Lui, loom en gelukkig.

We zijn weer thuis. En nee, we waren niet ver weg, maar wel ontzettend fijn weg. ‘Neem je tijd maar,’ zei de boerin toen we afrekenden voor de camping en de boel in moesten pakken. Wat heerlijk, ook dit laatste stukje vakantie niet te hoeven haasten. We hadden er al een dag bij aan geplakt en hadden moeite afscheid te nemen van dit prachtige stukje land, de fijne mensen die we ontmoetten.

De eerste ontmoeting met de camping had ons aan het gras genageld doen staan. Hallo zeg, was dit de plek waar we onze vakantie door zouden brengen? Met zo’n belachelijk mooi uitzicht? Lucky, lucky bastards… We zochten een plekje bij de kersenboom en daar kwamen we niet veel meer onder vandaan. Zo veel plannen hadden we: we zouden naar Museum Ludwig in Keulen, naar Insel Hombroich in Neuss, wandelen op de Duivelsberg, winkelen in Arnhem, naar het archeologisch park in Xanten. Mooie plannen, hè, we bewaren ze voor de volgende keer dat we hier gaan kamperen, want deze vakantie hadden we het veel te druk met andere zaken. Gitaar spelen, hoepelen, vuurtje stoken, marshmallows roosteren, spelletjes doen, naar de prachtige sterrenhemel kijken en zien hoe de maan elke nacht een stukje voller werd, pasgeboren kalfjes droogwrijven, op de trekker rijden, gelukkig zijn met oude en nieuwe vrienden…

Gesprekje met camping-buurjongetje Bastiaan:
‘Was het leuk in het pannenkoekenrestaurant?’
‘Ja! Hebben jullie ook lekker gegeten?’
‘Nee. Ik heb nog niet gekookt.’
‘Waarom niet?’
‘Omdat ik ontzettend lui ben.’

Lui, loom en gelukkig, een prima staat van zijn kan ik u zeggen. Ik ben het nog steeds. Vandaar dat dit logje ontzettend traag tot stand komt. Wat foto’s maar dan?

20120804-222106.jpg

20120804-222246.jpg

20120804-222401.jpg

20120804-222610.jpg

20120804-222827.jpg

20120804-222947.jpg

20120804-223043.jpg

20120804-223155.jpg

20120804-224018.jpg

20120804-224242.jpg

20120804-224658.jpg

20120804-224802.jpg

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Lui, loom en gelukkig.

  1. HEERLIJK!

    Lui zijn is hard nodig om op te laden. Hopelijk houd je die mood nog lang vast! Ach, gelukkig is de zomer nog niet voorbij! ;-) Integendeel…

    En: welkom thuis!

  2. woordenbrouwer

    Waaah dat ziet er fantastisch uit. Vakantastisch!
    <3

  3. Wendy

    Wat heerlijk! Maar… Waar is die camping, wil ik nu graag weten?

    • sanneke

      Die camping is in Groesbeek, de Hoge Hof. Het uitzicht dat je op foto 1 ziet, is wat je vanaf de camping ziet, je kijkt zo op Duitsland uit, dat 200 m verderop ligt.

  4. Sylvia

    Oh, wat gaan dit fijne herinneringen worden! Ik herinner mij een wintersportvakantie op een Oostenrijkse boerderij toen ik 6 was; midden in de nacht uit bed om te zien hoe een kalfje geboren werd en het dan helpen droogwrijven, kan zo die geur oproepen.

    • sanneke

      Ach, prachtig… Hier gebeurden ook dingen… Ik denk dat de kinderen ze niet meer gaan vergeten, daarover nog wel meer in volgende logjes.

  5. Cornelis

    wat een heerlijkheid, erg fijn om te lezen

  6. Lui, loom en langzaam zijn mijn woorden.
    Maar jouw foto’s stralen geluk uit!
    Zonnige zomergroet

  7. jm

    Mooi daar hoor!! Wij zijn aan t pakken voor een weekje camping in Saint Jeannet. Die ligt vlak bij C’SAM. Dus ik rijd morgen vanaf de camping naar mijn werk…
    Bisous!

    • sanneke

      Och, zo prachtig! Net alsof we in eigen land in Frankrijk waren. Maar hé, als jij gaat kamperen, bén je in eigen land in Frankrijk! Veel kampeerplezier, ik hoop voor je dat je op de camping ook een klimboom hebt. ;)

  8. Herma

    Grappig, dit. Wij zijn ‘Bij ons'(!!!) En ach, dat Xanten; mwah… Het houten speeltoestel aldaar kreeg de hoogste waardering van onze jongste reiziger. :)

    • sanneke

      Da’s bijzonder grappig, want over ‘Bij ons’ hebben we ook erg getwijfeld. We waren dus superdicht bij elkaar! Schloss Moyland kan ik je van harte afraden, maar ga vooral naar het Afrika Museum en zorg dat je er niet maar een middagje hebt zoals wij, we kwamen tijd te kort!

  9. Daar is de vakantie natuurlijk ook voor: veel plannen maken, die je laat vallen omdat je te druk bent met niets doen.

  10. Héérlijk! De foto’s spreken boekdelen :-)

  11. ziet er zalig uit
    mijn kinderen kennen dat woord lui jammer genoeg nog niet
    tenzij er een tv in de buurt is ;-)

Geef een reactie

