Kabouter met borsten

Kerstkaarten verwerden bij ons altijd al tot nieuwjaarskaarten en de afgelopen jaren ontbrak de puf om überhaupt kaarten te sturen al helemaal. Dit jaar doen we een poging; af en toe schrijf ik wat kaarten, dus misschien heb je al een kaart gehad, misschien krijg je er nog een of misschien loopt het alsnog mis. Wat zo maar zou kunnen. Rinke bedacht de voorkant van de kaart en was er erg content mee. Ik ook. Hadden wij toch geen idee dat de tekst niet voor iedereen even duidelijk zou zijn.
‘Wat lief, jullie kaartje,’ zei Riekje die hier logeerde. ‘Alleen wat stond er nou precies op? Veel liefs in 201<3, wat betekent dat?'
'Ja, we hebben het er lang over gehad,' zei Henk,' maar je kunt toch niet echt zeggen dat 201 kleiner is dan 3, dus dat bedoelden jullie vast niet.'
'Ik kwam eigenlijk niet verder dan een kabouter met borsten,' zei Riekje.
Voor alle mensen die dachten dat we ze een kabouter met borsten toewensten in 2013: het is een hartje. Kijk zo <3. Geen ijsje met twee bolletjes, geen kleiner dan drie, maar gewoon een hartje. Voor al het liefs dat we dit jaar ontvingen en dat we jullie ook wensen voor het nieuwe jaar.

We ontvingen naast heel veel liefs ook een pakje. Rinke had er al dagen geheimzinnig over gedaan. Er zou een pakje komen dat ik niet open zou mogen maken met de kinderen er bij. Hmmm, spannend! Wanneer kwam dat pakje? Toen we net even een ommetje maakten. Knap hoor, gezien het feit dat ik bijna altijd thuis ben. Het pakje bleek bezorgd te zijn bij de buurvrouw. Oh gottegot, mijn x-rated pakje bij de buurvrouw. Riekje ging er de kinderen én het pakje halen. Nu heb ik helaas de gave om als Rinke een verrassing voor me heeft, van tevoren al ineens te weten wat het zou kunnen zijn. Ook nu had ik een idee.
'Psst,' zei Riekje,' ik heb het pakje naast jullie bed gelegd. Ik wilde het er onder leggen, maar dat paste niet.'
Hm. Ik had gedacht dat het een klein pakje zou zijn.
'Het is zacht en er staat een soort Engelse vlag op. Ik kon het niet echt goed zien, maar daar leek het wat op.'
Nu was ik helemaal in verwarring, dit klopte echt niet bij wat ik verwacht had.
'Mogen we het al open gaan maken?', vroegen Riekje en ik aan Rinke.
Dat leek Rinke een zeer slecht plan, dat we samen zouden kijken wat het was. Nu waren we al helemaal nieuwsgierig natuurlijk.
'Je wacht maar tot we naar bed gaan,' zei Rinke. Dat duurde best erg lang, want we moesten eerst nog hevig mahjongg spelen, maar toen kwam toch eindelijk het moment. Het WTF?! moment.
Rinke haalde het pak tevoorschijn en tegelijk herkenden we de verpakking: dit was helemaal niet 'het' pakje, dit was mijn uitverkoopbestelling voor Jip en Nisse van de H&M.
Schijnbaar waren er maar liefst twee pakjesbezorgers aan de deur geweest in het halfuur dat we er niet waren, want volgens track and trace was er ook iemand met Rinkes pakje aan de deur geweest. Straks moet ik nog tot volgend jaar wachten tot ik weet wat het is…

In de tussentijd wens ik jullie veel liefs voor 201<3! En dan mag je zelf weten hoe je dat het liefst op wil vatten. Als je van wiskundige vergelijkingen houdt, heb er veel van in 2013! Heb je liever ijsjes, ik wens je de lekkerste smaken. Wil je veel liefde in 2013, ik gun het je van harte. Heb je liever een kabouter met borsten… Tja, may your wishes come true.

20121230-210026.jpg

19 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

19 Reacties op “Kabouter met borsten

  1. Von

    Hihi…. het kwartje viel bij mij ook pas een dag later…. Toen ik hem aan de deur hing. Terwijl ik zelf zo vaak <3 gebruik…. Dus <3 van mij.

  2. Esther

    Oh. Ik heb niet eens gedacht dat het iets anders zou kunnen zijn dan een hartje. :)

  3. Ri

    Hahaha! Hilarisch. Een kabouter met borsten en het pakje van de H&M. Maar goed, dat pakje van Rinke voor jou moet dus nog komen. Hopelijk morgen.

  4. Koert

    Jaaaaaah! Wiskundige vergelijkingen! Kom maar op!

  5. Had ik er maar een kabouter met borsten in gezien… Die is te grappig. Maar het hartje wordt ook heel erg gewaardeerd, hoor!

  6. wat een heerlijk verhaal, dankjewel dat je t met ons deelt!

  7. Hihi, doe mij maar veel kabouters met borsten in 2013, het liefste diegene die ook de vaatwasser inruimen en de was ophangen :)

    Wij zijn (zoals elk jaar) te laat/lui/druk om kaarten te sturen, maar gelukkig kunnen we jullie morgen gewoon irl een goed en liefdevol 2013 wensen

  8. Lehti Paul

    Jammer dat ik niet zo hard kan lachen omdat ik ziek ben, en me anders verslik in een hoestbui, maar ik <3 dit verhaal. LOL.

  9. Op het gevaar af mijzelf onsterfelijk belachelijk te maken: ik ben zo blij dat ik eindelijk weet wat <3 is. Daar wens ik jou en je familie ook veel van!

  10. Voor jullie ook een goedlopend en liefdevol 2013 gewenst!!!
    Warme groet, Sylvia

  11. Iris M.

    LOL over het pakje’s verhaal!! Ik had al gelijk gezien dat het een H&M pakje was. ;-) Ben wel benieuwd of je andere pakje inmiddels bezorgd is. Want ik had alleen de H&M en de kinderen.

  12. Hoe, spannend dat pakje, ik hoop dat je hem dit jaar nog mag uitpakken.
    Voor jullie natuurlijk ook veel kabouters met borsten en ijsjes voor het komende jaar :) <3

  13. Michelle

    Fijn knus liefdevol 2013 met z’n vijven!

  14. Haha, grappig hoe iets wat voor mij zo vanzelfsprekend is voor een ander iets veel leukers kan zijn. Want een kabouter met borsten is gewoon geniaal. Mooi kaartje trouwens, die foto is werkelijk prachtig. XXX

  15. Nou, daar zaten heel veel kaboutertjes met borstjes in dat pakje want oei wat is het hier stil (en daarmee hoop ik natuurlijk dat géén bericht = goed bericht inhoudt) Happy 2013 voor de hele Santenkraam!

  16. herfstkind / jannemanswereld

    Jullie wensen ook, jullie wensen ook!

  17. Whaha, geniaal is het toch! Dit zou ik haast willen onthouden voor als het 2023 wordt! =D

Geef een reactie

