The day before you came

Wat deden we op 2 september 1996? Hoe zag ons leven er uit toen we elkaar nog niet kenden, maar al bijna wel? Rinke vroeg het zich af. Ik vond laatst een dagboek van die tijd terug en ach, ik moest toen ook altijd al alles opschrijven wat me overkwam, hoe ik me voelde, dus ik weet het eigenlijk precies. Ik vond al een tijdje twee jongens tegelijk leuk en kon maar niet kiezen, ik verheugde me op de introweek waar ik mentor zou zijn. En tegelijk ook weer niet, want mijn moeder was ernstig ziek, kon ik wel weg gaan? Mijn moeder vond van wel, dus pakte ik de trein vanuit de Achterhoek naar Kampen en kwam daar met het Kamperlijntje aan. Ik liep de brug over naar de stad, naar mijn studentenkamer en had nog geen idee dat het de volgende dag dan zou gebeuren…

Toen liep ik in tegenovergestelde richting, de brug weer over, het perron op. En daar stond, tussen al de eerstejaars een jongen met een gitaar. Hij stapte op dezelfde plek in als ik en de rest is historie.

Vandaag vierden we die day before you came, maar ook de dag voor onze trouwdag. Zestien jaar verliefd, 9 jaar getrouwd. Op een dag na. De eerste schooldag leek niet zo’n geschikte dag voor zo’n feestje. ‘Trouwens, zei Jip, ik heb ook wat te vieren vandaag! Ik heb mijn Into The Great Wide Open polsbandje een jaar om!’ Nou, ik bedoel maar, genoeg te vieren dus.

We huurden bootjes. Rinke zat in een canadees met Nisse en Neeltje, ik in een kajak met Jip. Het kwam erop neer dat het leek alsof ik vooral met Jip een feestje te vieren had, want knussen met je echtgenoot is er niet echt veel bij als je in twee verschillende boten zit. Met Jip in een bootje, dat betekent een middagje lachen. Man, man. Hij peddelde eerst dapper mee, maar ondanks mijn links- rechts, links- rechts geschreeuw, wilde het maar niet helemaal tegelijk met peddelen. En dan ga je dus het riet in. We leken wel een stel zwevende kiezers. In de andere boot ging het al niet veel anders, dus kwam het er uiteindelijk op neer dat Rinke en ik al het peddelen maar op ons namen. Ik was na 10 minuten al doorweekt, maar kreeg de slag wel lekker te pakken. En ik kreeg met iedere slag weer een nieuwe plens water over me heen. Lalala. Heel leuk allemaal. Een mooie afsluiter van ons bronzen huwelijksjaar. Gaan we nu ons aardewerken jaar in. Ons kennende is dat mooi beschilderd aardewerk dat wel tegen een stootje kan.

20120902-233612.jpg

20120902-233729.jpg

20120902-233753.jpg

20120902-233810.jpg

20120902-234007.jpg

20120902-234019.jpg

20120902-234035.jpg

20120902-234449.jpg

20120902-234514.jpg

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “The day before you came

  1. Gefeliciteerd beiden!
    En: aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh! Jullie zijn LIEF.

  2. Anne

    Gefeliciteerd!! Jullie negen en wij twee, 3 september is een goede trouwdag ;) leuke foto’s!

  3. Proficiat!
    Feliciterende groet

  4. Wauw, zoveel geluk. Ik gun het jullie enorm. x

  5. Ri

    I’ a sucker for love stories.

  6. Gefeliciteerd! Mooie plaatjes (weerribben?)

  7. Cornelis

    Schitterend, wat mooi zijn jullie.
    Van harte gefeliciteerd!
    Liefs, Cornelis

  8. Gefeliciteerd en leuk om dit zo te vieren!
    Wij hebben morgen ook een klein feestje: 12½ jaar verliefd ♥

  9. Wat een geluk zo samen. Heel hartelijk gefeliciteerd! x

  10. Heerlijk zeg! En gefeliciteerd! En het lijkt wel of Jip per foto groeit!

  11. Liefde, lol en suikerbrood: perfect dit!
    (Ook als het geen suikerbrood is maar iets anders).
    En gefeliciteerd met alles!

Geef een reactie

