Dubbele zomertijd

Zoals het klokje boven het stapelbed van Jip en Nisse tikt, tikt het nergens. Eerst tikte het helemaal niet meer, maar ik ontdekte op FB een wedstrijd waarmee ik een AA-batterij kon winnen. Precies wat er nodig was om de klok weer te laten lopen. Gelukkig won ik en werd de AA-batterij drie minuten later al aan huis bezorgd. U denkt dat ik dit zit te verzinnen, hè? Het is ook niet waar. Eerst werd er een AAA-batterij bezorgd, waarop we Koert, die de wedstrijd verzon, weer naar huis stuurden om alsnog een AA-batterij op te halen. Fijn, zo hing er tenminste weer een werkende klok op de jongenskamer toen ze terug kwamen van hun logeerpartij. Rinke zette hem meteen maar even op wintertijd.

Vanmorgen om half zes stommelden er al twee jongetjes van de trap af. Bij hun pake en beppe waren ze telkens pas rond half acht wakker, dus wat deden ze hier ineens om half zes al beneden? Ik ging het ze vragen. ‘Maar..’, zei Jip, ‘het is al half acht, hoor, echt dat staat op mijn klok!’ en hij had nog gelijk ook. En zo leefden we vanmorgen even in dubbele zomertijd. Van slapen kwam daarna niet veel meer, we konden er net zo goed uit gaan. Jip maakte voor ons allemaal een boterham met een speculaasje er op, we kleedden ons warm aan en gingen de hei op. Daar was het prachtig. Helder-koud, alles bedekt met glinsterend rijp.
Was het ineens helemaal zo erg niet meer dat we zo vroeg wakker waren. We waren er zelfs al voordat de prins langs was gekomen. Ik had toch geen idee dat Assepoester hier in de buurt woonde. Pas toen we met de zelfontspanner een foto van de hele Santenkraam wilden maken, zagen we de eerste andere levende wezens: een kudde joggers. Hadden we ineens een onvermoed familielid op het familieportret. Hij maakte het goed door nog een plaatje van ons te schieten.
Fijn, we zijn weer compleet!

20121028-114917.jpg

20121028-115044.jpg

20121028-115056.jpg

20121028-115941.jpg

20121028-120012.jpg

20121028-120042.jpg

20121028-120112.jpg

20121028-120146.jpg

20121028-120247.jpg

20121028-120332.jpg

20121028-120727.jpg

20121028-120907.jpg

20121028-124923.jpg

20121028-124938.jpg

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Dubbele zomertijd

  1. Jeemig wat vroeg! Maar wat een práchtige foto’s!

  2. Prachtige foto’s..!
    En die knalrode pump… het intrigeert me…

  3. woordenbrouwer

    Wauwzes. Echt wauwzes.
    Wat een fantastisch mooie foto’s :) Allemaal!
    En wat een lekker begin van de zondag ook, zo met z’n allen op de hei.

  4. Olief begon om 5 uur te zingen. “ik ben nu vijhijfff”. Tsja. Gelukkig wilde ze toch nog wel proberen te slapen en dat lukte tot half 7 nieuwe tijd.

    Wat een mooie foto’s trouwens. En die schoen. Geweldig en intrigerend. Al zou ik denk ik meteen meer recherche-achtig denken. (lijk, help, sporen?)Terwijl hij natuurlijk gewoon van Assepoester is. Dom van me :)

  5. Ik heb niet zoveel met de kou, maar de natuur wordt er altijd wel zo mooi van: rijp op alles, laaghangende nevel, kraakhelder blauwe luchten, etc…Prachtige foto’s!

  6. De schoen springt eruit!
    Vrolijke groet

  7. Novy

    Je kijkt ook beter uit je ogen. Fijne foto’s!

    • sanneke

      Begint er op te lijken, hè? Al zie ik (en met mij mijn opticien): die linker iris, op de foto rechts, staat te dicht naar mijn neus. Bij het rechter oog zie je nog oogwit tussen ooghoek en iris, bij het linker niet. Oftewel: ik loens er nog steeds lekker op los. Ook al voelde ik me tijdens de wandeling nog zo goed, dat loensen was een voorteken: de rest van de dag mocht ik er van bijkomen. Nou ja, soit, die wandeling pakt niemand me meer af.

  8. Hey, jullie hebben nog een extra gezinslid?
    Oh.
    Dat schreef je zelf ook al. :)
    Mooie plaatjes weer!

    • sanneke

      Haha, was je eerst de foto’s gaan kijken en toen pas gaan lezen? Ja, we hebben een extra gezinslid, een joggert van middelbare leeftijd.

  9. Mooie foto’s. Je ziet er beter uit op jouw close-up. :)
    Voor mij sprong de boterham met speculaas er uit, mmm…

  10. Prachtige plaatjes! Ik kan me voorstellen dat je direct wakker bent bij al dat moois. Wonen jullie nu op loopafstand van al dit moois of moeten jullie eerst een ritje in de auto/fiets maken?

  11. Mag je eigenlijk fietsen nu?

  12. Wat vroeg maar wel een hoop mooie foto’s

  13. @San ja dat doe ik vaker.. :) Vooral als het veel foto’s zijn (meestal bij jou), dus ben ik té nieuwsgierig.

Geef een reactie

