Zoek

Dit is Rinke. Ach, u kent hem wel. Hij ging hier even tanken. (Moet je daar nou een foto van maken, Sanneke? Ja, absoluut moet ik dat.)

20130401-213351.jpg

Hij tankte hier voor exact hetzelfde bedrag als zijn vriend Henk, die bij de pomp er naast stond.
Vervolgens reden ze samen naar de hei voor een potje hardcore eieren zoeken.

Kijk, daar waar Hanna en Jip zo hard rennen, daar heeft Rinke ook gelopen.

20130401-214702.jpg

Daar, waar Henk en Riekje druk zochten naar eieren, daar deed Rinke hetzelfde.

20130401-215242.jpg

Af en toe vond Rinke een ei.

20130401-215349.jpg

Dan wenkte hij snel Neeltje, die er vervolgens nog drie keer overheen keek, maar dan toch – ‘Heee, een ei! – het ei vond. Oh, zul je haar net hebben, tussen de bosjes, helemaal onderaan het logje. Ook daar was Rinke.

In het hoge gras waar Hanna speurde naar eieren, u raad het al, ook daar was Rinke.

20130401-215859.jpg

20130401-215937.jpg

20130401-220010.jpg

Daar waar Nisse, Elske en Hanna vertwijfeld rondkeken of ze ergens nog een glimmend paasei zagen, tja, ook daar dus…

20130401-220901.jpg

Niet alle eieren werden gevonden, maar op een gegeven moment ben je wel een beetje klaar met dat zoeken en is het gewoon tijd weer naar huis te gaan. ‘Weet je wat,’ dacht Rinke, ‘ ik doe net alsof ik de autosleutel niet kan vinden! Het is per slot van rekening 1 april.’ En toen…

Was de sleutel echt weg. De sleutel, waar we geen reservesleutel van hebben. En u heeft nu gezien waar Rinke was en waar hij de sleutel dus had kunnen laten vallen. Daar en op alle plekken er tussen. Ga maar eens een autosleutel zoeken op de hei.

20130401-223158.jpg

Gelukkig doet mijn zesde zintuig het uitstekend.

25 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

25 Reacties op “Zoek

  1. Waar? Waar was ie?
    Heerlijke foto’s, San!

    • Sanneke

      Hij lag ter hoogte van de berkenbomen op foto 2. Maar dan nog een stuk naar rechts. Die plek kun je niet zien, daar staat het dennetje voor waar Jip en Hanna zo hard voorbij rennen.

  2. Oh, wat erg! Lag hij echt ergens op de hei, die sleutel? Of zat hij per ongeluk toch in de andere jaszak, broekzak of tas?

  3. Oef!
    Maar het leverde wel een vermakelijk logje op;)

  4. Nienke Bee

    Haha, zo raakte de vriend van mijn zusje – Peter – eens de autosleutels kwijt tijdens een familiedag in Walibi World. Stonden we dan op die enórme parkeerplaats met alleen nog dat ene autootje. Uiteindelijk is de sleutel teruggevonden onder de Goliath. Pffff. Hoe liep het af bij jullie?

    • Sanneke

      Ik hoorde ‘verder, verder, verder’ in mijn hoofd en liep in de richting waarin ik dacht dat ik lopen moest. Toen hoorde ik ‘hier’ en ja hoor, daar lag ie. Ik had ‘m in no time gelokaliseerd. :)

  5. Jee, wat een geluk.
    Is er geen enkele manier om een reserve sleutel te kopen/laten maken? Misschien toch eens doen!

  6. anitavdh

    Hihi. T zou mij kunnen overkomen. T kwijtraken dan. En wat heerlijk dat je mee was!

  7. Wat zouden we jouw gave hier goed kunnen gebruiken!

  8. Hilarisch logje, zo met een onverwachte wending.
    En wat ongelofelijk mooi dat jij die stem niet alleen hoort, maar er ook naar luistert. Daar word ik dan weer heel blij van.
    O en trouwens: ja, natuurlijk moet je een foto maken van je man bij de benzinepomp. Moet ik ook vaak. Snap ik goed.

    • Sanneke

      Haha, grappig dat jij dezelfde tic hebt. Ik had tegenlicht, viel niet mee, maar hij moest er op met zijn wapperende manen.
      En ja, mijn moeders stem sprak duidelijk en dwingend genoeg om mij de weg te wijzen. Een hele hei voor je en dan resoluut op die sleutel aflopen en ‘m in 3 minuten vinden… Hahaha! Echt niet te geloven. Ik heb m’n moeder heel hartelijk bedankt. Al bijna 10 jaar overleden, maar zo dichtbij mij.

  9. Saartje

    Geweldige blog!

  10. Sjonge wat een mazzel! In eerste instantie dacht ik dat ‘ie bij de bezinepomp was blijven liggen. Beetje domme gedachte. Whahaha! De foto van Neeltje vind ik heel mooi, trouwens. Ze staat er vrij triomfantelijk op, bijna alsof zíj de sleutel heeft gevonden. :)

  11. Wat een geweldig zintuig. Werkt dat ook op afstand denk je? Dan geef ik een seintje als ik weer eens papieren van mijn werk kwijt ben ofzo…

    • Sanneke

      Geen idee, ik begin pas net te ontdekken wat ik er mee kan. Dingen op afstand ook wel, maar dingen zoeken op afstand, dat weet ik niet.

  12. Ja ja, nu weet ik het wel, dat iedereen daar was. waar wil ze nu toch heen met dit eierenverhaal, dacht ik. Nou, dáárheen dus. Vermakelijk.

    Maar die gave heb je in de loop der jaren wel verder ontwikkeld, of je hebt er naar leren luisteren. Want ik meen me een logje te herinneren van een sleutel die kwijt was en een bank en een bed en een vakantievertrek met een pont die dreigde gemist te worden. Of zoiets.

    • Sanneke

      Dat je dat nog weet! Ik moest er zelf ook aan denken. Dat het niet de eerste keer was, een sleutel tussen 2 bedhelften, dat was ook niet echt voordehand liggend. Maar toen heb ik wel flink lopen zoeken, hoor. Nu niet. Ik leer er naar luisteren.

Geef een reactie

