Doosje

Zo’n doosje van de juwelier. Twee laagjes watten er in met daar tussen een zilveren bedeltje. Een hartje. Dat bedeltje ging aan je armband. Je liet het de volgende dag trots zien aan de buurvrouw, de juf en je vriendinnetjes. Later diende het doosje om er je uitgevallen melktanden in te bewaren.
Kleinoden die je af en toe nog eens bekeek en telde, geronnen bloed er in.

Zo’n doosje van de juwelier. Twee laagjes watten. Precies daar tussenin pas ik. Je liefkoost me, je wast me, je masseert met je magische handen mijn fronsrimpels weg, je smeert me van top tot teen in met crème die naar munt en rozen ruikt. Je legt me in de watten en dekt me er mee toe.

De hele dag zal ik naar munt en rozen ruiken en me gekoesterd voelen.

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Doosje

  1. Ja, zo’n speciaal doosje, daar hoor jij wel in!

  2. Hmmmm. Ik hoop dat je ook zo fijn zacht en pijnloos ligt.

    Gister hoorde ik tijdens mijn werk op de radio (1) een special over trombose, nieuwe medicijnen, overhaaste beslissingen, bijwerkingen, wat de minister hiermee doet. Nou ja, moest aan jou denken. Misschien interessant. Maar jij bent vast de echte (ervarings) deskundige hierin nu.

  3. geartsje

    En zingt hij daarbij dan “Ik zou je het liefste in een doosje willen doen.”?

Geef een reactie

