Slaap kindje slaap

De kleine handjes in overgave opengespreid naast hun hoofdjes, borstkastjes die bijna onmerkbaar rezen, daalden, rozige wangen. Ik keek graag naar mijn slapende baby’s. Maar ik leerde het al ras af nog even bij ze te gaan kijken als ze sliepen. Oogjes die prompt open gingen, mondjes die het op een blèren zetten als ik ze dan niet uit hun bedje haalde maar zei: ‘Ga maar weer lekker slapen, liefje.’

Nu zijn ze groot. Zo groot dat ik het weer durf. Stilletjes open ik de deuren van de kinderkamers, glimlach om wat ik in de bedden vind. Nisse ligt er doorgaans netjes bij (sinds hij een hond kreeg voor zijn verjaardag slaapt hij daarop) Jip ligt soms met zijn hoofd onder de dekens, soms met alle dekens van zich afgetrapt en Neeltje… Oh Neeltje… Ondersteboven, achterstevoren, overdwars…

Jip schoot toen ik de foto’s maakte met een ‘Kiekeboe!’ overeind om twee seconden later weer in diepe slaap te zijn.

Nog een nacht slapen ze hier, daarna mogen pake en beppe een paar nachtjes stiekem kijken bij hun slapende kleinkinderen en zal ik de avonden aftellen tot ik het zelf weer mag.

20130219-174059.jpg

20130219-174123.jpg

20130219-174206.jpg

20130219-174226.jpg

20130219-174954.jpg

15 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

15 Reacties op “Slaap kindje slaap

  1. Ik hartje slapende kindjes. Net zoveel als frisgewassen kindjes in pyjama, die zijn ook zo ontroerend.

  2. Ri

    Neeltje is zelfs in haar slaap een danseresje. <3

  3. Mooi! Gaat niks boven slapende kindjes.

  4. Slapende kindjes, ik kijk er ook graag naar. Elke avond even samen kijken bij onze zoon, slapen vol overgave. Soms even de ogen open doen heerlijk weer omdraaien met zo’n blik van oh gelukkig het is mijn moeder/vader. Of die slaapdronken knuffels als ze even wakker worden. Ik geniet er van.

  5. José

    Ik blijf het zoveel mogelijk doen, en neem het risico op een wakker wordende Koosje Jans op de koop toe. Want slapende kindjes zijn zo fijn!

  6. Esther

    Natuurlijk ga ik elke avond kijken… soms moet ik haar opgraven, meestal ligt ze de laatste tijd keurig recht onder haar dekbed. En je kunt een kanon afschieten, geen probleem. Dat heeft ze van mij.

  7. Och ik kijk zo graag. Echt. Elke avond. Want als ze slapen zie ik weer even de baby die ze waren. Volledige overgave. Ontspannen. Laatst fotografeerde ik ze ook. Omdat ze vaak ook nog eens exact zo liggen als vlak na hun geboorte. En volgens mij dus zoals in mijn buik. Moet ik nog eens loggen. Bijzonder vind ik het. En gelukkig slapen die van mij altijd zo diep dat ze er niks van merken.

    En ik moet dus ook altijd checken of ze nog ademen. Een tik van mij die nooit meer over gaat vrees ik.

  8. Roosv (rotobo van twitter ;-))

    Jaah natuurlijk kijk ik, slapende kindjes…bestaat er iets mooiers?

  9. Bij Hessel durfde ik het niet goed, die werd van elke kik wakker. Inmiddels durf ik gerust even bij de jongens op hun kamer te piepen. Maar een foto maken durf ik zelden en dan al helemaal niet met flits;)

  10. Slapende kindjes zijn zo mooi! Iedereen weet dat.

  11. martijn

    Heerlijke foto’s weer. Wij gaan ook altijd even kijken en geven ze zelfs een kus, slapen er gewoon doorheen ;)

  12. diana

    zo mooi slapende kindjes eindelijk kan ik het ook zo ontroerend

  13. oh jah ik vind het ook echt altijd zo fijn, als ze slapen, de verstilde nacht , en dan naar hun warme slapen kijken, heel eventjes maar :-)

Geef een reactie

