Finn

Een jaar geleden vertelde de directrice van de basisschool aan Jip dat er een jongen gezocht werd om de hoofdrol te spelen in een film. Het leek haar echt iets voor hem.
Jip was helemaal enthousiast; als dát eens zou kunnen, de hoofdrol in een film! Dus schreven we hem in en Nisse ook maar meteen, want hé, ook hij paste in het geschetste plaatje voor de hoofdpersoon.

We kregen een bedankmail en hoorden verder niets meer. Tot vorige week. Zouden Jip en Nisse nog steeds mee willen doen? Zo ja, dan mochten ze naar de casting komen! Nou en of ze dat wilden! De film wordt in Drente opgenomen, dus vond de casting op 5 minuten rijden van ons huis plaats. Regisseur Frans Weisz was er zelf niet bij, maar alles werd opgenomen voor hem.

Terwijl de jongens een voor een meegenomen werden door de aardige dame van het castingbureau kletste ik met de jongen die alle kandidaten welkom heette. Al wel een jaar zijn ze op zoek naar Finn, de hoofdrolspeler. Het moet een bijzondere, gevoelige jongen zijn en voor de film moet hij viool leren spelen. Een tijdje dachten ze dat ze hem gevonden hadden, maar helaas, het leek het jongetje maar niets tijdelijk iemand anders te moeten zijn. De zoektocht gaat dus verder, maar kan niet te lang meer duren; het is de bedoeling dat Finn als kerstfilm uit gaat komen.

Hoe de jongens het gedaan hebben? Geen idee, ik mocht er niet bij zijn, al zei Martha van de casting dat Nisse goed geïmproviseerd had toen ik Nisse vroeg hoe het gegaan was.
Beide heren vonden het prachtig dit mee te mogen maken, een echte casting, een screentest! Of het verhaal nog een staartje gaat krijgen horen we over anderhalve maand pas, maar dit was in elk geval al een leuk avontuur. En mochten ze ooit nog een film over Pippi Langkous gaan maken, dan mag Neeltje de hoofdrol besloot de jongen van de casting alvast.

20130119-124842.jpg

20130119-124928.jpg

20130119-124941.jpg

20130119-124952.jpg

20130119-125002.jpg

15 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

15 Reacties op “Finn

  1. Wat zou het vet zijn als een van de twee de rol krijgt… Maar überhaupt al gaaf dat ze meegedaan hebben.

    • sanneke

      Ja, ik zou het ook echt heel leuk voor ze vinden. Was wel benieuwd hoe ze hier op zouden reageren. Was mooi om te zien hoe ze totaal niet zenuwachtig waren, er gewoon veel zin in hadden.

  2. Ri

    Wat een avontuur. Alleen al een casting mee maken is natuurlijk hartstikke gaaf. Fijn dat ze er allebei zoveel plezier aan hebben gehad. En heel fijn dat je mee kon.

    • sanneke

      Ik was het zenuwachtigst van tevoren: waar zou de casting zijn, zou ik daar wel alleen met de kinderen naar toe kunnen? Zouden we daar dan een hele middag moeten wachten tot ze aan de beurt waren? Hoe zou ik dat moeten doen? Maar gelukkig, het was super dichtbij en we kregen netjes een tijd toegewezen waarop we moesten komen, ik hoefde er minder lang te wachten dan bij de dokter in de wachtkamer. :) Dus ja! Het ging goed en het was leuk!

  3. Nienke Bee

    Wauw, wat goed! Ik ben trots! Stel je voor hee, Nisse of Jip als de Olivier Tuinier van deze tijd ;)

    Wat ik – beren op de weg kijker – me nog wel afvroeg: wat nou als een van de jongetjes het wordt, dan wordt de ander het dus automatisch niet. Wat dan? Oorlog?

    Xx

  4. Oh, wat zou dát leuk zijn!!! Ik duim voor jullie.

  5. Ha ha, en jij dacht dus dat die jongens van jou gitaar gingen spelen. Niks ervan, het worden kleine Herman van Veentjes, André Rieutjes (o nee, die vast liever niet).

    Ik heb hier ook nog een elfjarig exemplaar in de aanbieding, ook al speelt hij geen viool. Maar wel piano. Hij speelde net, tijdens zijn eerste voorspeelmiddag: ‘Starwars’. En het is de kloon van Kevin uit ‘Home alone’. Dus. Maar ja, castingbureau’s komen natuurlijk niet verder dan Zwolle, hè. En trouwens, die rol is al vergeven. Aan Jip, dat zie je zo (op grond van jouw foto’s).

    Mooi dat je zorgen ongegrond bleken.

    • sanneke

      En zou hij ook willen, jouw Kevinkloon? Er worden vast ook wel eens films in Groningen opgenomen! Wat leuk dat hij voor mocht spelen, die van mij spelen ook allemaal piano. En ja, Jip… ‘We zoeken een jongen die wat mysterieus heeft’ werd me vanmiddag nog verteld. Nisse’s gezichtje is daar misschien wat te open voor, maar Jip…

  6. Wow! Ik voél dat er een rol inzit joh! Net zoals ik voél dat je boek ooit eens uitgegeven gaat worden..spannend zeg

  7. Ah, dàt is het, ze zoeken de mystery guest, Nou, daar voldoet jouw Jip zeker aan.
    Mijn Kevinkloon wilde dolgraag de nieuwe ‘Home alone’ zijn. Het werd bijna een obsessie (toen hij een jaar of acht was), mede daarom vertelde ik hem net aan tafel van je blog. Hij vroeg of het Nederlands was en ook ‘Waarom viool, kan het geen piano zijn?’ ;-)

    • sanneke

      Agossie.. Die viool speelt nogal een grote rol, maar mijn jongens hebben ook nog nooit viool gespeeld, hoor. Ze zouden het niet erg vinden om het te leren. En ja, ‘Kevin’, het is een Nederlandse film.
      Mysterie guest Jip, grinnik. :)

  8. Lehti

    Haha, ik kom niet meer bij. Ik leg net ‘Hasses Simonsdochter’ opzij, waaruit voorlas, maak een huppeltje naar ‘Kruistocht in Spijkerbroek’ en dan begint mijn elfjarige over ‘die ene film waar ie viool voor moet leren spelen’, hoe die heet en of je daar auditie voor moet doen, en dat dat toch ‘vet veel moeite is’, eerst viool leren spelen en dan selecteren wie geschikt is. :-)
    En nadat ik e.e.a. had uitgelegd, over dat ze al een jaar zoeken en een mysterieus gezicht, zei hij: Maar misschien zoeken ze wel iemand met rode of groene ogen :-)

  9. Wat leuk!!! heb je er al wat over gehoord?

Geef een reactie

