Nanowrimo – dag 1

Ik ben van start! De eerste schrijfdag zit er op! In eerste instantie ging dat niet zo makkelijk, maar dat kwam waarschijnlijk doordat de hulp hier ondertussen ook rondliep. Het doel was vandaag 1667 woorden te halen. Maar toen ik daar was, kon ik onmogelijk stoppen. Het werd net spannend! Inmiddels zit ik op 2626 woorden. Dat vond ik een mooi aantal, al betekende het dat ik midden in een zin moest stoppen. Kan ik morgen zo weer bij aanhaken. Ik lees ondertussen tweets van andere Nanowrimo schrijvers, vrienden die ook meedoen. Er is er een al een eind op weg naar Grenoble, een ander zit in oranje Volkswagenbusje met een Deen en een luidruchtige Russische. Ik bevind mij momenteel met mijn hospita achter mijn gesloten kamerdeur. Ik heb net de glassplinters uit mijn haar geborsteld, de sigaretten van de hospita met haar samen opgerookt en nu, nu horen we voetstappen op de trap. En ik, als schrijfster, weet wie er naar boven komt, maar mijn ik-figuur en haar hospita blijven vannacht nog even staan bibberen tegen die deur aan, tot ik ze morgenochtend verlos. Of niet natuurlijk, want dat is aan mij.

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “Nanowrimo – dag 1

  1. boterletters

    Heerlijk:-)

  2. Novy

    Ben ineens een beetje bang dat ik je kwijtraak, met dat nanowrimo. :)
    Haha nee hoor: heel fijn dat je je op iets leuks kan storten, nu.

  3. Jacq

    2626 voor je roman, plus 139 voor dit logje. Die tik je er toch ook maar even bij. Goed bezig!

  4. Oh wat gaaf! Ik ga het ook een keer doen: gewoon doelen stellen en iets afschrijven. Nu is het vaak beginnen en dan afhaken of afraffelen. Super stoer dat je meedoet!

  5. Dat ze nu in een oranje busje zitten, hè… dat is dus echt al he-le-maal uit de hand aan het lopen in mijn hoofd. Ik ga maar eens slapen. Morgen meer. :)

    • sanneke

      Het leuke is, mijn hoofdpersoon zal ook in zo’n busje moeten. Alles wat er tot nog toe gebeurde was om haar in dat busje naar Hamburg terecht te laten komen.

      • Die van mij gaan alleen maar een tafel kopen bij de rommelmarkt in het Mauerpark. Maar ja, je weet maar nooit. Misschien rijden ze wel naar Praag of zo. Zo gek zijn ze wel. ;)

  6. Koert

    Leuk leuk leuk! Spannend hoor…

  7. José

    Ik leef helemaal met jullie (en de nanowrimo-hoofdpersonen) mee, wat gaat er deze maand allemaal gebeuren met ze?!

Geef een reactie

