Pim en de sterren

Ik weet nog goed hoe ik vroeger in het donker in de tuin stond met mijn vader. We keken naar de sterren en hij wees me de planeten en de sterrenbeelden. Ik genoot van die momenten. Op mijn kamer schilderde hij één muur donkerblauw en daarop maakte hij in wit een heuvellandschap met sterren er boven. Had ik zo maar de grote beer en Orion in mijn kamer.

De afgelopen nachten waren helder en bezaaid met sterren. Met vallende sterren ook. Ik keek ’s avonds laat achter in de tuin, zag een prachtige heldere vallende ster en daarna nog wel zes. ‘Ooh, dat wil ik ook wel zien…’, zei Jip de volgende morgen. En zo stonden we vanmorgen om vijf uur gedrieën achter het huis het wonder te bekijken van het sikkeltje van de maan, geflankeerd door Venus (links) en Jupiter. Oh wauw, wat prachtig… Jupiter stond in het sterrenbeeld stier (met de starwalk-app kun je dat heel mooi zien) en laten Rinke en Jip nou allebei stier zijn. Het was bijzonder, zo ’s nachts buiten met onze grote zoon. Ik hoop dat hij er later nog eens aan terug denkt.

Na een bijzondere nacht volgde er ook een bijzondere dag. De dag dat Neeltje geboren werd, was Wieneke ’s ochtends nog bij me op visite geweest. Ze was er ook als een van de eersten om Neeltje te bekijken. Helaas liet haar gezondheid het niet toe dat wij haar dochter al snel konden gaan bekijken, maar vandaag was het dan toch zo ver. Och, wat mooi Wien met haar dochter te zien. Pim net zo roodharig als haar moeder. En net zo lief.

20120813-194311.jpg

20120813-194337.jpg

20120813-194407.jpg

21 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

21 Reacties op “Pim en de sterren

  1. Hoi Pim! *zwaait enthousiast naar het beeldscherm*
    Dag sterren! *tegen de rest – en ook tegen Pim natuurlijk*

  2. Wien

    Hoi Tijmen! *ik zwaai even ipv Pim naar je, ze slaapt – eindelijk!*

    <3 Toen jullie wegreden en we naar elkaar zwaaiden, stond ik bij de radio om haar een Beatles liedje ter troost te laten hoor, maar het mocht niet baten. Ze verslikte zich zowat in haar verdriet. Uiteindelijk heeft ze even geslapen. Maar het was wel misse boel vandaag. De komende dagen flink rustig aan met die deerne. En trouwens ook met de oudste deerne ;)

    Maar, fijn dat jullie er waren!

  3. Wat een lief rossig pluizebolletje!

  4. José

    Ach… moeder en dochter, wat zijn jullie mooi!

    En ik weet wel zeker dat Jip zich dit later kan herinneren, dat is toch echt geweldig: midden in de nacht met je ouders sterren kijken!

  5. WAT mooi, om Wien zo te zien. En Pim toch… lieverd!
    Zo vreselijk oneerlijk, dat niet iedereen ‘gewoon’weg gezónd en vol energie mag zijn…

  6. Voor de een staat het in de sterren voor de ander is het op aarde.
    Maar hier lees ik liefdevol jouw lieve blog.
    Zonnige zomergroet

  7. Anoniem

    Een dochter die Pim heet……dan ben je leuk!

  8. Moniek

    Hallo,
    Wiep, ik ken je niet! ;) Maar gefeliciteerd met Pim! Mag ik je ook een compliment geven voor je bril, ik zou graag weten welk merk het is en evt. waar je deze gekocht hebt.
    Bedankt alvast!

    • Moniek

      Wien, ik bedoelde Wien…. sorry….

      • Wien

        Dag Moniek, ik vind Wiep ook een leuke naam, dus geen probleem ;) Ik heb mijn bril nu zo’n 2,5 jaar geleden gekocht; ik denk niet meer dat deze bril nog in het assortiment zit. Het is een bril van Paul Smith, wellicht heeft die nu iets moois in de collectie zitten!

  9. Off topic: ik hoor van Marga, een van mijn buurvrouwen, dat zij jou weer goed kent. Kleine wereld.
    Zonnige zomergroet.

Geef een reactie

