Daar werd aan de deur gebeld.

Eten deden we in een donkere kamer. Alleen kaarsjes brandden er. Zo konden we beter naar buiten kijken, in de gaten houden of er al een piet de tuin in sloop. Jip had aan elk van ons een vingerlampje uitgedeeld, een minilampje dat als ring om je vinger past, die hij zelf op school in een surprise had gekregen. Die lampjes zouden mooi uitkomen als we ineens op pietenjacht zouden moeten. En inderdaad sloeg Rinke alarm: hij had buiten wat zien bewegen. Jip vloog zonder jas naar buiten, Nisse zei: ‘Eigenlijk wil ik eerst even mijn spinazietaart opeten.’ Prioriteiten, mensen.
Het bleek vals alarm.
Na het eten vond ik een besneeuwd briefje op de stoep: Pietje Verliefd en zijn vriendinnetje waren het dak op geweest. En dat terwijl het zo sneeuwde! Meteen stormde de hele meute naar boven, om halverwege de trap weer terug te keren: er werd aangebeld. ‘Hè? Op het dak schreef hij toch?!’
Ademloos openden de kinderen en ik de voordeur. Een pakjesbezorger drukte me een pakket in handen. Er stond een mijter op getekend. ‘Is het van Sinterklaas?’, vroeg ik. ‘Eh…ja,’ antwoordde de bezorger.
Geweldig hoe Sinterklaas dat via super lieve hulpsint Jacomien had laten versturen! En hadden we zo lang zitten wachten, kwamen de cadeautjes ineens van alle kanten het huis binnen. Want op zolder bleek het dakraam open te staan, Nisse en Neeltje vonden er een grote zak vol pakjes.

Wat een relaxte Sinterklaasavond werd het. Kneuterknus met warme chocolademelk, kruidnoten en banketletter, aandacht voor elk gedicht, veel lol, blijdschap om elk pakje. Poe, ik houd van dat stelletje Santenkramers. De prachtige Facemaker van Miller Goodman (wat zat er een ontzettend lief briefje bij in het pakje, P.S. ik ook van jou! ) die Neeltje kreeg, bleek niet alleen leuk kinderspeelgoed, we ontdekten toen de kinderen naar bed waren dat je er ook prima een adultversie van kon maken. Ahum.

De ochtend was ook al zo leuk, toen mijn teamleidster me namens mijn team de nieuwste dichtbundel van Piet Gerbrandy en een boel lekkers kwam brengen. En daarvoor, toen ik nog wat op het schooltje, hier vlakbij, moest brengen en daar al iemand op zijn tenen door het raampje van de deur zag kijken. En dan mag ik nog zo 38 zijn, in het bijzijn van Sinterklaas ben je ineens weer klein. ‘Hallo Sinterklaas’, giebelde ik toen ik langs hem moest en vluchtte snel verder de school in. Je weet maar nooit wat er over je in dat grote boek staat…

20121206-220348.jpg

20121206-220409.jpg

20121206-220421.jpg

20121206-220446.jpg

20121206-220501.jpg

20121206-220513.jpg

20121206-220527.jpg

20121206-220757.jpg

20121206-220818.jpg

20121206-220835.jpg

20121206-220845.jpg

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “Daar werd aan de deur gebeld.

  1. Wauw, magisch. Onze eerste Sinterklaas als gezin was eigenlijk al na één pakje voorbij. Ze kon haar aandacht echt met moeite van de doos duplo halen.

  2. Ageeth

    Wat een mooie snapfoto van de sint! En hoe kom je nou weer aan die ontzettend mooie facemaker! Echt geweldig!

    • sanneke

      Mooi hè, die Sint op zijn tenen voor het schooltje. En wat vond ik het leuk met jou, samen Sintliedjes zingen en er doorheen kletsen *kuch*. Die prachtige Facemaker vond ik in de sale bij P.S Ik ook van jou, een webwinkeltje. De eigenaresse leest al jaren mee op het weblog bleek uit het bijgevoegde briefje, zo grappig om via zo’n weg te horen! Je snapt, die Facemaker wilde ik wel graag van de Sint voor Neel (en onszelf). Hij is echt zo super mooi! Kom er maar eens mee spelen.

  3. wat heeeeerlijk! (de pacemaker ligt hier nog in de kast voor Wolf’s verjaardag :-) )

  4. Trijnie

    Meelezen met Santenkraam ervaar ik als een kadootje!

  5. Wat een spannend avontuur! Sinterklaas op het dak, een pakje aan de deur en dan ook nog eens Sinterklaas bij het schooltje. Het is voor mij gelukkig wat vaker Sinterklaas, want het is toch een groot feest als er weer een blogje op Santenkraam staat om te mogen lezen!

  6. martijn

    Ik vind het nog best onschuldig die adult versie ;-)

Geef een reactie

