen, die moeiteloos tekeningen fotografeert (had mijn vorige het moeilijk mee), met prima zoomfunctie. Een fantastisch verlengde van mijn oog dus.

20130405-210936.jpg

20130405-211014.jpg

20130405-211727.jpg

20130405-211748.jpg

Oh, en buiten doet ie het ook mooi.

20130405-211922.jpg

9 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

9 Reacties op “Ghostbuster

  1. Helemaal geen geesten meer?

  2. anitavdh

    Ik geloof dat ik er ook zo een moet ;)

  3. Mimi

    Ik was bijna voor je gaan bidden :) maar voor nu gefeliciteerd met je beeldige beeld!

  4. Weet niet wat je met de oude camera van plan bent, maar één maal liet ik mijn Canon buiten in een zomerse bui op tafel liggen. Mijn plaatjes vertoonden toen geen geesten, maar waren volledig in mist gehuld. Ik kreeg het advies om het ding in een bak met droge rijst te hangen. En het werkte!!

    Een jaar later liet ik het ding alsnog ìn het water vallen. Rioolwater zelfs. Toen werkte het trucje niet meer: http://lehti-paul.blogspot.nl/2012/07/poep-seks-en-andere-nattigheid-deel-2.html (laat je niet door de titel afschrikken)

    Ik wens je veel plezier met je nieuwe geestdodende, pardon, geestloze camera. ;-)

    • Sanneke

      Wat een goeie tip, die rijst, eentje om te onthouden! Jammer dat iena het rioolwaterincident niet meer werkte. De lens van mijn oude camera is beschadigd door het strandzand vrees ik. De eh, sluiter? Voor de lens wilde ook niet meer geheel open. Tja, daar helpt rijst niet vrees ik.

  5. Jaaa, een nieuwe! Wij hebben ook een nieuwe (die van ons viel op de lens in een kerk in Italië…) Hebben voorlopig een kleine genomen en sparen nu voor een mee geavanceerd model. Die van jullie klinkt goed trouwens.

    En Neel op haar hasbeens, de max.

  6. Ja, ik wil ook!

    Echt heel mooie foto’s.

Geef een reactie

