De laatste schooldag

Wanneer was jouw laatste schooldag? Ik heb hem vandaag. Voor dit schooljaar althans, op 3 september, mijn trouwdag, begin ik vrolijk aan weer een schooljaar. Maar goed, vandaag de laatste schooldag dus. Ik sluit af met gegevens van mijn mentorleerlingen inkloppen voor de komende mentoren, met een APV, een algemene personeelsvergadering, met revisievergaderingen, misschien met nog een heel klein stukje van de bbq. Ik heb geen oppas, dus dat laatste feestje, daar kan ik niet bij zijn. Nou ja, het mooiste eindejaarsfeestje had ik toch gisteren al. Rapporten uitdelen, zoals alle mentoren vandaag ook zullen doen, doe ik niet, want dat deed ik gisteren al, tijdens datzelfde feestje.

Elke klas kreeg vijf euro p.p. Om samen iets leuks van te gaan doen. Mijn leerlingen kozen voor een bbq en logeerpartij bij een van hen thuis. Dus daar ging ik gisteren naar toe, met een stapel rapporten in mijn tas. Want stel je voor dat je net een (niet-) slaapfeestje hebt gehad, dan zit je er niet op te wachten de volgende ochtend vroeg de wekker te zetten om 16 km naar school te fietsen om je rapport op te halen. Ik nam niet alleen rapporten mee, maar ook een bak vol chocoladecakejes, gistermiddag gebakken met Merel (waar ik al jaren mee twitter, maar die ik gisteren eindelijk voor het eerst zag).

De laatste les had ik niet zo leuk gevonden. Waar ik met alle klassen een fijne, gezellige afsluitende les had, was het in mijn mentorklas een chaotische bedoening. Jammer. Mijn klas ging er prat op de leukste klas van de school te zijn, maar helaas niet die met het beste leerklimaat. Dat betekende voor mij een jaar vol duwen en trekken, heel veel één-op-één gesprekken over hoe het ging en hoe het verder moest, heel veel gesprekken, mailtjes, telefoontjes met ouders. Het liefst wilde ik al mijn mentorkinderen over zien naar 4vwo, maar dat was geen haalbare kaart. Voor heel wat van hen wordt het 4 havo dit jaar. Bij sommigen is dat spijtig, omdat ik denk dat ze vwo best aan hadden gekund, bij anderen zeker de beste keus. Anyway, we sloten af met een feestje. En daar bleek wel weer dat ze er gelijk in hadden dat ze een geweldig leuke club zijn, zo samen.
Super gezellig was het gisteravond. Wat een schatjes….

20120713-071350.jpg

20120713-071442.jpg

20120713-071515.jpg

20120713-071531.jpg

20120713-071550.jpg

20120713-071607.jpg

20120713-071630.jpg

20120713-071716.jpg

20120713-071757.jpg

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “De laatste schooldag

  1. Er zijn slechtere manieren om het jaar mee af te sluiten. Mooie manier!

  2. Ik heb maar een aantal woorden nodig om een juiste reactie te geven: ik wil ook in Meppel wonen…

    • sanneke

      Omdat hier zulke leuke pubers wonen? Omdat de zon hier gisteravond scheen? Omdat het hier in de buurt zo mooi is? Ik heb me onderweg naar het feestje wel verlekkerd aan de mooie huizen waar ik langs reed, sommige nog te koop ook. En hé, zondag ben je in Meppel!

  3. Wel een heel mooi afscheid van een bijzondere klas.

  4. Ik voelde me weer even 15 bij deze foto’s. Heerlijk, zeg.

  5. Kijk, werd het toch nog een heel leuk feestje! En, hadden ze de peer in de cakejes toch wel aangekund denk je? ;-)

    PS kun je me de naam van het boekje geven? Er stond zoveel lekkers in! *wil ik ook*

    • sanneke

      Ik denk dat het een prima plan was die peer er uit te laten, zo was het helemaal prima en ze waren erg lekker. Maak ik de peer-variant wel voor zondag! En dat boekje, zal ik kijken of het hier nog in het bakwinkeltje ligt? Neem ik het zondag mee.

  6. Limoentje

    Wat een leuk idee om zo die bbq te organiseren en je rapport te krijgen! Geloof dat ik jou maar wat graag als juf had gehad!

  7. Wow, een hele schoolklas in je achtertuin! (maar dat doe je waarschijnlijk alleen als je zo’n lel van een tuin hebt…) Hopelijk zijn dit gewoon allemaal laatbloeiers en komt het met allemaal, als de hormonenstorm weer wat is gaan liggen, gewoon helemaal goed.

  8. Inge

    Wauw, dat is pas een leuke afsluiting van het jaar! De enige keer dat ik zoiets gedaan heb was toen ik van school af ging :) Die chocoladecake/brownie-hartjes zien er inderdaad erg lekker uit… (vooral met de geur van vers gebakken taart van hier op de achtergrond, haha)

  9. Gerda

    Dus nu vakantie??? Wij zijn hier aan het aftellen… na deze dag nog 4x wakker worden van de wekker. Update over de hoepel: GEWELDIG!!!!! Zaterdag kwam ze binnen en ze mag nooit meer weg! 2 beste blauwe plekken, spierpijn van hier tot uhhh Meppel. Van het hoepelen maar ook van het lachen! De boys (13, 18 en 20) doen het prima en zelf manlief waagt afentoe een poging. En wat hebben we een lol om elkaar! Het wordt een leuke hoepelzomer… Wordt vervolgd!
    Groeten uit Harderwijk!

Geef een reactie

