She reads time as are books in

Had ik hier gisteren zo maar de nieuwe en verbeterde versie van mijn echtgenoot rondlopen. Na meer dan een week ziek zijn -hij wist niet wat hem overkwam, dat is ie niet gewend, echt ziek zijn- was hij gisteravond duidelijk erg opgelucht zichzelf weer te zijn. Dus bakte hij zijn lievelings moelleux met citroen en ricotta en ging tegelijkertijd via twitter de uitdaging aan een verzoekliedje op te nemen. ‘Elephants’ van Blaudzun.

Ik hoorde hem de tekst oefenen en dacht na de tweede keer: mooi hoor, maar hier klopt toch echt iets niet. Wat zíngt hij nou allemaal? ‘Eh, schat, moet dat niet zijn ‘And books on Jesus too’? ‘Books are on Jesus too’, dat klinkt raar.’ ‘Ik dacht al,’ zei hij, ‘warm museums’, moet dat ook niet ‘war museums’ zijn? Maar werkelijk, het staat zo op elke lyricspage die ik vind!’

Oké. Dus figuur X wilde heel graag Elephants zingen. Begrijpelijk, het is een erg mooi liedje. Maar hij was natuurlijk te knijperig om de cd te kopen en had dus geen cd-boekje met de teksten van de liedjes er in. Hij besloot goed naar het liedje te luisteren en de tekst fonetisch op te schrijven. Helaas had hij net een banaan in zijn oor. Andere mensen wilden de tekst van Elephants ook wel op hun site, vonden ‘m bij figuur X en kopieerden ‘m klakkeloos. En zo moeten er inmiddels honderden thuiszangers zijn die op internet het liedje zoeken en dit op hun gevoeligst zingen. Stel je voor, je bent zo’n thuiszanger, dan zet ik de teksten even voor je naast elkaar. Kun je zelf kiezen of je liever over gekke huizen of gekkenhuizen zingt. Ieder zijn meug natuurlijk.

Elephants (internetversie)                                 Elephants (Blaudzunversie)

She lives in mad houses                                          She lives in madhouses
In warm museums too                                             In war museums too

She reads time as are books in                            She reads dinosaur books and
Books are on jesus too                                            Books on Jesus too

She sings at big time rallies                                  She sings at big tent rally’s
Smart tunes go lalala..lalala…                             Her smart tunes go la la la, la la la

The key to the city is                                                The key to the city is
In the one she moves                                               in the way she moves

To me.. To me..                                                         To me, to me
She lives in shipwreck cars                                   She lives in shipwrecked cars
In her houses too                                                     In whorehouses too

She talks to elephants                                            She talks to elephants
Trying to get them to                                             Trying to get them to

Sing a long, sing-a-long my darlin’                   Sing a long, sing a long my darling
The smart kids go lalala..lalala…                      The smart kids go la la la, la la la

The secret in her eyes                                            The secret in her eyes

Ooh when she looks…                                            Oh when she looks
To me.. To me..                                                        To me, to me

To me.. To me..                                                        To me, to me

lalala..lalala…la                                                        La la la, la la la la la la la
lalala..lalala…la                                                        La la la la la la la
lalala..lalala…                                                            La la la la la la la, la la la

lalala..lalala…la                                                        She talks to elephants
lalala..lalala…la                                                        Trying to get them to

lalala..lalala…la                                                        Sing a long
lalala..lalala…                                                            Sing a long (my darling)

She talks to elephants!..
She talks to elephants!…

Ouhoohoo ouhooohoo

She talks to elephants..
Trying to get the to..

Sing along..

En dan heb ik hier nog mijn eigen thuiszanger. Met een stukje van Elephants.

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “She reads time as are books in

  1. Moderne variant van dat doorfluisterspelletje;)

    Oe, en Blaudzun, mooi!

  2. Ha! Ik zet de video aan en Koosje Jans gaat ineens dansen!

  3. Anoniem

    Haahaha! Op die lyricssites staan zó vaak crappy vertalingen. Krijg kriebels in mijn buik van dat liedje, zo mooi. Gelukkig komt ‘ie op StuBru om het uur voorbij.

  4. woordenbrouwer

    Duizend hartjes voor Rinke :)

  5. Novy

    Hee. En wat een mooie tekening, daar rechtsboven!

  6. José

    Vooral bij de internetzin ‘The key to the city is In the one she moves’ krijg ik dubieuze beelden op m’n netvlies.

    Ga ik nu Rinke’s versie luisteren…

  7. Geen nieuwe lezer hier, wel voor het eerst een reactie: wat word ik vaak blij van je stukjes. Je schrijft zo blij en warm, ook als het even niet zo blij is. Warmte en liefde straalt er van jullie gezin uit. Mooi. Vond het nu weleens tijd om een reactie achter te laten.

    • sanneke

      Hoi Nancy, wat fijn dat je dan nu reageert. Werd wakker en kan even niet slapen van -nou ja, je begrijpt wel waarvan, van dat even niet zo blije en jouw reactie doet me glimlachen in mijn eentje in de nacht. Dank je. Voel je vrij vaker te reageren, dat vind ik leuk.

  8. Lehti

    Vast toeval, dat de hals van de mandoline?, bouzouki? (vergeef me mijn onnozelheid) zo mooi bij dat Oosterse meisje nestelt. :-)
    ‘Warm museum’ klinkt leuker dan ‘war museum’, zeker na het lezen van Novy’s logje over dat pistool met pek.
    Klein detail: jammer dat als ik op reacties klik, het afspelen van de link afbreekt (ook andere keren was dit zo bij mij)

  9. Haha, die eerste versie zou ik als 12 jarige ook gemaakt hebben denk ik. Hoe erg is dat. En nog erger dat iedereen gewoon maar overneemt.

    Wel mooi is Rinkes versie. Och. Ik heb zo’n leuke man. Maar zingen kan hij helaas niet. Dus dat doe ik dan maar voor hem.

Geef een reactie

