Joost, de schoonzoon

‘Ik ga dus met Joost trouwen,’ zei ze plompverloren.
‘Joost, uit jouw klas?’
‘Ja, maar hij gaat al naar groep 2 straks en ik dus niet (wat ze maar niks vindt, dat ze nog niet naar groep 2 mag. Zij, die toch al wel drie weken in groep 1 heeft gezeten).
‘Zei hij dan wat tegen je, dat je met hem gaat trouwen?’
‘Hij zei: ‘Ik houd van je.”
‘En wat zei jij?
‘Ik zei:’Ik hou van jou.’ Dus.’

Dus. Heb ik een dochter die voornemens is te trouwen. En het erge is: ik weet niet eens met wie precies. Heeft ze verkering met Joost mag weten wie. Er zaten 30 kleuters in dat klasje op het laatst, ik heb wel eens ‘Joost’ op een stoeltje zien staan, maar welk jongetje hoorde daar bij? Nog erger: dat vertelt ze op de dag dat de vakantie begint, moet ik me zes weken afvragen met wie mijn dochter wil trouwen. En nou niet zeggen: ‘Joh, da’s na de vakantie wel bekoeld’, want haar broers hebben ook nog steeds verkering met hun kleuterliefde. Ik zucht er maar eens van en vraag me af hoe ik dit straks aan haar vader breng. Misschien moesten we het hem maar niet zeggen.

20120720-203735.jpg

15 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

15 Reacties op “Joost, de schoonzoon

  1. Nou, ik vind het eigenlijk nog steeds ongelofelijk dat Neeltje al vier is. Weet je dat echt zeker? Kan me nog goed herinneren at jij zwanger was. Jeetje.

  2. Haha, ze weet wat ze wil, jullie Neeltje.

  3. Gelukkig leest haar vader hier niet mee. Pfieuw, dat scheelt!

  4. Tsja, vaders en dochters….En verkeringen van dochters. Ik wens Rinke veel wijsheid….! :-)

    • sanneke

      Je weet er alles van, hè? Gelukkig is Rinke een hele wijze man met humor, die kan er de lol wel van inzien. Bovendien kent ie haar moeder en weet ie dus al lang dat dit soort wezens toch niet te stoppen zijn. :)

  5. Alle kinders onder de pannen!

  6. Potverdrie, moeders, wat een amazing prachtige foto.

  7. Limoentje

    Wat een dametje is ‘t, heerlijk kind! Geen wonder dat Joost van d’r houdt en wil trouwen. :)

Geef een reactie

