Boven de engelen

Bonsoir. Mijn naam is Céline en in mijn lange witte limousine rijd ik door Parijs. Ik breng jou, monsieur Oscar, waar je moet zijn, vertel je wie je moet zijn. Niemand zal je herkennen, tenminste als jij je werk goed doet. Behalve ik. En misschien de mensen in de filmzaal.

Wij zaten in die filmzaal. Zagen Holy Motors. Als je wel houdt van een onnavolgbare trippy film, dan moet je ‘m ook gaan zien. Ontmoet Monsieur Oscar in al zijn bizarre gedaantes. Zie hem als vader, als zwerver, zakenman, als bloemen etende gek op Père Lachaise (met grafschiften als: ‘Visitez mon site’), zie hem in een zwart pak bezaaid met lichtjes een beeldschone paringsdans doen met een slangenmeisje met een lichtjeslijf. En loop dan verdwaasd het theater uit, zo de kermis op.

‘Wil je een wijntje?’, vroeg Rinke.
Ik schudde mijn hoofd en we liepen door.
‘Wil je poffertjes?’
Ik antwoordde nee, terwijl ik omhoog keek, naar een waanzinnig hoge kermisattractie. De hoogste zweefmolen die ik ooit zag.
‘Wil je… daar in?’
Ik keek hem aan en knikte. Ja.

We zetten de trip nog even voort: hoog boven de stad vlogen we. Ik kon niet geloven hóe hoog. Ik groette de engel boven op de kerk. Toen we weer uit de hemel afdaalden wachtte de glazen engel naast de poffertjeskraam ons op. Wauw.

20120811-011703.jpg

20120811-011743.jpg

20120811-011754.jpg

15 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

15 Reacties op “Boven de engelen

  1. Wouter

    Klinkt als een must see die film. Lijkt me wel wat. Alleen ga ik dan daarna niet voor het reuzenrad maar voor de gezegende poffertjes denk ik.

  2. onnemeis

    Mooie foto’s zeg.

    • sanneke

      De batterij van de camera was nagenoeg leeg, kon niet eens meer zien of er wel een foto gemaakt was. Dus wachtte ik op de beste momenten en schoot, in de hoop dat er later wat te zien zou zijn. En ja!! Vind de engel naast de poffertjeskraam van bovenaf zo mooi, wanneer krijg je nou de kans die foto te schieten?

  3. Spannend verhaal.
    Toch blijf ik liever met beide benen op de grond.
    Daarbij heb ik teveel gesnoept.
    Ik kom de lucht niet in, te zwaar ……
    Zonnige zomergroet

  4. José

    Wat een topavond, die film komt op ons lijstje (die zweefmolen trouwens ook). En Sanneke met opgestoken haren en een designpakje, dat ziet er mooi uit…wauw!

  5. Klinkt inderdaad als een mooie film! Draait in in het Fraterhuis? Ik ben een beetje uit de programmering sinds een aantal weken :) Ik zag de zweefmolen al staan ja, eens kijken of ik mijn lief daar in kan meekrijgen…

    • sanneke

      Ja, hij draait in het Fraterhuis! Dat is geluk hebben, want hij draait niet in zo veel zalen (onbegrijpelijk, maar vooruit). We zagen gisteren thuis The Dark Knight, om te kijken of we The Dark Knight Rises in de bioscoop willen zien, maar eh, die viel een beetje tegen na Holy Motors. Ik kon er mijn aandacht in elk geval niet echt bij houden, terwijl ik werkelijk helemaal opgezogen werd door Holy Motors.
      De zweefmolen draait ook nog, dus jij kunt ook deze geweldige combi maken!

  6. Die zweefmolen zie ik echt niet zitten ;-) Poffertjes wél.

Geef een reactie

