Parklife

‘Goeiemorgen, liefje, dus je hebt vakantie?’, vroeg ik Rinke vanmorgen.
‘Het schijnt,’ antwoordde hij, ‘maar het voelt nog niet echt zo.’
Nu had ik zelf al een week vakantie, maar die had ik voornamelijk gevuld met achterstallige was wegwerken, dus een vakantiegevoel, nou nee, dat was bij mij ook nog niet echt aanwezig.
Daar moesten we wat aan doen.

Vandaag bleek: voor instant vakantiegevoel ga je naar Groningen. Met verse citroencakejes, een fles bubbels, een banjo en natuurlijk veel hoepels. Maar daarmee ben je er nog niet. Voor het ultieme vakantiegevoel ga je dan met Henk, Ief, Bo, Merlijn en Loïs in het park zitten. Vriendin Susy dacht dat dat een vreselijk hippie-esk gebeuren op zou leveren en wij deden daar natuurlijk van tevoren beledigd over, maar tja, tja… Er zat misschien toch wel een kern van waarheid in.

De kleine meisjes speelden in het zand, duikelden koppeltje en waren hun schattige zelfjes. Bo deed de ene na de andere acrobatische truc, als een soort slangenmensje. Nisse vervolmaakte zijn hoepelskills. Hij kan nu op zijn knieën gaan zitten en weer omhoog komen en ondertussen gewoon door hoepelen, rennend hoepelen lukt ook. Merlijn speelde saxofoon, op werkelijk fabuleuze wijze en hing de hele middag met Jip rond. De helft van de tijd waren we ze kwijt, die twee. Ze gooiden samen Merlijns slippers in het water en proberen ze er weer uit te vissen, raakten in extase van de vondst van een kattenschedeltje, klommen in bomen, maakten muziek. Vrienden, mooi om te zien. En wij, de groten, picknickten, Rinke speelde banjo, Henk trommelde en we knalden er meteen maar een meerstemmig Sweet Dreams are made of This uit alsof we altijd samen zingen. Eigenlijk zongen we de rest van de middag als we niet praatten. We lakten heel veel nagels.

De helft van de tijd hadden we publiek. Kleine kindjes die in adoratie naar het hoepelen keken en zelf ook wel wilden, kleine kindjes die lekker mee kwamen luisteren. Merlijn had zelfs betalend publiek, verdiende zelf ijsjes bij elkaar met zijn getoeter.

Parklife. Zomergeluk. Op een tamelijk hippie-eske manier, Bo en Loïs zelfs met bloemen in hun haar, maar ha, ik had met niemand willen ruilen vanmiddag.

20120722-231121.jpg

20120722-231132.jpg

20120722-231145.jpg

20120722-231210.jpg

20120722-231232.jpg

20120722-231304.jpg

20120722-231327.jpg

20120722-231346.jpg

20120722-231408.jpg

20120722-231438.jpg

20120722-231508.jpg

20120722-231525.jpg

20120722-231617.jpg

20120722-231631.jpg

19 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

19 Reacties op “Parklife

  1. Zei ik toch. :)
    Maar leuk hoor. Ook al was ik er niet bij.

    Foto hoepel schaduw: leuk.

  2. Nou, daar had ik wel bij willen zijn! :)
    (Haha, dat hoofd van mij op de nagellak-foto)
    En wow: die foto van Jip en Merlijn!
    En die zonsondergang, die hebben wij dan weer gemist.

  3. merelvv

    Alweer zo’n fijne zondag in het park, dat doen jullie goed!

  4. Ik heb trouwens een stukje film van Sweet Dreams. Maar ik eet daar net een cakeje en zing dus met volle mond. :)

  5. michellebrouwer7

    Gaaf! :)

  6. Wat een gaaf park! Gezellig stel hippies bij elkaar zijn jullie :)

  7. jacomien

    Jullie hebben je hippie-diploma wel binnen hoor:-)
    En ook maf: ik heb volgens mij hetzelfde jurkje als Loïs. Dat wil zeggen: een jurkje van hetzelfde stofje. Die kan ik wel weer eens aantrekken!

  8. Er gaat niets boven Groningen :-)

  9. Martine

    Alleen de blote borsten ontbreken nog!
    Zie het nog zo voor me, vrouwen met blote borsten en lange rokken en als het regende stonden ze onder stukken plastic te dansen.
    Iedere morgen op de fiets naar school door het Vondelpark.

  10. Martine

    Ehhh, al een poosje geleden dus :-)

  11. Dat ziet er weer fijn uit allemaal!

  12. Nou als je daar geen vakantie gevoel van krijgt, weet ik het ook niet meer!!

  13. Lehti

    Hé, wacht ’s, da’s míjn park(-life)! O, nou ja, ’t is openbaar en ik zat in Park Spoor Noord, in Antwerpen. Was ook leuk, maar flink minder hippie. Maf dat ik pas na het lezen van Novy\’s reactie (en terugscrollen) zie dat ze daar nagels aan het lakken is.
    Wat een prachtige foto’s. Hoe vaak moesten Jip en Merlijn hun ’loopje’ oefenen ;-)

    • sanneke

      Fijn park heb je, hoor! En Merlijn en Jip, die kunnen dat van nature, ze hadden niet eens in de gaten dat ik deze foto nam, had flink ingezoomd.

Geef een reactie

