Oost-Indisch meisje

En ja, daar is ze dan, mijn Oost-Indisch meisje. Los geïnspireerd op de tekening die ik eerder maakte (de stippenjurk en de houding bleven deels), maar dat meisje was smartelijk, deze bepaald niet. Ze wacht op je en laat je haar benen vast zien. Als ik vanuit een andere hoek naar haar kijk, droomt ze juist weg en is ze zich amper bewust van wat ze laat zien.

Gisteren lag ze, nog niet helemaal droog, op de bank, nu hangt ze aan de muur. En daar hangt ze precies goed. Ze vangt telkens mijn blik en ik hou van de lijn in haar lijf, haar ogen, vooral haar rechteroog en dat ze, zonder ook maar één potloodlijn vooraf, zonder poserend model, zo maar in één keer op het papier stond. Lang geleden dat ik zo groot werkte, voor het eerst dat ik dat deed met Oost-Indische inkt en penseel. Schreef ik het twee logjes geleden niet al, het is lekker om in het diepe te duiken. Dit was een sprong in het diepe en wat dook ik een schat op.

20120828-115027.jpg

20120828-115300.jpg

20120828-115317.jpg

24 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

24 Reacties op “Oost-Indisch meisje

  1. Wat is ze mooi!! En wat staat Neeltje er mooi bij!

  2. Moniek

    Like! Mocht je hier een poster van gaan verkopen (want dit is handel!!) Hou ik mij aanbevolen, ik heb nog een hele mooie vrouw aan de muur en daar past zij heel mooi bij! Ik ben verliefd!!!!!!!

  3. Ri

    Mooi, mooi, mooi. Mooi contast ook met de eerste versie van dit meisje. Hoeveel kan veranderen door de stand van de ogen. Opmerkelijk.

    Maar het mooiste meisje is natuurlijk Neeltje. En wat heeft ze een fantastisch jurkje aan.

  4. Irene

    Zonde om zo’n talent te laten liggen!! Go, San, exposeer!! Xxx

  5. Meer werk komt vanzelf. Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle bovenstaande reacties: wat een schatjes op de foto’s!
    En bouw die speelkamer snel om, mocht dat nog niet gedaan zijn!

  6. Novy

    Oooh, mooi mooi mooi. En die laatste foto met Neeltje is ook prachtig.
    Ik ga je binnenkort het verhaal vertellen van ‘Het chagrijnige wijf.’ Een schilderij waaraan jouw tekening me doet denken maar tegelijkertijd ook helemaal niet.

  7. Hulde! Lekker groot, sterk beeld. En mooie foto ook, die laatste.
    Ik vind het wel (het enige) nadeeltje van de Paper-app, dat je de tekeningen niet kan afdrukken op fatsoenlijk formaat vanwege de resolutie. Maar misschien is het juis een voordeel… dan moet je wel in het echie met inkt ;-)

  8. Prachtig! Maar dat had ik al 36.000 keer gezegd :)

  9. Nimke

    Oh, die laatste foto… die vind ik toch wel echt supergaaf! Zo op een zwarte muur met zo’n prachtig model ervoor :) Heel stiekem vraag ik me af hoe ze eruit zou zien in een gekleurde jurk, op de wand in mijn kamer (daar staat zwart eigenlijk niet…) Vast bijna net zo tof!

  10. Wow!!!!! Wat is ze mooi!!!!!!!

  11. José

    WOW! voor het Oost-Indische meisje, WOW! dat jij dit in een dag op papier zet… En nu wil ik ook die laatste foto op groot formaat geloof ik…

  12. woordenbrouwer

    Je kunt wel een foto-serie doen. Oost-Indisch meisje aan de muur. Oost-Indisch meisje op de bank.Oost-Indisch meisje in de keuken. Oost-Indisch meisje op het bankje naast de vijver in het park. Oost-Indisch meisje onder een boom… Haha! :)
    En o ja, ze is werkelijk prachtig <3

  13. moniek

    Idd een zeefdruk!! gaaf! goed bezig! Complimenten!!

  14. Julius

    Soms gebeurt het. Altijd onverwacht, dat is het mooie. Je ziet een werk dat je naar zich toe trekt en je niet meer laat gaan. Dit is er zo een. Prachtig!

  15. Oh, die blik..! Er ligt vanalles in. Van weemoed tot ijdeltuiterigheid tot verdriet tot … enzovoort. Mooi gevangen, en dat alles in enkele inktlijnen.

    (En je frustratie… ik snap het zo!
    Onze nieuwe buren (wonen hier sinds een paar weken) kennen we niet anders dan als een brulwijf. Ik was het zo vreselijk zat: een vent tot in zijn oren in het afstuderen, al-tijd thuiszitten bij de jongens zodat hij alle ruimte en tijd en mogelijkheid had en ondertussen zeuren er zoveel ideeën in mijn hoofd dat ik niet meer weet naar welke het eerst te luisteren.
    Maar nu zijn we terug van vakantie en wordt alles anders.
    Al is het maar voor een week.)

  16. ik hou me ook aanbevolen voor een reproductie…

Geef een reactie

