Meppel, hoopcapital of Holland

‘Ik wil daar wel wonen, in Meppel,’ schreef Jonina van Hoop Holland, ‘Meppel, hoopcapital of Holland!’
Ze bood aan een gratis workshop in het park te komen geven, geweldig! Mensen van heinde en verre besloten dat ze dat wel mee wilden maken. ‘Ik bak brownies!’, riep buurvrouw Iris meteen enthousiast, ‘Ik neem verse appelsap mee! Vijf liter!’, meldde José. ‘Hoepelen zal niet gaan, maar ik kom toch,’ zei Merel, ‘en ik bak wat lekkers!’ Zelf stond ik ook een dag in de keuken en zorgde voor bakken vol lekkers, dwangmatig weeronline checkend. Zaterdag was een volkomen verregende dag, zondag leek niet veel beter te worden, maar de 4 die de zondag in eerste instantie kreeg, veranderde langzaam in een 5, een 6…. een 7! Perfect! Dat ging helemaal goed komen! En toen… werd Jonina ziek. Zo ziek dat het echt niet ging lukken het hele eind heen en weer naar Meppel te reizen. Een hoepelworkshop zonder juf en zonder al de nieuwe hoepels die ze mee zou nemen, oioi, hoe moest dat?

We besloten toch gewoon maar om 2 uur naar het park te gaan en dan maar te zien wie er allemaal zouden komen. Nou, ik hoefde er niet in mijn eentje te hoepelen. Mirjam, Jacomien, Koert, Berber, Nienke, Dionne, Tijmen, José, Iris, Ageeth, Merel, Krista met al haar zussen en stiefmoeder, allemaal zag ik ze hoepelen en ze namen allemaal nog kindjes of lovers mee. Bezoekers van het park die ons zo bezig zagen en die een hoepel zagen liggen, pakten hem op en hoepelden ook een rondje. Voor velen van ons was het de eerste ontmoeting met elkaar, maar hé, dat maakte niks uit. Sterker nog, wat leuk om zo weer twitterava’s tot leven te zien komen en onze kindjes met elkaar te zien spelen. Twee kleine Morrisjes ontmoetten elkaar, 5 dagen na elkaar geboren. Er kwam nog iemand mee doen met ons hoelahoepfeestje. Een vlinder, door Jacomien Joep gedoopt. Joep kwam op het mutsje van haar zoon Morris Rinke (!) zitten. Op buurmeisje Anna, op Rinke. Hij zal ons wel missen nu, aanhankelijke vlinder Joep.

Pas na enen ’s nachts daalde het adrenalineniveau in mijn bloed weer een beetje, ik was er veel te hyper door het hele gebeuren om te kunnen slapen. Waah, zo leuk! En het mooie is, we gaan het nog een keer doen, maar dan met Jonina er bij natuurlijk. Daar kun je nog bij zijn dus!

Volgt nu nog een héle berg foto’s.

20120716-205643.jpg

20120716-205633.jpg

20120716-205758.jpg

20120716-205744.jpg

20120716-205823.jpg

20120716-205845.jpg

20120716-205902.jpg

20120716-205918.jpg

20120716-205940.jpg

20120716-210038.jpg

20120716-210109.jpg

20120716-210121.jpg

20120716-210141.jpg

20120716-210204.jpg

20120716-210222.jpg

18 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

18 Reacties op “Meppel, hoopcapital of Holland

  1. onnemeis

    Mooi logje over een leuke middag! En ik kan hem nog steeds niet hoog houden. Grmbl.

  2. Wat was het fijn! Een warm hoepelbad :)

  3. Wat moet t een leuk gezicht zijn geweest in t park. Gezellig!

  4. nu wil ik allebei de morrisjes pikken! *neemt bij de hoopherkansing 2 extra maxicosi’s mee voor de terugweg*

  5. Hè shit, weg comment.
    Maar was hilarisch om uit alle hoeken, gaten, bosjes en auto’s hoepels te zien rollen :) Volgende keer weer!

  6. merelvv

    Wat was het fijn gisteren! M las dit verhaal en vond het jammer dat hij er niet bij was. Hopelijk kan hij de volgende keer dus ook komen!

  7. Ik vond het ook jammer dat M er niet bij was. :-)
    En ik heb mijn hoepeltalent ontdekt. Ook leuk.

  8. Wat een mooi verhaal. Moet er geweldig uit gezien hebben daar in het park. Blij voor jullie dat het toch nog redelijk/goed weer was.

  9. Jacq

    Jaja, Meppel is the place to hoepel! Ik kon zondag helaas niet, maar ik heb duidelijk wat gemist (een hoepelende Koert, tss). Wat een gezelligheid. Ik hoop dat ik er wel bij kan zijn bij de herkansing.

  10. martijn

    Jaaaa herkansing!

  11. Mooi blog!
    Is dit de manier om van mijn buikje af te komen?
    Vrolijke, bijna vakantiegroet

  12. Deze had ik ook nog niet gezien! Supergaaf!

  13. Inge

    Nu ik mijn hoepel heb, kan ik eindelijk ook meedoen aan het festijn! :) Wat ziet dit er leuk en gezellig en sportief uit zeg!!

Geef een reactie

