In spring de bocht gaat in

Vanmorgen bracht mijn buurvrouw en collega haar meisjes hier omdat ze al vroeg op school moest zijn. Zij ging, ik bleef thuis. Dat voelde niet tof. Alsof ik onbewust deze maandag als nieuwe start had gezien, een mooi moment om in te springen. In spring de bocht gaat in. Vroeger stond ik naast het springtouw ingespannen het moment af te wachten dat het beste leek om in te springen zodat het touw niet tegen me aan zou zwiepen, maar ik in de cadans er van mee kon springen. Dat moet ik nu ook weer. En vandaag is nog niet het goede moment, morgen ook niet. Ik moet toch echt weer kunnen zitten of een uur achter elkaar kunnen staan om ook maar een uur les te kunnen geven.

Ik kan wel steeds wat meer, hoef niet meer de hele dag alleen maar op bed of bank te liggen, maar nog wel steeds een groot deel van de dag. Langzaam bouw ik mijn conditie weer op en hoepelen is daar echt perfect voor. Ik word er blij van en ik houd het weer steeds langer vol. Heel gedoseerd klus ik wat in huis; een kozijn schilderen in 12 delen bijvoorbeeld. Telkens een stukje, weer even liggen en dan weer verder. Maar ik doe het lekker wel en zodoende hebben we nu een net gerepareerde en geschilderde slaapkamermuur met een glanzend kozijn er in. Jeej! Victory!

Zaterdag deed ik wat ik al heel lang weer eens wilde. Ik haalde Rinke op zaterdag vaak uit zijn werk om samen zijn weekend te beginnen. Sinds augustus was ik niet meer in de winkel geweest, ik miste dat ritueel zo. De buurvrouw bood aan op te passen, zodat ik niet met Neeltje achterop zou hoeven fietsen en zo durfde ik het wel aan. Het was geweldig de winkel in te stappen en Rinke en zijn collega’s te verrassen. Vier verbijsterde open monden toen ik binnen kwam. Vond ik er nog een nieuwe bril ook! Mijn oude was wit uitgeslagen-afgedragen-op. En deze nieuwe… Ik mocht hem op proef mee naar huis en nu loop ik dus de hele tijd te shinen met mijn lenzen in en mijn nieuwe bril op. Nog met de plastic glaasjes zonder sterkte er in en met merknaam er op, de prijssticker nog om het pootje. Ik vind hem geweldig!

Wat ook geweldig was: afgelopen vakantie. Goede tijden met vrienden en familie. Na Risk leerden we de jongens ook Monopoly. Het mooie is, zo kunnen we samen wat doen zonder dat ik me buitengesloten of spelbreker hoef te voelen, want ik kan gewoon op de bank liggen, terwijl we een razend spannende pot Monopoly spelen. We zijn er gisteren minstens vijf uur mee bezig geweest. Hoe verschillend Jip en Nisse ook zijn, dit is iets dat ze allebei erg leuk vinden. We besloten genoegen te nemen met een gebakken ei op brood als avondeten om maar door te kunnen spelen.
Vandaag mochten de heren en het kleine meisje weer aantreden op school. En ik nog niet. Nog niet, maar hé, die precies goeie bocht om in te springen, die komt er heus aan.

En nu willen jullie vast mijn nieuwe bril zien! Met prijsstickertje! Laat Neeltje nog even de nieuwe kleur van de muur zien. Die dame houdt al net zo van klussen als haar mamma en hielp dus dapper mee. Met lipstick op ja, oehlala.

20130107-095207.jpg

20130107-095803.jpg

20130107-095223.jpg

24 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

24 Reacties op “In spring de bocht gaat in

  1. He, goed om weer eens een verticale Sanneke te zien! you go girl!

  2. Looking good, girlfriend. En fijn dat het steeds weer een beetje beter gaat.Jij onbetwiste hoepelkoningin.

  3. Het is zo heerlijk om jou weer te zien hoepelen! En dat inspringen gaat zéker gebeuren, nog éventjes geduld…

  4. CarrieBoe

    You rock girl! Gaat hartstikke goed!

  5. Wow, met twee hoepels zelfs! :-D
    Leuke bril enne, je begint het jaar goed met zo’n heerlijke vakantie.

  6. Goed! Zowel de progressie als de bril als het kozijn als de muur.
    Wij monopoly-den ook heel wat af deze vakantie! En Bo won telkens, met een hotel op de kalverstraat.

  7. Jacq

    Wat fijn dat het er ergens toch weer aan zit te komen. Het goede moment komt wel. In elk geval heb je straks een mooie bril om het moment te kunnen zien. Mijn blik ging overigens ook naar het hartje dat je draagt op de brillenfoto. Is dat van Staphorster klederdrachtstof?

  8. Met Oud en Nieuw verraste je me al met wat je allemaal kon. En nu dus een nieuwe bril ook. Hoppatee! 2013 wordt gewoon jouw jaar.

    • sanneke

      Was ik ook verbaasd van! En wat heb ik daar van genoten! Momenteel gaat het weer iets minder makkelijk (ik heb zo het idee dat dat met mijn cyclus te maken heeft).

  9. Wat heerlijk om je weer hoepelend te zien.

  10. Wachten bij het touwtje springen, wat een mooie metafoor weer.
    Kennen jullie pictureca? Een spelletje dat ook aan de zijlijn vanaf de bank leuk is om naar te luisteren. En ook geschikt voor Neeltje.

  11. Gaat zeker goed komen! Ik weet nog wel dat ik schreef over een dagje Rotterdam; Maillol…dat leek nog heel lang te gaan duren. t/m 10 feb. 2013 Ook al gaat dat ws niet lukken. Ik hoop dat je snel weer die uurtjes voor de klas kunt staan! En in de zomer gaan we er gewoon weer eens op uit! X

    • sanneke

      Dat leek toen nog ver weg, al wist ik toen ook al wel dat dat misschien wel eens een moeilijk haalbare kaart kon worden. De hele rit naar Rotterdam en daar dan rondslenteren… nee, dat zal ‘m voor 13 februari niet worden. Maar dat is niet erg, want dan hebben we nog wat leuks tegoed!

  12. Echt, respect. Ik leer zoveel van je, hoe jij nu kunt doseren en opbouwen. En vooral hoe je er tegenaan kijkt, hoe je je weg erin vindt. En los hiervan… supertoffe bril en mooie muur maar nog mooiere dochter. wauw!

    • sanneke

      Vergeet niet, ik heb al eerder zo’n periode mee moeten maken en toen lukte dat doseren niet goed. Moest en zou ik terug naar school terwijl ik daar echt nog niet klaar voor was, holde voortdurend achter mezelf aan, moest alles van mezelf kunnen wat ik eerder ook kon en beter dan daarvoor liefst. En kablammmm! Plat op mijn bek maar! Als ik het dit keer niet slimmer aanpak, verkloot ik het echt voor mezelf. Ik moet het maar eens inzien, ik ben wonderwoman niet. Of toch wel, maar dan op microschaal. En dat is ook goed.

      En ja, wat een beeldje hè, dat Nelemeisje, haha, ze komt net binnengerend uit school!

  13. Hoewel mijn bril lijkt op de jouwe en mijn haar ook, kan ik niets (meer) met een hoepel. Hij zakt meteen af. Ik wilde Lauren laten zien hoe goed ik dat vroeger kon. Maakte, begrijpelijk, dus niet veel indruk.

  14. he lekker wat een fijn verhaal….vol moed en hoop en onderweg naar een goed werkend lijf!

Geef een reactie

