Logeren bij de juf

‘Ik wil wel bij juf logeren,’ zei Neeltje.
Nou heeft Neeltje een schat van een juf, ik denk dat alle kleutertjes van groep 1 wel bij haar zouden willen logeren, maar dat is vast niet de bedoeling.
‘Tja, dat snap ik,’ zei ik, ‘maar ik weet niet of dat mag van juf.’
‘Jawel hoor,’ zei Neel, ‘het mag heus en dat vind ik zo leuk! Kan ik haar kindje ook zien!’
Hmm.

‘Mijn dochter heeft bedacht dat ze bij je wil logeren,’ zei ik vanmorgen tegen de juf.
‘Ehm,’ zei de juf,’ ik heb het zelf bedacht geloof ik.’
Rinke was wat laat geweest met ophalen, waarop de juf tegen Neeltje had gezegd: ‘Dan moet je maar bij mij komen logeren!’ Ze had verwacht dat Neeltje dat vast niet zou willen, maar het leek de dame wel wat.
‘Maar dan ga je je pappa en mamma toch missen?’, zei juf.
‘Welnee,’ zei Neeltje, ‘ik neem wel een foto van ze mee.’

En ineens zie ik voor me hoe dochter als ze 15 is een jaar highschool wil gaan doen.
‘Ga je je ouders niet missen dan?’
‘Welnee, ik neem wel een foto van ze mee.’
Slik.

20130109-124003.jpg

16 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

16 Reacties op “Logeren bij de juf

  1. Wat lijkt ze op deze foto sprekend op jou!
    En gaat ze logeren bij haar juf?

    • sanneke

      Ja? Misschien moet ze eerst maar eens komen spelen, zei juf. :)

      • Femke

        Wat leuk :-) mijn kleuterjuf was laatst op onze bruiloft en ik drink er nog steeds af en toe een kopje thee :-) blijft leuk als het klikt met een juf! En geen heimwee is misschien iets handiger dan wel heimwee? Mn ouders hebben me vaak genoeg ’s nachts ergens moeten ophalen – zelfs bij de buren – en of dat nou praktisch is… :-)

  2. Ik vind het wel een goede reactie van Neeltje, van die foto. Ik denk juist dat daar een enorme liefde uit spreekt, dat ze weg kan, maar jullie er wel op haar eigen manier bij wil hebben.

    • sanneke

      Nisse had wel eens heimwee als hij ging logeren. Dus maakte ik een speciaal fotolijstje om mee te nemen tijdens het logeren, zo kon hij Rinke, Pixie en mij meenemen. Sindsdien geen heimwee meer. Neeltje heeft het van hem overgenomen. Het fotolijstje, niet de heimwee!

  3. :) Hier kan ik alleen maar van glimlachen. Lief :)

  4. Ach, joh, die dochter van jullie gaat juist zo’n geweldig leven leiden omdat ze in jullie veilige haven geboren is. Klopt helemaal.

    • sanneke

      Gelukkig is de wereld kleiner geworden de laatste jaren. Ze vliegt maar uit waar ze naartoe wil. Als ze af en toe ook maar naar die veilige haven terugkomt. En anders komt die veilige haven wel naar haar.

  5. Ri

    Ik sluit me bij Dymph aan.

  6. geartsje

    Wat een compliment voor juf. En wat een heerlijk praktische Neeltje.

  7. Haha, wat een mooie reactie. En wat een leuke juf, dat ze zoiets alleen al zegt. En die foto… *smelt*

  8. Tja .beetje eigen schuld van de juf …hoop stiekem voor Neeltje dat t mag,maar ben bang voor de juf dat ze voorlopig nog wat andere logeetjes gaat krijgen uit de klas dan..!#spannend

  9. Als mijn vriendinnetje vroeger bij me logeerde, werd ze altijd midden in de nacht door mijn ouders thuisgebracht. Ik durfde ’s morgens, als ik wakker werd in mijn stapelbed, haar naam nauwelijks te noemen, stilletjes hoopte ik dat ze er nog was…maar nee. Misschien had zij ook een foto mee moeten nemen. Had een hoop teleurstellingen gescheeld.

    Ik dacht ook gelijk aan de malkanderspiegeltjes uit ‘Otje’ van Annie M.G.Smidt. Als haar vader vanwege zijn verrukkelijke Kaapse raasdonders, eindelijk werk vindt als scheepskok, en Otje bij (niet al te aardige) tantes gaat logeren, kan hij haar in het spiegeltje zien. En zij ziet hem. Misschien moet jij ook maar een fotootje van Neeltje als ze bij juf gaat slapen.

  10. Ghiehie! Lekker, hoe kinderen soms serieus kunnen ingaan op de grapjes van een volwassene. =3

Geef een reactie

