Oud wordt nieuw

Hé lezer, weet je wel hoe fijn het is jouw reactie onderaan mijn blog te lezen? Bij elk blogje ben ik blij met reacties, ik vind het leuk, die interactie. Bij het vorige blogje las ik de reacties stilletjes, kon er nog even zelf niet op reageren, het was allemaal nog wat te vers, maar wat vond ik het fijn ze te lezen. Dank jullie, jullie zijn lief.

We wennen een beetje aan het idee dat Pix er niet meer is en dat lukt het best door vooruit te kijken. De nacht nadat Pixie overleed droomde ik van een klein grijs katje met witte voetjes, het huppelde door mijn droom heen. Dat katje mag wel echt hier komen wonen, of een ander leuk soortgenootje. De tijd van de jonge katjes komt er weer aan, er is er vast een voor ons. ‘Of twee!’, oppert Nisse.

Ondertussen verknipte ik maar eens een oude trui. Ik kocht ooit een tweedehands trui die ik zo mooi vond dat ik hem kocht, al wist ik ook wel dat ik ongeveer 20 kilo af zou moeten vallen en een operatie zou moeten ondergaan om mijn armen in te korten om er echt goed in te passen. Nu wil ik helemaal geen 20 kilo afvallen en een verkortingsoperatie voor mijn armen lijkt me ook al niet echt wat. En dus bleef de trui in mijn kast hangen. Een motje knaagde er een gat in en er zat eigenlijk nog maar één ding op: eindelijk maar eens beseffen dat die trui niet meant to be was voor mij.

Dus zette ik er resoluut de schaar in om er iets nieuws voor Neeltje van te maken. Meten sloeg ik gemakshalve over; ik heb die dochter al zo lang, ik weet zo ook wel wat haar maten zijn. Ik manoeuvreerde tijdens het knippen behendig om het mottengat heen, pakte naald en draad en naaide de hele blimsemse zooi weer aan elkaar.

Et voilà!

20130328-172514.jpg20130328-172529.jpg

20130328-173532.jpg

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “Oud wordt nieuw

  1. Martine

    Hihi, ik dacht dat je eerst alleen de bovenkant als een soort van miniponcho had afgeknipt :-) Sorry, je bent veeeeeel beter! X
    Ik heb een tuniek(je) in mijn kast hangen en vraag me af of ik het met -20 kg ga redden, van internet gekocht dus in kon niet passen (excuus, excuus, excuus).

  2. Nienke Bee

    Hoe houden jullie dat schapenvacht zo schóón? Die van ons zit al onder de vlekken en we zijn met twee volwassen mensen.

  3. Cisca

    Leuk, leuk, leuk!

    Reacties zijn leuk, kittens zijn leuk en dat jurkje is ook leuk!

  4. de trui is een snoezig jurkje geworden. Beeldig

  5. martijn

    Graag gedaan ;-) staat Neeltje leuk!

  6. Knappe kinders: degene in de jurk en degene die het fikste.

  7. Oeh. Die is leuk. Die wil Loïs ook. :)

Geef een reactie

