Over hoe ik een foeilelijk K3-kussentje op slinkse wijze wegwerkte

De groene wasmand was zoek. Een volle wasmachine om uit te laden, maar waar was mijn wasmand? Ik vond hem bij Neeltje in haar kamertje. Er in prijkte Popje.
Ik legde Popje in het bed van Neeltje en ging verder met de was.
En dat, dat had ik natuurlijk nooit mogen doen.
‘Waar is IJsland gebleven?’, riep Neeltje in paniek toen ze thuis kwam uit school.
Bleek ik IJsland verdonkeremaand te hebben in plaats van de wasmand.
‘Oh nee, hoe moet dat nou, IJsland is weg,’ zuchtte Neeltje. ‘Popje woont op IJsland als ik naar school ben.’
‘Oh. Ik dacht dat ze dan in Spanje woonde, in de poppenwagen, met Zwarte Piet,’ zei ik bedremmeld.
‘Ja, daar woonde ze toen ze met Zwarte Piet getrouwd was. Zwarte Piet woont daar nog wel.’
Jemig. Er had zich gewoon een scheiding onder mijn dak voltrokken zonder dat ik er erg in had gehad. Ik vond ze net zo’n grappig stel, Oosters Popje en eh, Spaanse Piet.
Maar ja, zulke dingen gebeuren en op zich, als ik Popje eens aankeek, misschien had ik haar altijd wel verkeerd beoordeeld, was ze niet Oosters, maar IJslands. Ineens zag ik wel wat Björk in haar.

Ik besloot dat ik maar een nieuw IJsland moest creëren. Ik vond een oude mand en vroeg me af hoe ik daar eens een prettig poppenverblijf van kon maken. Er moest een matrasje in, een lakentje. Maar hoe maakte ik een matrasje? Stof had ik wel, maar vulling niet. En toen kreeg ik een briljante ingeving: het oerlelijke K3-kussentje dat Nisse ooit op de rommelmarkt kocht en dat hij liefdevol doorgaf aan zijn zusje, zodat ik nu al vijf jaar naar ‘de oude K3’ gedwongen werd te kijken. Oranje uitgevallen K3’tjes met glimmende voorhoofden. De vulling daarvan kon prima in het matrasje! Neeltje vond het een goed plan en keek toe hoe ik met ziek veel plezier K3 aan flarden knipte en omtoverde tot IJsland. Kijk nou, beter toch?

20130124-174501.jpg

20130124-174603.jpg

20130124-174616.jpg

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “Over hoe ik een foeilelijk K3-kussentje op slinkse wijze wegwerkte

  1. Novy

    Absoluut IJslands, popje. Een eskimoprinses, misschien zelfs.

  2. :-) Hoezee weg met K3 en hiephoi voor Ijslandbewoners (en hun moeders)

  3. Absoluut IJslands, popje.

  4. Een Björkpopje, hoe schattig.
    Onze kleuter is ook zo druk met andere landen, met name onder invloed van een zekere B. Botje;)

  5. Yes! Kleine Björk kan nu weer héérlijk slapen!

  6. Ik moet hier ook nog ergens zo een schreeuwlelijk exemplaar liggen hebben in de zetel, gelukkig met een veel mooiere kussenhoes erover !

  7. K3 vervangen door Björk, slimme zet! In de categorie ‘rare gesprekken met kinderen’ vind ik “waar is IJsland gebleven” trouwens wel nominatie waard.

  8. Dat ze nog geen nachtmerries had….

  9. martijn

    whahaha ja ja, K3 is niet meer wat het was ;-)

  10. Veeeeeeeeeel beter!
    En popje is duidelijk Ijslands, ze heeft de ogen van Björk!
    (en weet je wel hoe mooi Ijsland is?)

Geef een reactie

