Risk

Hoe lang kan je twijfelen? Nou ja, lang dus. Ik wilde graag op hun uitnodiging kerst bij mijn schoonouders vieren, maar ze wonen best ver weg. En dan moest ik dus best lang in de auto zitten. Een bank hebben ze niet in de woonkamer, althans niet een waar je lekker op kunt liggen. Zou ik me dan telkens terug moeten trekken in de logeerkamer? Zou het niet verstandiger zijn gewoon thuis te blijven? Moet je niet af en toe ook gewoon een risico nemen?
‘Tot maandag mag je twijfelen, dan wil ik het weten,’ zei mijn schoonmoeder. Tja. Ik zou er nooit achter komen of het kon of niet als ik het niet probeerde. Ik koos voor het hart en het risico en liet mijn verstand thuis op de bank. Dus gingen we, mijn stoel in de auto zo ver achterover dat ik met mijn hoofd bijna bij Neeltje op schoot lag. Vond Neeltje wel gezellig overigens. Op naar weer eens een andere omgeving, een met ondergelopen weilanden, rivieren met hoog water.
Na aankomst versliep ik de hele eerste kerstmiddag, maar hé, dat paste in de trend van kerst 2012. Niet alleen ik deed dat, mijn schoonvader net zo en ook schoonzusje Quirk bracht kerst door in bed. Hartstikke ziek. Een soort… slaapfeestje dus. Rinke en zijn broer stonden ondertussen samen in de keuken, zodat ik, toen ik uitgeslapen was, zo aan een geweldig maal aan kon schuiven.

De kwestie met de bank die er niet was werd opgelost door een plastic tuinstoel. Zo’n ligding. Dat je je na een paar uur afvraagt of je al bruin bent. Ik kon er dankzij die tuinstoel mooi wel gewoon bij zijn, dus vooruit, niet te hard over nadenken. Al bedacht ik me wel dat ik meer iemand zou zijn voor een fluwelen divan. En daar dan in een zijden negligé op. Maar Rinke’s moeder vertelde dat divans ondingen zijn en niemand kwam op het idee me een zijden negligé voor kerst cadeau te doen. Second best: mijn zoons leerden Risk spelen en ik kon ze mooi inmaken vanaf mijn tuinstoel. Oh nee, zo ging het niet, ze maakten mij in. Die Nisse met zijn beppe, hè, een meedogenloos duo. Mocht Nisse je uitdagen voor een potje Risk, bedenk je twee keer, het lijkt zo’n lief jongetje, maar ondertussen. Zijn beppe siste hem ondertussen toe: ‘Kom op, Nisse, ik ruik bloed, vallen we Madagascar of Alaska aan?’
Ik had het niet willen missen.

20121227-231945.jpg20121227-232002.jpg

20121227-232253.jpg

20121227-232309.jpg

20121227-232336.jpg

20121227-232321.jpg

20121227-232354.jpg

20121227-232405.jpg

20121227-232442.jpg

20121227-232429.jpg

9 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

9 Reacties op “Risk

  1. anitavdh

    Wie niet waagt, die niet wint.
    En ook al verloor je met Risk, je won iets veel mooiers. Dierbare herinneringen.
    Dankjewel dat je ze met ons deelt. Ik word daar echt blij van. Lekker wakker worden met n glimlach op mn gezicht. X

  2. Ri

    Lagen er nou ’s middags 3 familieleden te bed? Geen wonder dat je het een wonderlijke kerst noemde. Wens jullie allemaal voor 2013 heel veel gezondheid toe. En hé, al was het vanaf en tuinstoel, je was er wel mooi bij.

  3. Wat goed,San, dat je er gewoon was, en wat een heerlijke foto’s x

  4. Nicolet

    Wat heerlijk dat het jullie zo verging. En fijn dat jullie het samen konden vieren!

  5. Fijn dat jullie samen Kerst hebben kunnen vieren.

  6. Wat naar dat alles zo’n onderneming is. Maar fijn dat je ook dit weer hebt overwonnen en erbij was.

  7. Dit was het ‘risk’ toch meer dan waard. Zulke heerlijke familie dagen! En mooi dat jouw zoons nu ook kunnen risken, daar ga je nog een hoop lol van hebben op lange zwoele zomeravonden(ik kijk graag vooruit)
    Alvast een goede jaarwisseling en een heel mooi 2013 gewenst!

  8. Ageeth

    En die titel is natuurlijk ook weer leuk: Risk
    Zeg, waar hebben je schoonouders doe stoelen vandaan? Wij vinden ze zo eigenaardig geweldig!

Geef een reactie

