BAM!

Anderhalf jaar geleden dacht ik: ‘Ik doe het gewoon. Ik ga hardlopen.’
Dat hardlopen deed ik ook voor ik zwanger werd van Neeltje, maar trombose en bekkeninstabiliteit gooiden roet in het eten. Toen ik eenmaal weer goed kon lopen, wilde ik ook graag weer hardlopen. En je kan niet zeggen dat ik het overhaastte, ik snapte ook wel dat mijn lijf tijd nodig had voor herstel, maar dan maar eens rustig met een kilometertje hardlopen beginnen, dát kon ik niet. Ik liep er vijf, was dolgelukkig en kon de volgende dag niet meer lopen.

Rinke besloot: ‘Je bent een werkende moeder met drie kinderen, je krijgt het allemaal weer voor elkaar ook al had niemand gedacht dat je ooit weer zou kunnen werken. Breng dat alles niet in gevaar. Ga niet meer hardlopen.’ En ik beloofde hem, creperend van de pijn, dat ik dat niet meer zou doen.

Maar we zijn anderhalf jaar verder. Het hoepelen heeft mijn buikspieren en rugspieren versterkt, wat mijn bekken ten goede komt. Toen ik vanmiddag van een vriendin hoorde dat ze hard liep, dacht ik: ‘Als ik het wil moet ik het NU doen. In mijn vakantie, met Rinke nog bij huis, zodat mocht het morgen niet goed gaan, hij de boel op kan vangen. Maar daar ga ik niet van uit, dat dat nodig is.

Ik liep over de Paradijsweg, langs het water, tot ik het bordje ‘Meppel, 4 km’ zag en van daar af weer terug. Aan een stuk, moeiteloos. Mijn ademhaling regulerend tot zo kalm mogelijk, alleen door mijn neus ademend, zoals ik het mezelf ooit aangeleerd had. Ik liep niet heel hard, wel heel lekker. 8 Kilometer aan één stuk in 50 minuten. BAM!

EDIT 12 augustus 10.35 uur: ik kwam met een beetje spierpijn uit bed, maar voel het nu al niet meer. Mijn bekken houdt lief haar bekje. WHOEHOE! Straffeloos 8 kilometer kunnen rennen! Tijd voor nieuwe loopschoenen zou ik zeggen. :) (De schoenen die ik nu heb kocht ik nog in Kampen. Daar woon ik toch al 8 jaar niet meer.)

20120811-133505.jpg(net terug van het rennen en blijblijblij)

6 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

6 Reacties op “BAM!

  1. José

    Ach wat is dit genieten! En ik ga duimen dat je morgen gewone spierpijn hebt van de eerste keer hardlopen in anderhalf jaar en niks anders!

  2. Wat ben ik blij voor je!! Hardlopen is een eerste levensbehoefte….

  3. Lieverd, wat fijn en superstoer!!!

  4. weeeeeehoooooo mooitje!!!
    ik zag wonderlijke hardloopschoenen, met tenen …

Geef een reactie

