woohoo(p)

Die hoepel, dat behelst wat. Een (letterlijk) grote liefde is het. De ene dag heb ik er maar 1o minuten de tijd voor, de andere dag hoop ik zo een uur weg. Liefst ’s avonds met clipjes er bij aan. Deze bijvoorbeeld, woehaa! Sinds ik er hier en op twitter over schreef, stromen de bestellingen ‘via Santenkraam’ binnen bij Hoopholland (Jonina van Hoopholland heeft bij ‘hoe vond je deze site’ ook ‘via Santenkraam’ als optie gezet). Een aparte gewaarwording, al snap ik het helemaal hoor, wie wil er nou niet zo gemakkelijk en met zo veel plezier zo veel centimeters verliezen? Gisteren nam ik op verzoek de hoepel mee naar school. De ene na de andere collega wilde ‘m ook wel even proberen. Bij de een ging dat nog wat moeizaam, de ander concludeerde blij dat hij of zij het na 30 jaar nog niet verleerd was en hoepelde er meteen op los. Prachtig, een teamleider ineens in de aula te zien hoepelen! Een leraar economie liet even zien dat hij dan misschien al opa is, maar ook nog heel los is in de heupen.

Omdat niet iedereen die ‘m probeert het meteen kan en de hoepel dus wel eens op de grond klettert, heeft mijn mooie hoepel al wel wat slijtplekken, maar soit, hij doet het in elk geval prima. Het fijne is, hij doet wat ik hoopte: mijn buik- en rugspieren worden sterker, precies wat ik nodig had tegen de bekkenpijn, het werkt als een tierelier. Ook op Nisse sloeg het hoepelvirus over, zodat ik hier ineens een flink afgeslankte Nisse rond heb lopen. En op een mooie dag hoop ik het natuurlijk zo te kunnen. Maar dan zonder de berenbeenwarmers. Doe mij dan maar een eendenjurk.

53 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

53 Reacties op “woohoo(p)

  1. Inmiddels 3 dagen bewust en actief mee aan de gang.
    Gisteren in de woonkamer (IK MOET EEN TUIN) met de ramen open, muziekje aan en met mijn ogen dicht hoopte ik zomaar 20 minuutjes door. Niet aan één stuk, maar wel lange hoops.
    Het zweet stond behoorlijk op mijn rug, maar ik vind het écht leuk!
    Hup centimeters.. SMELT!

  2. Ik vroeg me laatst nog af of je die eendenjurk nog had! Tadaaa. :-)

    En ja hoor, je hebt me ook om, juist omdat ik snel last heb van mijn onderrug (zwakke plek) en ook de buikspieren wel weer tot spíeren (ipv slappe lappen) mag trainen.

    Nu nog het geld… #pomptidom

    • sanneke

      Natuurlijk heb ik de eendenjurk nog! En gelukkig zit ie niet meer zo strak als vorig jaar. :) En het kost wel wat, ja, maar heel wat minder dan een sportschoolabonnement.

  3. ik kwam vandaag tot de ontdekking dat t mij als waar kneusje gelukt is om van een mooie hoopholland hoop een blauwe heup te krijgen… ik heb daar helemaal geen massagebulten voor nodig… :S

    • Brenda Lelie

      Ik had de eerste avond ook een blauwe plek op mijn heup! Zag er zeer dramatisch uit maar trekt nu wel weg. Komt goed dus!

  4. Simone

    Ik heb door jou ook een hoepel aangeschaft bij hoopholland (ook bekkenpijn)! Ik hoop dat het snel gaat helpen. Ik vraag me wel af wat de overburen ervan denken als ze mij boven zien hoepelen ;-)

    • sanneke

      Ik gun mijn buren alle plezier van de wereld. Laat ze maar lekker denken! Een buurvrouw heeft er inmiddels ook een aangeschaft! Veel hoepelplezier!

  5. Brenda Lelie

    Ik heb naar aanleiding van jouw enthousiaste berichtjes ook een hoepel gekocht. Ben nu een weekje bezig en het gaat eigenlijk best goed. Heb me de eerste avond wel een flinke blauwe plek bezorgd maar die trekt inmiddels wel weg. Het lukt me alleen niet om echt lang aan 1 stuk te hoopen, langer dan aantal minuten (max 5) hou ik het niet echt vol. Kan daarna wel weer verder, maar drie kwartier achter elkaar zie ik mezelf nog niet doen. Lijkt me een beetje saai ook (hoewel ik het nog niet met een muziekje erbij heb geprobeerd). Kan inmiddels ook al een rondje draaien, hoopend een stukje lopen en handhoopen (maar nog niet boven mn hoofd). Ben jij ook al bezig met trucjes leren?

    • sanneke

      Wat leuk! Het lekkere is, als ik het echt lang doe (langer dan 20 minuten), word ik er echt vreselijk gelukzalig van. Ik doe het dus inderdaad het liefst op muziek , of terwijl ik bel of lees. Heerlijk en zeker niet saai. Op muziek is het leuk omdat ik dan al hoepelend kan dansen. Wiehoe! Lopen en armhoopen lukt ook en ik kan ook al hoepelend mijn lijf naar achteren of voren buigen. Handhoopen heb ik nog niet geprobeerd.

      • Brenda Lelie

        Maar hoe lang duurde het bij jou voordat je zo lang achter elkaar kon dan?
        Ik ga het vanavond inderdaad maar eens proberen op muziek, misschien lukt het dan wel :)

        • sanneke

          Ik weet het niet precies meer. Ik begon natuurlijk eerst met de kinderhoepel en die ellendige massagehoepel. Weet nog hoe trots ik was dat ik het daar 40 seconden mee kon. :) Met de Hoopholland hoepel kon ik het al snel langer.

        • sanneke

          Heb net het handhoopen ook geprobeerd. Leuk!! Ik kan al hoepelend overpakken van de ene op de andere hand. Daarna weer om m’n lijf en dan verder hoopen is de volgende uitdaging.

      • Brenda Lelie

        Dat is knap, ik snap er namelijk niks van hoe het met mn linkerhand moet, of mijn linkerhand snapt niet wat ie met de hoepel aanmoet. En hem dan weer om je lijf, ja dat gaat echt nog te ver voor mij. Ik vond dit filmpje wel leuk: http://www.youtube.com/watch?v=DkCY-noepZk toen snapte ik dat handhoopen ook.
        Ik heb nu trouwens door hoe ik het langer vol kan houden, ik moet mn kont meer naar achteren doen en dan gaat het opeens veel makkelijker. Is ook wel goed voor mijn houding want ik loop van nature een beetje voorovergebogen met mijn schouders.

  6. Jammer van die butsen. Maar ik denk dat Jonina jou binnenkort wel een nieuwe hoepel opstuurt, hoor. Gratis, zou ik zo denken. Jij bent gewoon een wandelende… eh hoelahoepende commercial!
    Ik raak ook heel geinspireerd van jouw hoepberichten, maar zit ook nogal tegen dat bedrag aan te hikken. Maar je hebt wel gelijk; (veeeel) goedkoper dan een abonnement op de sportschool. En veel leuker ook.

  7. Mascha

    Ik heb hem daar ook besteld nav je vorige blog. Ik heb hem maandag binnen gekregen. Erg mooie met wit, zwart, roze en rood. Alleen het lukt nog voor geen meter. Goed oefenen nog. Neem hem volgende week ook mee op vakantie (week huisje in NL). Hoop dat ik het dan een beetje kan.

    • sanneke

      Wat leuk, Mascha! Klinkt mooi! En als tips: een beetje door de knieeen, buikspieren aanspannen, lijf rechtop… en jezelf de tijd gunnen. Het duurde bij mij ook wel even voor ik zover was dat het helemaal als vanzelf ging. Zakt je hoepel naar beneden, doe je dat zelf ook: een beetje verder door je knieeen zakken, de hoepel een extra swing geven en dan komt ie weer omhoog.

  8. Hoi Sanneke, super stukje. Ik kom graag gratis een workshop geven voor jou en je vriendinnen. Als jij de plek regelt en de datum, kom ik langs. Groetjes Jonina

    • sanneke

      Ooh, Jonina! Dat is geweldig!!! MEIDEN! HOREN JULLIE DAT? We mogen samen een hoepelworkshop! Dat wordt een datum regelen!

      • Hanneke

        Oh dat is leuk! Ik heb er sinds kort ook een en een vriendin van me ook, maar toen was er nog geen optie ‘via Santenkraam’.. :)

  9. En ik heb de mijne zelfs in België gekregen. Waar het met de speelgoedhoepel voor geen meter lukte, ging het met de echte Hoop direct goed. Ik doe het meestal in de tuin, wat de buren daarvan denken (een ‘meisje van 40+’ die hoepelt) weet ik niet :-)
    Het is zover gekomen dat ik de hoop al moet delen met de tienerdochters.

  10. Jacq

    Hoepelen en lezen? Hoe doe je dat? Ik kan het op muziek, ik kan het een uur, ik kan het linksom en ik kan het rechtsom. Maar niet al lezende. En dat lijkt me nou net zo’n leuke combi. Zou Jonina dat ook behandelen in haar workshop (wat een leuk aanbod van haar trouwens!). Goed dat jij zo’n effect ziet. Ik wou dat ik dat had. Ik loop drie keer in de hard, hoepel elke dag een kwartier tot een uur en ik geniet, geniet, geniet! Maar centimeters verliezen, ho maar. Can’t have it all, kennelijk.

    • sanneke

      Waarschijnlijk ben je dan al volkomen afgetraind. ;) En ik lees tijdschriften. Klem ik tussen mijn tanden als ik begin met hoepelen en dan kan ik daarna lezen. :)

  11. Nicolet

    Zo leuk om over jouw enthousiasme te lezen. Net als meer dames loop ik nog beetje tegen bedrag aan te hikken. Maar dat spaarpotje raakt vanzelf gevuld

    • sanneke

      Het was Rinke die mij snel over de streep trok. Ben ik erg blij van. Ze zijn niet goedkoop, maar als ik bedenk hoeveel plezier ik er van heb en hoe goed het mijn lijf doet, dan was het niet duur.

  12. Jacq

    Haha, afgetraind. Ja vast. Ik weet het alleen goed verborgen te houden.

    Maar goed, tijdschrift tussen je tanden dus. Ga ik proberen. Zou dat ook met een boek lukken? En heb je ook nog een tip om koffie drinken met hoepelen te combineren, misschien?

  13. Wat een leuke berichten hier allemaal! Zo enthousiast!
    Ik hoepel nog steeds met mijn Chinese, massagebult-hoepel en daar begin ik zat van te worden. Zeker nadat hij laatst keihard op m’n enkel terecht kwam. Nog even wachten…. en dan kan ik mijn echt hoop ook eindelijk in de armen sluiten!

  14. Sanneke de trendwatcher, ik bedoel trendstarter. Super! Ik probeer mijn jongens zo ver te krijgen dat ze het knikkeren weer tot rage verheffen. (gebeurt ook zo om de paar jaar weer zomaar uit het niets, zo lijkt het) Maar, zeggen ze dan, dan heb ik toch niemand om tegen te knikkeren! Niemand anders heeft ze mee. Daar heb je bij zo’n hoepel gelukkig geen last van. Hoepelse allemaal hier!

    • sanneke

      Ik hoorde net dat er al meer dan 30 via mij verkocht zijn. Bizar. En die knikkerrage, die start toch elk voorjaar? Was al zo toen ik klein was en zie ik bij de kinderen nu ook weer.

  15. Gerda

    Al eerder gelezen maar vandaag over de streep! Vooral het feit dat het goed is voor de bekkenspieren. Ben de fysiotherapeut ooo zooo zat! Hij is bij deze besteld. Ben benieuwd…
    Groeten uit Harderwijk

    • sanneke

      Ik hoop zo voor je dat het voor jou net zo goed werkt als voor mij! Ik wist al veel langer dat ik eigenlijk mijn corsetspieren (rug- en buikspieren) zou moeten verstevigen om dat bekken te ondersteunen, maar hoe? Sit-ups werden me afgeraden wegens te belastend voor het bekken. Met hoepelen heb ik de oplossing gevonden! Ben zo blij dat de pijn zo afgenomen is! Ik wens je een mooie hoepel, veel plezier en stevige corsetspieren!

  16. Gerda

    Ik ga je op de hoogte houden!

  17. Geweldig! Echt nog nooit in me op gekomen om te hoepelen. Ik geloof dat ik er vroeger niet in uitblonk. Iets met coördinatie lol.

  18. Hoeveel mannen zouden er hoepelen, vraag ik me ineens af…

    • Brenda Lelie

      Mijn vriend doet enthousiast mee, wel met de gordijnen dicht, dat dan weer wel.

      • sanneke

        Ha, wat leuk! Rinke weet het er nog steeds niet mee. Volgens mij denkt hij dat hij het in 1 keer goed moet kunnen (terwijl ik me het leplazerus geoefend heb). Maar ja, wat ik al schreef, ik heb een aantal prachtig hoepelende (mannelijke!) collega’s gezien. Eentje kwam me de dag er na nog vragen waar de hoepel nou was en was zeer teleurgesteld dat ik ‘m niet weer bij me had.

  19. cath

    Ok, I’m inn. Vond het wel een hele klap geld en zag gisteren een ding bij Intertoys voor 2 euro. Meegenomen om even te kijken. Bakte er erg weinig van, maar las al dat het met een grotere hoepel iets makkelijker is ;)
    Vanochtend al spierpijn, dus goed teken. Zojuist dus een echte besteld bij HoopHolland :)
    Kom maar op met die sterke rugspieren!
    en met die workshop, die heb ik nogal nodig hahahaha

  20. ik wil dat ook kunnen! Maar heb het als kind ook nooit gekund… :-( Is er dan nog hoop het ooit te leren? *kijkt hoopvol* ;-)

    • sanneke

      Jawel, ik denk het wel. Als je niet direct wonderen van je zelf verwacht en de tips ter harte neemt, dan moet het lukken.

  21. Joanne

    Jaa! Ik ga inmiddels ook weer hoepelend door het leven! Ik had het heel snel weer te pakken. Ik vind het echt tof. Enne mijn vriend durft het ook, met de gordijnen dicht..

  22. Sanneke, kun jij twee kanten op hoepelen? Dus linksom draaien en rechtsom, zeg maar? Ik hoepel altijd automatisch met de klok mee. De andere kant op gaat niet soepel genoeg, maar dat zal wel gewoon een kwestie van oefenen zijn…

    • sanneke

      Ik kan het, maar de andere kant om voelt als schrijven met links. Ik oefen het wel, vandaag nog een tijd met de buurvrouw op het veldje achter het huis staan proberen. ‘Ooh, kijk! Het lukt! Ooh nee, nu zakt ie toch weer…’ :)

      • Haha, ja, zo voelt het inderdaad. Alleen dan als schrijven met rechts, voor mij. Wat zullen we soepel zijn als we het eenmaal beide kanten op kunnen…

  23. V. Jongkind

    Deze lurker is om….dus gewoon besteld….. (Yes San, inderdaad via Santenkraam) ‘T kan even duren vooral binnen….maar maakt niet uit…geestelijke voorbereiding kan zomaar het halve werk zijn……(sprak zij zichzelf moed in) Geniet altijd van het wel en wee van jullie gezin, jou/jullie kijk op kunst, de mooie foto’s. Vr. Gr. V.

  24. Is het echt zo goed voor rug en buik? Ik ben flink afgevallen, maar slap in het velletje. Man en broer hebben een mislukt dieet achter de rug, misschien is het ook wat voor hun….. Blijf je volgen en zal even bij HoopHolland kijken.

  25. Inge

    Jaaaa!! ik mag er eentje bestellen voor mijn verjaardag komende zondag :) Nu nog even kleurtjes kiezen, dat is pas moeilijk zeg! Hopen dattie maar snel afgeleverd wordt…

Geef een reactie

