Ooooh yes, baby!

2013 zal de boeken in gaan als het jaar van de wederopstanding van het wrak op de bank. Dat loensende spook, dat niet meer kon staan of zitten, dat is achtergebleven in 2012. Ik mag weer lesgeven! (Hoor dat extatisch gejuich!)
Ik heb vanmorgen maar eens goed met dr House overlegd en het mag, mits ik heel kalm van start ga, dat wil zeggen, een lesje op de dinsdag en een op de donderdag of vrijdag. En mits ik me een nieuwe manier van lesgeven aanleer. Nooit meer voorovergebogen met leerlingen meekijken hoe hun tekening vordert, ze moeten maar bij mij komen. Niet meer zo zitten dat ik in een hoek van 90 graden zit, maar op een hoge kruk, die wat kan kantelen, aan een hoge lessenaar, waarop ik tekeningen kan bespreken. En dan, dan mag het!

Ik heb de bedrijfsarts inmiddels al gesproken. Met hem en mijn teamleidster ga ik overleggen over hoe en wat en dan zal ik over een paar weken weer op mijn vertrouwde stekje te vinden zijn!

Met zulk nieuws verwacht je natuurlijk dat iedereen dolblij voor je is, maar ik heb me hier toch een stuk chagrijn. Die vindt het niks dat ik straks niet meer fulltime bij hem thuis ben. Hij is bovenop me gaan zitten om me maar hier op de bank te houden, maar ik ga lekker toch!

20130110-145055.jpg

30 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

30 Reacties op “Ooooh yes, baby!

  1. Joehoeee! Ben blij voor je!

  2. Ri

    Nu al het beste nieuws van donderdag 10 januari.

  3. Anoniem

    Fantastisch nieuws!
    Ik ben blij voor je dat je je werk weer op kan pakken; stilzitten is niks voor jou als ik zo je verhalen lees.

    groet,
    M.

  4. Ja, ik snap Pixie wel. Maar ik denk dat ie diep van binnen ook blij voor je is, hoor. Net als de rest van de wereld. Ik in elk geval wel!

  5. Oh, wat zul jij extatisch blij zijn. Hoera!

  6. Novy

    Ik ben superblij voor je! Ik hoop dat het goed blijft gaan! (En ik zou toch willen weten wat er nou mis was in je lijf.)

    • sanneke

      Ik ook. We weten het grotendeels: een paar van mijn rugwervels staan niet goed. Dat is waarschijnlijk altijd al zo geweest en heeft dus ook altijd al voor klachten gezorgd. Het heeft directe gevolgen voor de doorstroom richting mijn linker been. De zenuw daar raakt er bekneld door en zorgt voor erge pijn. Door de trombose die ik eerder in dat been had (en die hier mede door ontstaan is) is het bloedvat dat pal langs de zenuw loopt uitgezet, wat ook druk geeft op die zenuw. Door de pijn raak(te) ik verstijfd, waardoor de boel alleen maar erger werd. Er is de afgelopen maanden flink gewerkt aan die wervels om de doorstroom te verbeteren en ik heb veel oefeningen gedaan om de linker- en rechterkant van mijn lijf weer automatisch samen te laten functioneren (voor lopen bijvoorbeeld belangrijk) en ik heb er nu nieuwe oefeningen bij om mijn lijf weer soepeler te maken. De behandeling werpt duidelijk zijn vruchten af, maar die wervels zullen helaas wel altijd een zwakke plek blijven. En fatsoenlijk zitten kan ik helaas ook nog steeds niet, dus klaar ben ik er nog niet mee.
      Maar klaar genoeg om voorzichtig te starten onder scherp toezicht van House en de bedrijfsarts.

      • Okee! Ja, of niet okee natuurlijk, maar ik dacht dat ze nog steeds geen enkel idee hadden wat die vreselijke pijn toch veroorzaakte. En dat het dus elk moment gewoon weer terug zou kunnen komen. Leek me een vrij onzekere situatie. Maar rugwervels dus. Hm.

        • sanneke

          Het blijft een kwetsbare plek, in principe kan het weer misgaan. Het lastige is het vatenverhaal er naast. Het ligt voor een groot deel aan die wervels + zenuwen, maar er zijn ook vaten beschadigd, wat het nog wat ingewikkelder maakt. Gelukkig is House echt geweldig, hij denkt heel goed mee, komt met zinnige oplossingen en past goed op me.

  7. Wat een ontzettend Goed nieuws!! (ja, met hoofdletter G). Ben blij voor je! Het moet fantastisch zijn om eindelijk weer iets te mogen gaan doen.

  8. Joanne

    Haha! Alle katten zijn hetzelfde (en leuk)!
    Enne weer mogen lesgeven is superfijn!

  9. Cornelis

    Fijn! :) Blij voor je

  10. Ageeth

    En wat heeft je dit alles allemaal wél opgeleverd! In elk geval een heus boek en een Romeins diner!

  11. Geartsje

    Wat een heerlijk nieuws!

  12. Heerlijk nieuws San! *maakt speciaal choreografisch hoogstaand vreugdedansje voor*

  13. Sjeetje San, dat is nog eens fijn nieuws. Zal wel wennen zijn, andere houding aannemen/aanleren tijdens je werk. Maar joepie, je mag weer beginnen!!!

    • sanneke

      Ja, dat wordt ook nog grappig tijdens vergaderingen, pauzes en studiedagen, want zitten is er nog niet bij. Nou ja, ik denk dat die uberhaupt nog even niet aan de orde zijn voor mij.

  14. cath

    Jeujjhh!!! Wat fijn!

  15. Maureen

    Topnieuws! Kleine stappen, grote vooruitgang!

  16. Nienke Bee

    Woehoe! Op Curaçao zijn we ook heel blij voor je!! Xx

  17. pieke

    jeuh, gefeliciteerd!

  18. Trude

    Het jaar kan niet mooier voor je beginnen! Toi toi toi!

  19. Naast ‘joepie voor Sanneke’ (en haar leerlingen) geef ik ook graag nog wat ongevraagd advies: Pixie gaat mee naar school en wordt getraind in het brengen van tekeningen naar jou, die daar af en toe op de bank ligt. Nee, nee niet -alleen- om een hele dag les te kunnen geven dan wel wat oefeningen te doen, maar ook om als model voor snelle schetsen te dienen.

  20. Fijn voor je! En pas alsjeblieft goed op jezelf, want op school ga je toch snel weer over je eigen grenzen heen, heb ik al best wel vaak gemerkt… Maar jij weet inmiddels wat het je kost, dus dat zal vast gaan lukken. Ik ben ook blij voor je leerlingen, ik denk dat er gevochten gaat worden om die uurtjes, wat een verantwoordelijkheid voor de roostermaker!

Geef een reactie

