Rode solex

Heeft u ook zo’n hekel aan collega-uitjes? Geforceerd gezellig doen met z’n allen? Ah jammer, het kan zo leuk zijn! Mijn team valt uit elkaar aan het eind van dit schooljaar en daar hebben alle teamleden het nogal moeilijk mee; ik zit in een fijn team. Vandaag gingen we nog even samen op pad, op solextocht. Ik had nog nooit op iets met twee wielen en een motor gezeten, maar een solex… Alleen het woord al. Dat moest toch bijna wel leuk zijn.

Rinkes fantasie sloeg er ook van op hol: ‘dan moet je wel in stijl, met een sjaaltje om je hoofd en je zonnebril op!’. Dat is aan mij wel besteed, maar niet aan een solex zo bleek. Het sjaaltje woei direct af en ach, het was ook wel zo lekker, de wind om mijn hoofd. Ik koos een rode solex. Wat een tof ding. En een goeie keus, want mijn solex ging knetterhard. Waar andere collega’s nog bij moesten trappen om een beetje vaart te maken, moest ik bijna de hele tijd remmen om een beetje in de buurt van de rest te blijven. Soms hield een collega zich aan me vast om even niet bij te hoeven trappen. Maar op sommige stukken kon ik voluit en waaaah, wat lekker was dat! Met een geknetter van jewelste kwam onze groep over kleine landweggetjes sjezen, mensen aan de kant van de weg zwaaiden verbaasd naar ons. En ik grijnsde de hele weg, zodat ik met een smile vol mini vliegjes na drie uur mijn solex weer terugbracht.

20120703-210714.jpg

20120703-210747.jpg

20120703-210819.jpg

20120703-210852.jpg

20120703-210939.jpg

20120703-211008.jpg

20120703-211051.jpg

20120703-211105.jpg

20120703-211126.jpg

22 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

22 Reacties op “Rode solex

  1. Waaah! En nu moet je dus een Solex. Een eigen.
    En wat dat sjaaltje betreft; Rinke had het helemaal fout; In een cabrio moet je een sjaaltje om je hoofd, niet op een Solex.

    • sanneke

      Anne ( van foto 2) stelde al voor er samen een te kopen. Verleidelijk. Maar dat betekent dan ook dat ik heel vaak bij haar in haar retro caravannetje moet gaan logeren en heel veel sgroppino moet drinken en dan op die solex. Oioioioi! :D Volgens mij kon het best hoor, het sjaaltje op de solex, maar eigenlijk was het er gewoon te warm voor.

  2. Nicolet

    wat gaaf die solex tour. Jammer dat je team uit elkaar gaat vallen. Hoe komt dat? Gaan mensen andere uitdagingen vinden? Ik ga het uitje van mijn team niet meemaken dit jaar andere ook leuke verplichtingen. Wie weet volgend jaar beter

    • sanneke

      Tja, een herverdeling. We komen dus allemaal in andere teams terecht. Ik ga mijn team missen en mijn teamleider op foto 5 ook. Maar we hebben nu al weer een teamdate voor begin september gezet, ik geloof dat dit team nog niet zo makkelijk uit elkaar te trekken is.

  3. Oh jaaaaa, gaaf! Dat zou ik ook graag eens een keer doen: met of zonder collega’s. ;-D
    Schijnt helemaal hip te zijn, op groepsuitjesgebied. En ik snap waarom!

  4. En wat rot en jammer dat het team straks zal uitwaaieren in een herverdeling. Never change a winning team, toch? :-/
    Maar bevriende collega’s kunnen vrienden worden. Er is nog hoop!
    En wie weet in wat voor team je volgend jaar terecht komt…
    Toch blijft het slikken, dat snap ik.

    • sanneke

      Ik kom volgend jaar in het grootste team van de school terecht. Met nieuwe leuke uitdagingen, maar tja, mijn vorige team was ook veel groter en dat was toch minder prettig. Maar inderdaad, we hoeven elkaar neit meteen uit het oog te verliezen.

  5. Dat is nog eens een leuk team uitje.
    Maar wat doe jij daar met mijn kat Basil op je solex???
    Geintje, tis wel sprekend mijn Basil, die overigens altijd op de motor van mijn lief zit.
    Jammer die herverdeling, maar toch als ’t goed was, blijf je elkaar toch wel opzoeken.

  6. Martine

    Haha, vorig jaar hadden wij ook als teamuitje Solexrijden en ik had net zo’n Solex als jij. Als een speer er vandoor, moest ook de hele tijd remmen. Wij waren met een groep van negen meiden en 1 man, tweeenhalf uur achterelkaar doorgereden, houten kont! Maar niemand dorst te stoppen, we waren allemaal bang dat we het ding niet meer aan zouden krjgen :-)

    • sanneke

      Hahaha! Wij hadden goede instructies gekregen gelukkig. Moesten af en toe wel stoppen, anders zou de ene helft van de groep een half uur eerder dan de andere aankomen vrees ik. Ze reden niet bepaald even hard.

  7. Wat een origineel teamuitje! Keileuk.
    Heb nog nooit op een solex gezeten. Wel foto’s gezien van mijn ouders & broer op een solex. Met bijbehorende helm en jas; hilarisch!

  8. Suus

    Het was echt super…ondanks dat ik een van die collega’s was die zich suf moesten trappen (nadat de eerste twee solexen acuut zelfmoord pleegden toen ik erop ging zitten)…ach….heb ik toch nog wat beweging gehad! Mag ook wel, want collega R dacht dat ik zwanger was. NEE! En bedankt R!

  9. sanneke

    Oh Suus, nee! Subtiel van R.! Het lag vast aan dat je zo straalde, zoals zwangere vrouwen dat ook zo goed kunnen.

    • Suus

      Hahaha….dat zal het ongetwijfeld zijn geweest…..Nee hoor, toen ik hier kwam werken was ik net 20 kilo afgevallen (beetje teveel, ik woog nog minder dan toen ik nog op school zat) en dan ga je weer gewoon eten en…tja…dan komt er wel weer wat bij natuurlijk! En als ik aankom zie je dat als eerste in mijn gezicht dus valt het ook gelijk veel meer op. Maar IK BEN DUS NIET ZWANGER!!!

  10. mooie rode! Ik ging afgelopen maand door de polders hier op een solex samen met een groepje meiden voor een vrijgezellenfeestje. Helemaal te gek. Ook in de regen met poncho’s aan!

  11. Een smile vol minivliegjes. Ik heb beeld. LOL
    Ik weet nu ook het grootst gemis is als Zzp-er. Geen teamuitjes!

  12. Ik heb laatst ook zoiets gedaan, maar dan met oude Vespa’tjes, ook superlachen! Vond je dit keer het teamuitje wel leuk dan? Ik kan me goed voorstellen wat je bedoelt hoor, vond zelf het ‘scooteruitje’ een erg geslaagde activiteit met de collega’s.

Geef een reactie

