My secret is…

Ik scroll door mijn foto’s en kom voorbij een serie die hier gewoon nog op het weblog hoort. Fotoverslag van een prachtige zomeravond met pannenkoeken (ik heb echt het állerlekkerste pannenkoekenrecept), bier en líeeefde, veel liefde. Slim hoor, om heel dichtbij Tijmen, José en Koosje Jans te gaan kamperen. Ik wil weer terug! De aanleiding van de fotoserie was een wedstrijd van Becks bier. Vandaar Tijmen’s eh prachtige techno-kop, hippie Neeltje met een (leeg) bierflesje en Rinke à la Anton Corbijn in het veld. Die aanleiding vergaten we natuurlijk tijdens het maken van de foto’s al weer.

EDIT 16.54 uur: Elke vroeg om het pannenkoekenrecept en nu kan ik wel heel flauw zeggen dat dat mijn geheim is, maar ik gun iedereen zulke lekkere pannenkoeken en ben zelf ook erg lang op zoek geweest naar wat voor mij nou de perfecte mix van ingrediënten  was.

Sanneke’s ultieme pannenkoekenrecept: 

Voor 4 personen schat ik. Of voor 2 volwassenen en 3 kinderen en dat er dan nog een paar pannenkoeken overblijven voor de volgende ochtend.

– 375 gram bloem

– 375 gram zelfrijzend bakmeel

– 1,5 l  amandelmelk

– 5 eieren

(- 1 el suiker)

– een beetje vanille-extract (of als je dat niet kunt vinden vanille-aroma)

– anderhalve theelepel kaneel

– snuf zout

Doe de eieren en de melk in een grote beslagkom en mix schuimig. Doe er de vanille, de suiker, de kaneel en het zout door en klop er beetje bij beetje de bloem en het zelfrijzend bakmeel door en bakken maar! Lekker met kaas, met appelcompote met kaneel, met spek en stroop, met brie en banaan, met gezoete kastanjepuree… Nou ja, met wat je maar lekker vindt op je pannenkoek!

Ik krijg bijna spijt dat ik ze voor vandaag zelf niet op het menu heb, maar de broccolilasagne met kaassaus en amandelen wordt vast ook erg lekker.

20120812-124325.jpg

20120812-124427.jpg

20120812-124512.jpg

20120812-124557.jpg

20120812-124635.jpg

20120812-125041.jpg

20120812-125300.jpg

20120812-125734.jpg

20120812-125841.jpg

20120812-130209.jpg

20120812-130353.jpg

20120812-130420.jpg

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “My secret is…

  1. Wat een avond was dat, hé!

  2. Een geweldige serie en wat een lekker recept!
    Zonnige zomergroet

  3. Ik miste die laatste foto al op je log (zo mooi..!).
    Had ik dat misschien even moeten zeggen..? ;-D

  4. Elke

    Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar dat recept :)

  5. Elke

    Graag! Zie nu dat er een stukje van mijn reactie is verdwenen. Want ik had ook nog geschreven dat het mooie foto’s zijn en dat je broek te gek is!

  6. Mmm, klinkt lekker! Ik maakte dankzij daan vrijdag eens pannenkoeken (nou ja, 3 in de pan eigenlijk) met oa griekse yoghurt door het beslag. Ook een aanrader! Daarnaast hadden we ook poffertjes; of pantoffertjes, zoals Hessel ze noemt ;)

  7. José

    Een heerlijke zomeravond! Als jullie nou gewoon hier op de camping komen wonen…

  8. Had ik je nog willen zeggen… hoe vaak ik jouw stippen-broek gezien heb op Solar! Ik dacht telkens ‘hey, daar is Sanneke!’ haha… en ik ben op een gegeven moment maar gestopt met dat te denken, want het waren er écht veel! :)
    En nu wil ik een pannenkoek. Met appel. En kaneelsuiker.

    • sanneke

      Haha, ja, wat wil je, als ie maar €9,95 kost bij de H&M. En bakken dan maar vanavond. Voor 2 personen het recept door 3 delen en 2 eieren gebruiken.

  9. Fijn recept!
    Ik dacht even dat jij ook bier door het beslag deed, dat is namelijk ook erg lekker. Zo maakt mijn lief ze voor me :) Lekkere luchtige pannenkoeken! (gewoon een scheut bier uit het flesje erbij gooien en iets minder melk).
    Het ziet er in ieder geval uit als een heerlijke avond, zowel het eten als het weer!

  10. HNK

    Dat recept ga ik proberen, klinkt goed. En Becks.. cult bier! Als ze het in kratten zouden verkopen bij de AH dan wist ik het wel. Schitterende foto’s ook trouwens!

Geef een reactie

