Zwaan Kleef aan

Een tijdje terug schreef ik over het stuk stamboom dat ik uitgezocht had, dat op zijn minst, eh, verrassend te noemen was. Onder andere de graven van Teisterbant en Kleef kwamen er in voor en die leidden weer naar ene Helias, de Zwaanridder. Ik voel een beetje gène voor hoe die stamboom verder verloopt, da’s nogal ongelooflijk namelijk, maar die Helias, daar was ik nog wel benieuwd maar. Aangezien we toch dicht bij Kleef kampeerden, wilde ik er wel even kijken. Misschien zou je nog wel ergens iets ter nagedachtenis van die zogenaamde Zwaanridder kunnen vinden, al leefde hij rond 800.

Kleef bleek vol te staan met kitcherige bankjes in de vorm zwanen. Witte zwanen, roze zwanen, blauwe zwanen. Nog met reclame er op ook. Práchtig. Ook was er de Zwanentoren, die we beklommen. Aha, ze waren de Zwaanridder dus nog niet vergeten.

Ik ga Kleef ook niet vergeten. We aten er ijsjes en pruimenkäsetorte en hoe ik ook mijn best doe zelf käsetorte te maken, het wordt niet zoals daar. Nu heb ik dus naast een obsessie voor de perfecte éclairs, ook een obsessie het recept voor de perfecte käsekuchen te vinden.
De perfecte rood/wit geruite deur, die vond ik ook in Kleef trouwens. Met een paar coole dudes er voor.

20120815-121203.jpg

20120815-121415.jpg

20120815-121807.jpg

10 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

10 Reacties op “Zwaan Kleef aan

  1. Leuke fotoserie!
    Zonnige zomergroet

  2. mocht je daar nog een keer in de buurt zijn dan is Kevelaer ook leuk, een bedevaartsoord, maar wel een bedevaartsoord geliefd bij motorrijders! omdat t nou eemaal erg druk is op zondag daar zijn dan alle winkeltjes ook open, en kun je dus in het zonnetje op een terrasje zitten en kijken naar de kleurrijke veriaties aan mensen die voorbij komen

  3. HNK

    Misschien is er ook een band met Luther? Aangezien hij ook een zwaan als logo gebruikte..

    • sanneke

      Over jouw reactie heb ik toch echt een nacht moeten slapen. Een band met Luther? Eh… Luther Vandross? Met een zwanenlogo? Maar ik vat ‘m nu! En wie weet!

  4. Femke

    Het past totaal niet bij dit logje maar ik wilde het toch even roepen: ik heb een hoepel!! Hoera! :-) bedankt voor de tip! Nu oefenen :-)

  5. Ben ik even blij dat ik geen klanten heb die een dergelijk patroon op hun deur geschilderd willen. Ik moet er niet aan denken, ‘Jezus’ wat een werk.
    Kleef doet me denken aan het verhaal aan een kind dat, na een geslaagd eerder bezoek aan die stad vroeg: “Ẅanneer gaan we weer ’s naar ‘Plak’?
    Het bloggen is voor mij even passé. Mijn Mac kreeg onlangs en complete meltdown. Niet handig.

  6. Ines

    Zwaan kleef maar aan want we doen de polonaise!
    Zomaar een berichtje van een onbekende, wel een bekende van circus Weick en zodoende op deze weblog beland. Bij het lezen van jouw titel weet ik nu zeker dat ik de hele dag dit liedje in mijn hoofd zal hebben! Fijn, gewoon fijn en vrolijk ook!

  7. martijn

    Mooi is het hier in de omgeving hè? Groesbeek en kleve liggen hier op 5 minuten rijden vandaan. Als je nog eens in de buurt bent is de vallei van het gelderns-nierskanaal ook schilderachtig mooi!

Geef een reactie

