When in Rome…

Het woei stevig, dus het was beter onze lauwerkransen in onze hand te houden, tot we voor het in duisternis gehulde huis stonden. Elk van ons zette zijn krans op, Jippus klopte aan en daar zwaaide de poort open. ‘Ave!’, klonk het uit vijf monden. ‘Ave, volg het licht,’ werden wij hartelijk begroet door Koertus. Agatha drukte ons allen een brandende kaars in de hand en wees ons de weg naar boven.
Wij volgden de lichtjes, de brandende kaarsjes op de trappen en kwamen uit op de zolder, waar Pamela ons welkom heette, ons vroeg onze kaarsen te doven in een bakje met water en ons zei plaats te nemen op de kussens en matrasjes op de grond.
Kleine Jimmus stal de show in zijn gladiatorjurk, die in een eerder leven een engelenjurkje van zijn zus was geweest. We aten gegrilde groenten, sardines, pasta, olijven, gevulde dadels, hapten druiven van druiventrossen, kortom, een heel feestmaal. Natuurlijk weet iedereen dat je je vette handen af dient te vegen aan de haren van de slaafjes, maar dat gebruik lieten we maar even achterwege, het was zo ook al leuk genoeg.

Wat een briljant idee, een Romeinse maaltijd. De hele avond een beetje liggend doorbrengen, toevallig ben ik daar heel goed in.

20121125-225029.jpg

20121125-225057.jpg

20121125-225112.jpg

20121125-225131.jpg

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “When in Rome…

  1. Ooooh, wat een goed idee!
    Ik krijg er meteen een gezellig ‘Marcus et Cornelia in hortus ambulant, subito Cornelia serpentem videt’ van in mijn hoofd! :)

    • sanneke

      Haha, wij hadden hetzelfde lesboek! Sterker nog, ik heb het nog steeds, met permissie achterover gedrukt toen ik voor het boekenfonds werkte. Nisse wilde gisteren Marcus heten, Neeltje Lucia, ik Poppeae Livia. :) Leef je droom, hè.

      • Ja, mooi! Je droom leven! Grappig trouwens dat jij ook bij het boekenfonds hebt gewerkt, dat heb ik ook jaren gedaan bij mij op school. Ik heb daar ook nog allerlei boeken achterover gedrukt toentertijd!

  2. Ah, hier heb je dus al die tijd voor getraind! Maar wat een tof etentje, zeg.
    Ik kan trouwens geen enkele Latijnse tekst declameren. Zoiets blijft bij mij gewoon nooit hangen.

  3. Cornelis

    :) wat een mooi idee!

  4. martijn

    Prachtig idee én wederom weer prachtige foto’s. Ad fundum, meer kan ik niet…;-)

  5. martijn

    Ik zie nu.pas dat je je huilende been panty foto in hebt geruild voor de foto buiten op de hei! Hopelijk gaat je been niet meer huilen ;-)

    • sanneke

      Klopt! Hij paste niet goed bij de nieuwe header. Het is er wel weer een geworden met benen in de hoofdrol. Ik zet mijn beste beentje voor. ;)

Geef een reactie

