Duikvlucht

We komen er te weinig, in het zwembad. Nisse was het zwemmen bijkans verleerd. Voor deze druilmiddag hadden wij dus wel een goede bestemming: het zwembad. Niet het fancy zwembad in ons stadje, maar het bad in een dorp in de buurt waar de jongens hun diploma’s haalden en waar we Neeltje ook maar eens op moesten geven voor zwemles. De badjuf herkende ons nog en loodste ons voor €6,50 met de hele Santenkraam naar binnen. Gossiemikkie, dat was goedkoop voor een topmiddag!

Nisse was vastbesloten om het zwemmen snel weer goed onder de knie te krijgen en zwom dapper baantjes. Neeltje, met bandjes om, had helemaal geen watervrees en ploeterde het hele diepe bad door. ‘Dit is mijn geluksdag’, zuchtte ze. Ja, die is wel klaar voor zwemles. Jip dook het ene na het andere speeltje op. Beide jongens oefenden met duiken, Rinke deed het nog even voor. Wauw, dat zag er mooi uit! Dat wilde ik ook wel… Maar: a) het was 23 jaar geleden dat ik voor het laatst dook, zou ik het nog wel kunnen? b) duiken, zou dat lukken met lenzen in?, c) mijn gezellige strik-bikinibroekje, zou dat om mijn billen blijven zitten als ik het water in kwam?
Tja, ik kon het ook gewoon niet doen natuurlijk.
Maar dan zou ik nooit weten of ik het nog kon… En dus dook ik van de kant het zwembad in. Woeiii! Leuk! Oké, het was maar goed dat het zo rustig was in het zwembad, bikinibroekjesgewijs, maar ik kon het nog en mijn lenzen bleven ook zitten. Dus durfde ik ook nog wel een paar keer van het startblok. Wauw, in duikvlucht het zwembad in…

Het diepe in, dat is best lekker.

20120826-180724.jpg

20120826-180804.jpg

20120826-180834.jpg

20120826-180843.jpg

20120826-215816.jpg

9 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

9 Reacties op “Duikvlucht

  1. Ik heb dus vorig jaar ook voor het eerst in jaren weer gedoken. Supervet en niet eens plat op mijn buik. (Platte buik natuurlijk wel. Kuch.)

  2. Oh, en om niet zo egocentrisch alleen over mezelf te praten: ik wist wel dat jij sierlijk kunt duiken!

  3. Een regenachtige dag met een vrolijke natte invulling.
    Zomerse groet

  4. Ik snap heus wel dat jullie die foto’s zelf maken, maar soms fantaseer ik dat er altijd iemand met jullie mee gaat om kiekjes te maken. Haha. Zo leuk om van ‘gewone’ dingen beeldmateriaal te hebben! :)

  5. Heerlijk! Zwembad van Zwartsluis?

Geef een reactie

