De geschiedenis van mijn nies

Hé jij daar aan de andere kant van mijn iPad. Misschien lees je al heel lang mee. Waarschijnlijk heb je het gevoel dat je me dan al best wel aardig kent en misschien is dat ook wel zo. Maar wat je nooit meekrijgt als je hier meeleest of als je met me twittert is mijn nies.
Gezien de verbijsterde blikken van collega’s, de leerlingen die spontaan in de lach schieten, de examenzaal waar ik er in mijn eentje voor kan zorgen dat 80 man tegelijk opkijkt, neem ik aan dat ik geen alledaagse nies heb. Ik nies vaak en best graag ook eigenlijk en voor zover ik weet heb ik het altijd zo gedaan. Eén keer niezen is een zeldzaamheid bij mij, bij mij wordt het elke dag mooi weer, want drie keer achter elkaar niezen doe ik dagelijks wel een keer, maar het liefst nies ik zeven keer achter elkaar. Ik tel mijn niezen niet tijdens het niezen, ben je gek, dan geniet ik van het niezen. Ik tel de echo, want die weerklinkt na het niezen altijd in mijn hoofd. Nice. Niezen is nice.

Misschien houd ik daarom zo van dit schilderij bedacht ik me, ik weet heus wel dat Mondriaan hier een pier schilderde, maar het is net een wolk van mijn niesjes.

20120719-200509.jpg

En jij, zijn er nog dingen die ik van je moet weten?

20 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

20 Reacties op “De geschiedenis van mijn nies

  1. onnemeis

    Ik kreeg die poster van Mondriaan ooit tijdens een excursie met leerlingen. Nog steeds een favoriet.

  2. Ri

    Je mag best weten dat ik een heel stuk minder nies, sinds ik bioresonantietherapie volgde. Een therapie die ik via jou op het spoor kwam. Dus nog bedankt daarvoor.

  3. jm

    Je hebt de grappigste nies die ik ken. ;-)

  4. Irene

    Mag ik een verzoekje indienen; wil je niessessie een keer filmen en op je blog plaatsen, ben nu stiknieuwsgierig natuurlijk.

    En wat je nog niet weet over mij pfff, daar kan ik wel een jarenlang blog over schrijven. Maar ja, ik lees liever dan dat ik schrijf :).

  5. Ik vind niesen ook echt té lekker.
    Alleen doe ik het KEI maar dan écht KEI hard en slechts één keer.
    :)

  6. Heerlijk, af en toe eens niezen.
    Ik ken je nies niet, ben wel benieuwd naar geluidsopnamen.

  7. Nienke Bee

    Ik heb een collega die zo ‘orgastisch’ niest dat het bijna genant is. We doen haar ook altijd na haha. Daarom ben ik ooit eens gaan onderzoeken of er een verband is tussen niezen en seks en dat schijnt er te zijn. Denken aan seks zou het niezen zelfs stimuleren! Dat heeft iets met het autonome zenuwstelsel te maken, schijnt. Geen grapje, google maar eens!

    • sanneke

      Aha, hoe zal ik hier eens op antwoorden, zonder behalve mijn nies nog meer prijs te geven? Weet je wat, ik doe dat op twitter, daar lezen net wat minder mensen mee. :)

  8. Roos

    Ik doe bij het dichtmaken van mijn broek altijd eerst mijn knoop en daarna de rits dicht. Schijnt niet logisch te zijn….
    Tot zover mijn eerste bijdrage aan ‘dingen die je van me moet weten’ ;-)

  9. Nienke Bee

    En in de categorie dingen die je niet wist: ik praat heel erg veel hardop tegen en met mezelf. Als ik alleen thuis ben of bijvoorbeeld ergens alleen loop waar ik bijna niemand tegenkom, vertel ik hardop hele verhalen aan denkbeeldige personen. Als ik goed in mijn vel zit doe ik het trouwens wel een stuk minder, ik heb het idee dat het een manier is om overlopende gedachten te ordenen.

  10. Ik zou zeggen Gezondheid ;) :)

  11. dingen die je niet wist van mij: ik mis nog bijna dagelijks mijn vorige auto, ik heb idioot veel schoenen, horloges en brillen, ik heb Fred die in mijn auto woont en altijd meegaat op vakantie en daar op de foto gaat (https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/29441_404734574854_4225143_n.jpg) en ik ben ervan overtuigd dat lettervermicelli lekkerder is dan sliertjesvermicelli

  12. Michelle

    Aah, nu wil ik je horen niesen haha! :’D
    (Wist je dat zowel niezen (niesde, geniesd) als niesen (nieste, geniest) klopt?!)

    Van mij weet je nog heel veel niet.
    Zoals dat ik graag gekke combinaties eet op brood. En ik heb er veel.
    Pindakaas met kaas.
    Pindakaas met chocopasta.
    Pindakaas met hagelslag.
    Chocopasta met kaas.
    Hagelslag met kaas.
    Tosti kaas met koude komkommer.
    Rijstwafel met chocopasta met zout.

    Sowieso ben ik een gekke eter, maar dat wist je al wel geloof ik.

    • sanneke

      Niezen/niesen is een beetje een vreemd werkwoord, waardoor het dan weer prima bij mij past. En rare combi’s op brood, love them!

      brie-banaan-honing
      geitenkaas-honing-tijm
      stroop-geitenkaas
      jam-kwark
      vijgenjam-geitenkaas

      Jum! Wat ook lekker is: volkorenbiscuitjes met kaas. En ja, natuurlijk weer geitenkaas dan, want koeienkaas eet ik alleen verwarmd ergens doorheen, op brood vind ik het niet zo lekker.

  13. Ik moet altijd lachen als mensen niezen. Of ik schrik. Geinige dingen, niezen.

  14. sanneke

    Ik hoor het al. Ik moet dus een filmpje zien te maken van mijn nies. Maar hoe?!

  15. Jeanette

    Ha, jij niest dus net als ik ….denk ik…althans, net zoveel en misschien net iets vaker…? Geen idee, maakt ook niet uit.
    Mijn moeder had het ook. We konden mensen de stuipen op het lijf jagen met ons genies. Anderen om mij heen denken na nies nr 2 dat ze dan al ‘Gezondheid’ kunnen zeggen…dat hoor ik vaak niet eens, omdat ik nog lekker doornies :-)
    Oh, en dan denken ‘ze’ ook meteen dat ik verkouden ben of allergisch ergens voor ben, maar niets van dat alles.
    Als ik echt verkouden ben, dan nies ik 8x met een tussenstopje en dan weer 8x etc.

Geef een reactie

