Regen in de keuken

Het regent in de keuken. En dat stemt mij vrolijk.

20120822-155129.jpg

20120822-155137.jpg

Er gebeurt wel meer in de keuken wat mij vrolijk stemt trouwens. Gisteren maakten we een toetje, zo lekker, dat wil u ook. Dit recept is voor 2 personen.

Wilde perziken met bitterkoekjes en kwarkroom

Wat je nodig hebt: 4 à 6 wilde perziken, 100 ml marsala, 5 el suiker, vanille essence, 125 ml slagroom, 3 volle el magere kwark, 2 bitterkoekjes.

Schil en ontpit per persoon 2 of 3 wilde perziken, meng 100ml marsala met 2 el suiker en een paar druppels vanille essence. Leg de perziken in een bakblik, giet het marsala-mengsel er over en bak 10 minuten in een voorverwarmde oven op 190 graden (of wat langer als je geen heteluchtoven hebt). Strooi nog 2 el suiker over de perziken en zet ze onder de gril tot ze gaan carameliseren.
Klop 125 ml slagroom stijf met een lepel suiker, meng er de kwark door. Schep de perzikstukjes op een bordje, verkruimel er een bitterkoekje over en doe er wat kwarkroom bij. Lékker!

20120822-155150.jpg

19 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

19 Reacties op “Regen in de keuken

  1. Hah! Leuk die lepels. Ook voor als je eens niet afgewassen hebt. Heb je altijd nog schoon bestek. :)
    Toetje klinkt weer hemels!!

  2. Ja, die lepels maken de keuken lekker vrolijk!
    Wat een gave tekening trouwens…

  3. En hij lijkt ook nog, he Tijmen? #cool

  4. Hoeveel km. moet je hardlopen om dat er weer af te krijgen??

  5. Op de iPad getekend? Jeetje! Die lepels zijn tof, het toetje lijkt me heerlijk!!

  6. Novy

    Haha. Ik vind jouw tekeningetjes van Rinke zooo grappig!

  7. Nelleke

    I <3 de tekening! Ik ben alleen zo ziek dat ik er natuurlijk weer bij moest doordenken…. Ziek!

  8. Leuke foto’s!
    Ik geniet nog even van mijn muntthee op mijn zonneterras.
    Zomerse zonnegroet

  9. Carla

    Ik werd getipt door Nicole om je blog eens te lezen en dan met name je comment op deze blog, “Als ik eet geniet ik, als ik ren geniet ik, maar als ik eet denk ik nooit aan hoeveel ik zou moeten rennen.” Is zeer van toepassing op mij en moet dit maar eens groot op de badkamerspiegel schrijven! Dank voor deze mooie zin, ik ga er vaak aan denken!

  10. Heerlijk! Super mooi getekend! Talentvol gezin:)

Geef een reactie

