Naar de Noorderzon vertrokken

Ik denk niet dat veel mensen een oprit een leuke plek om te kamperen zouden vinden, maar wij kampeerden afgelopen jaar al voor de tweede keer op dezelfde oprit. Achter die oprit zit een fijn huis met daar weer achter een heerlijke grote tuin. Daar stond het tentenkamp van camping Siepsfabriek van Simone en Peter. Ik kampeerde er eerst alleen met de kinderen, later zouden er meer gasten arriveren, hele speciale. Mus kwam kamperen met haar man en vier kinderen. Hadden we ineens tien blonde kindertjes samen! Ik ken Mus al jaren via internet, maar dit was de eerst echte ontmoeting. Zo leuk om dan maar meteen samen te kamperen! De gezichten van de prachtige foto’s van Mus en haar man tot leven te zien komen, er achter te komen dat we onverwachtse dingen deelden, samen bij het kampvuur te zitten sterren kijken. Neeltje had zich voorgenomen tijdens deze kampeerpartij buiten in het hondenhok te slapen en deed het nog ook. Stoer! Op Noorderzon namen Jip, Nisse, Boas en Ot een heuse film op en gingen Neeltje en ik samen op de foto in een huisje van karton. De leukste foto’s zou de fotografe gebruiken op haar site en kijk

Maar voor dat dat allemaal zo ver was, ging ik eerst nog met Siep een avond naar Noorderzon. Met moeite had ik mijn fiets in het caravannetje gewrongen, speciaal voor deze avond: samen door de weilanden naar de stad fietsen en meteen in die stad voelen dat er feest is. Alle mensen liepen, fietsten dezelfde kant uit: naar het festival. Blaudzun kwam optreden en Siep en ik keken er samen naar, omgeven door mensen, door lichtjes, mojito’s in de hand. Die mojito’s, daar bleken er niet veel van nodig te zijn om mij ál mijn geheimen te laten vertellen, dus zet Simone onder druk en je kent mijn geheime leven. Maar dat zou u nooit doen natuurlijk. En sssjt hè, Siep? We konden nog prima fietsen, maar over de terugweg deden we wel nét wat langer dan over de terugweg. Kuch.

20120821-170153.jpg

Neeltje, heerlijk lief monstertje Pippa en Joscha aan het ontbijt.

20120821-170248.jpg

De bende van 10 blondies.

20120821-170310.jpg

Sam, die zijn hok graag een nachtje afstond aan Neeltje. Sterker nog, volgens mij dacht ie: ‘Jij liever dan ik!’

20120821-170343.jpg

Mannen met koffie en katjes, onweerstaanbaar.

20120821-170413.jpg

De Groninger parkeergarage en de mensen er in bleken zeer fotogeniek.

20120821-170427.jpg

En wat stonden ze zelf nou te fotograferen? Nog meer fotogenieke parkeergarage-bezoekers.

20120821-170819.jpg

Jip, Floyd en Boas, die jongens hebben ook wel mazzel dat hun moeders zo fanatiek webloggen en twitteren, anders hadden ze elkaar nooit ontmoet. Zou toch jammer geweest zijn, want het klikte meteen.

20120821-170901.jpg

Neeltje in het hondenhok.

20120821-170946.jpg

Floyd bij het kampvuur.

20120821-171003.jpg

Neeltje en ik als cardboard babes.

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “Naar de Noorderzon vertrokken

  1. Joh. De Santenkraam in het Groningse en wij hebben hem niet gezien.

  2. *Oké. Zet mojito op het boodschappenlijstje voor als Sanneke weer komt.*

    Wat een heerlijke dagen moeten dat geweest zijn!

  3. Nathanja

    Gezelligheid! :) En weet je toevallig wat voor hondenras Sam is?!

  4. mus

    hey bjoetie cardboard babe,
    wat een geweldig filmpje :-)) !
    …en de bende van 10 (met bungelende pip) haha, heerlijk toch he?

    liefs van hula hoop

    • sanneke

      Ha Hula! Leuk hè, dat filmpje. Jip was is de wolken omdat hij ‘het camerawerk gedaan had’, Nisse juist omdat hij dacht dat dit wel eens zijn doorbraak zou kunnen worden: ‘Misschien word ik nu wel beroemd…’ En och, die Pip van jou, wat heb ik daar van genoten.

  5. Kreeg Neeltje wel brokjes als ontbijt?

Geef een reactie

