Tot je er bij neer valt

Met de doffe ploffen van schoten in de verte op het oefenterrein wandelden we. De hei was verder groot en stil. Omdat rust roest, maar ik momenteel een broertje dood heb aan zitten of staan, wilde ik wel graag gaan lopen. Samen de hei op, een luxe, ook al is het dichtbij huis: wanneer kunnen wij er nou met ons tweeën uit? Gisteren nog overhoorde ik Jip over volkeren uit de prehistorie en nu liep ik met Rinke langs de hunebedden van het Trechterbekervolk. Er langs ja, we bleven er vooral niet bij stilstaan. Een kus, oké, maar liefst wel met de pas er in. Ik schoot foto’s, lopend. Vooral niet stilstaan.
Veel te snel naar mijn zin kwamen we al weer bij het hunebed uit, dat het eindpunt markeerde van de wandeling. Ik wilde niet de auto weer in, zitten, naar huis, liggen. Dus maakte ik rechtsomkeert met Rinke op mijn hielen en liep, liep tot ik er letterlijk bij neer viel. Het lange gras vormde zich naar mijn lijf en ik kon er zo slapen. ‘Niet in slaap vallen, hè, heideroosje’, zei Rinke zachtjes.

Thuis mocht het dan toch en sliep ik uren aaneen. Ik droomde niet van billen van graniet, mestkevers, een bonte specht, paarse hei en oneindigheid, maar het had gekund.

20120925-173256.jpg

20120925-173326.jpg

20120925-173351.jpg

20120925-173400.jpg

20120925-173414.jpg

20120925-173424.jpg

20120925-173435.jpg

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “Tot je er bij neer valt

  1. Dag mooitje, een krachtzoen voor jou!!

  2. Hei ziet er goed uit. Hij ook.

    • sanneke

      Haha, ja, hij wel! Hij zei: ‘Ik heb maar geen foto’s van jou gemaakt…’ Van opzij gaat het, maar van voren… Maar híj ziet er goed uit, gelukkig, ik vind hem zo mooi. Heb ik wat moois om naar te kijken. :)

  3. cath

    Je hebt er ook weer flink voor betaald, maar toch een fijne herinnering! knuffel

  4. G

    Even je hoofd legen….
    Knuffel uit Scandinavië!

  5. He, fijn, er even uit, en dan nog wel met zijn tweeën.
    (Sanneke toch, waarom moet je het zo bezuren verdikkeme!)

  6. Kan me voorstellen dat je eruit wilde. De natuur in. Fijn dat dat even kon.
    X

  7. Leuke schoenen!
    Vrolijke groet

  8. Simone

    Hoe is het nu? Heb je nog onderzoeken gehad?
    Groetjes,
    Simone

Geef een reactie

