Vonk

Stiekem keek ik naar hem terwijl hij zijn ogen over de tekst liet gaan. Wat zou hij er van denken? Zou het een beetje prettig leesbaar zijn, of zou hij het worstelen vinden? Wat zou hij van de personages vinden, van mijn schrijfstijl? Spannend hoor, om een ander mijn tekst te laten lezen.

Gisteren las ik zelf mijn hele verhaal voor het eerst en schaafde en schreef bij waar nodig. ‘Dan moet je het natuurlijk ook in hoofdstukken in gaan delen’, had hij gezegd voor met dat klusje bezig ging. Maar dat wilde ik niet. Alinea’s, prima, maar hoofdstukken… ik had het gevoel dat afgebakende kaders, te grote witruimtes de vaart er uit zouden halen. En nu hoopte ik maar dat hem dat niet stoorde.

Ik ga niet zeggen wat hij er van vond. Dat zou de mensen die nog gaan proeflezen misschien beïnvloeden en die mogen zelf bepalen wat ze er van vinden. Er waren echt superveel reacties op mijn vorige log. Echt, dank jullie wel daar voor, ik had er de hele woensdag het gevoel van alsof ik jarig was.

Voor degenen die reageerden: houd je mailbox in de gaten. Misschien heb je wel wat te lezen dit weekend. Ik hoop dat de Vonk overslaat.

 

NaNoWriMo-20122

10 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

10 Reacties op “Vonk

  1. Ooooo ik wil ook wel lezen dit weekend ! Ben ik nu te laat om me aan te melden ?

  2. Simone

    Ik ben ook heel benieuwd!

  3. Wat gaaf, San, you did it!!! xxx

  4. Ohhh ik miste je vorige logje.ik ben echt zóóó nieuwsgierig naar t verhaal.en diep diep respect hoor,dat je het voor mekaar hebt gekregen!! En met zóveel plezier ook! Geweldig!

  5. martijn

    Vol verwachting klopt mijn hart…

  6. jamaar ik heb gereageerd via “inloggen met twitter”, dan heb je mijn emailadres helemaal niet… *gaat in hoekje zitten huilen*

  7. Ik begin vast met (hier kritisch te) lezen: de ‘ik’ mist in je tweede alinea ;-)

Geef een reactie

