Go

Ik telde de uren af naar vanmiddag kwart over één. Dan mocht ik weer naar dr House. Dan zouden we er achter komen of hij me verder in behandeling kon nemen. Een half uur zou de afspraak duren, dan mocht ik weer opgehaald, zo zei hij Rinke. Wel, Rinke en de anderen in de wachtkamer hebben geduld moeten hebben, want hij was bijna een uur met me bezig. Hij vermoedde dat er een punt in mijn rug zou zijn van waaruit de doorstroom richting mijn linkerbeen belemmerd wordt. Waarschijnlijk ontstond dat pijnpunt doordat ik mijn linkerbeen juist wilde ontzien. Dat is mijn zwakke plek immers, mijn trombosebeen. Dat punt op mijn ruggengraat hangt weer samen met andere punten in mijn nek, mijn schouderblad, hoger op mijn ruggengraat, mijn lendenen, mijn heiligbeen en dan hoppa, zo mijn been in. Of nu ja, niet goed meer mijn been in dus, dat wordt afgeknepen. En zo kwam er steeds meer vast te zitten. Mijn ademhaling bijvoorbeeld. ‘Door de pijn durf je niet meer voluit te ademen, doe je dat alleen bovenin.’ Uhuh. Daardoor heb ik dus ook mijn eigen stem niet nu, zijn de lage tonen er uit gefilterd.
Dr House begon maar eens even met zijn geniepige vingers op al die pijnpunten te zetten. Bepaald geen prettig gevoel in eerste instantie, maar na een boel geduw en gewrijf verloor de pijn langzaam terrein. En ineens herinnerde ik me: die plek daar halverwege mijn ruggengraat, exact daar had ik zo half augustus ineens een rare pijnplek. Een klein plekje maar, Rinke zag er niks aan, maar het stak gemeen. Na een week of anderhalf verdween het weer, maar hé, was dat niet het moment dat het mis ging met mijn been?

Mijn rug is los(ser) gemaakt, ik kreeg tips om daar zelf mee verder te gaan en ook om ondertussen om te gaan met met de pijn in het been. Een hele berg tips kreeg ik. Ik mag wandelen, maar echt niet langer dan 20 minuten, vanwege het zwellen van mijn been. Kalm aan! Maandag belt ie de vaatchirurg om te overleggen, dan moet ik ook naar de vaatchirurg toe, daarna meteen weer naar dr House. Dát gaat dan bepaald weer niet kalm aan. Gaan we verder kijken wat er met mijn been kan. Dus. Er gebeurt wat, halleluja! Ook al doet mijn been nog vertrouwd zeer, ik voel me verder weer een beetje prettiger in mijn lijf *ademt eens even lekker diep in*.
Die vleugels van mij, ik weet in elk geval weer dat ik ze héb, ben benieuwd wanneer ik ze weer kan gebruiken.

20121011-170404.jpg

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Go

  1. Het blijft rot, maar men, wat kun je het toch mooi opschrijven. Sterkte.
    Gelukkig zit er een soort van schot in de zaak.

    • sanneke

      Een compliment op mijn schrijven, dank je, dat betekent veel voor me merk ik. En ja, soort van schot, dat is het wel. De pijn in mijn been is er niet minder om, maar de verkramping is uit mijn bovenlijf. ‘Je kijkt zelfs iets beter uit je ogen,’ concludeerde Rinke net. Nou, dat is heel wat! (Je kunt aan mijn ogen feilloos aflezen hoe het met me gaat.)

  2. nelletje

    Eindelijk iemand die er iets van schijnt te weten cq begrijpen, heerlijk voor je. Ik wens je heel veel moed toe voor de komende tijd,

  3. Hulde aan dr. House! En wat een mooie tekening heb je weer gemaakt. Om in te lijsten met die oranje lijnen.

  4. José

    Die tekening kan zo in een drukpuntenhandboek, prachtig!

    En inderdaad Go, go, go Dr House! Goede zet van de huisarts om je naar deze man door te sturen.

  5. sanneke

    @tijmen en josé, los Espagnols: Haha, ja, ik dacht, hoe kan ik nou laten zien hoe het ongeveer in elkaar steekt. Moest ik ongeveer 2 seconden over nadenken. :) Die punten op mijn been, die waren vooral om te laten zien waar het heen leidt, qua pijn, daar heeft gelukkig niet zo hard gedrukt. En dit was zeker een goeie zet van de huisarts!

  6. Ongelofelijk he, dat het zo nauw samenhangt allemaal. En tegelijk ook weer logisch.
    He, wat fijn, dat er nu zoveel schot in de zaak zit! Het is een opening, een grote!

  7. mooie meridiaan san, doet hij triggerpoints?
    fijn dat je de juiste handen gevonden lijkt te hebben!

  8. Progressie! Volg met belangstelling deze puzzel. Sterkte.

  9. G

    Blij voor jullie dat er schot in de zaak zit. Ik zie graag een hoepelende Mevrouw Santekraam! Sterkte!

  10. Fijn dat er wat vooruitgang in lijkt te zitten. Hopelijk is het een mooie lijn naar boven vanaf hier!

  11. Ik moest even terug lezen, maar wouw! Wat zal je dat prettig vinden dat er iemand met je meedenkt! Ik heb het met je te doen. Ik wens je daarom een prettig en fijn weekend samen met je geliefden! Liefs van G. uit H. met een nieuw blog dus vandaar even de G. en de H. ik wil graag een beetje anoniem blijven op dat blog. :)

  12. Je gaat er verdómd mooi van tekenen, Sanneke.
    A big price to pay, weet ik. Maar toch.

  13. Eye

    Fijn dat er wat meer duidelijkheid is! Moest meteen denken aan mijn osteopaat, die mij ook zoveel heeft kunnen helpen, zij het dat ik alleen maar wat zweepslagen had en wat andere ongemakjes (voortkomend uit het bekken door mindere doorbloeding), en geen onbekend, beangstigend fenomeen zoals jij. Ik ben inmiddels een half jaar verder, en zie nu steeds meer de kleine stapjes voorwaarts die mijn lichaam (en geest?) maakt. Langzaamaan gaat het beter, stroomt het weer een beetje. Ik hoop dat het met jou ook beter gaat. En inderdaad: de rem erop, niet te vlug willen gaan (dat zeg ik tegelijkertijd tegen mezelf ;-)). Kus!

Geef een reactie

