Strepenbenen

Het is bijna 4 jaar geleden dat mijn ene been heel erg ziek werd. Bijna twee jaar geleden dat ik weer door het leven mocht zonder die lange, dikke steunkous. Het houdt zich best goed nu, mijn been, af en toe niet en dan schrik ik weer even, maar over het algemeen is het weer een gewoon been. Nou ja, een gewoon been, een geweldig been! Brengt me weer overal waar ik wezen wil. En die andere mag er ook zijn. Tijd voor een benenlogje dus. Over mijn liefde voor strepenbenen, al hou ik het vandaag nog liever op blote benen.

In de auto op weg naar Amsterdam aten Rinke en ik citroen-ricotta moulleux. Mmm, zo lekker. De mijne, in mijn hand op mijn schoot vormde een mooi plaatje met mijn benen. ‘Ik hou van je strepenbenen,’ zei Rinke. Ik ook. Ik weet nog goed wanneer ik voor het eerst een meisje met strepenbenen zag. Ik was net 16 geworden en mocht op het eindexamenfeest Griekse hapjes en drankjes serveren. Als onderbouwleerling kreeg je nooit de kans op het eindexamenfeest te komen, behalve als je Grieks leerde. Ik schonk ouzo en serveerde gevulde druivenbladeren (heel lekker, heus) en zag net geslaagde Rachel lopen. Rachel, met zwart/wit gestreepte benen. Ik was op slag verliefd. Die avond zoende ik voor het eerst. Niet met Rachel, maar met Andries. In het fietsenhok. Die zoen zou ik niet licht vergeten, maar Rachels strepenbenen ook niet. Vanaf die tijd begon een zoektocht naar de perfecte panty. Dat bleek nogal lastig. Strepenpanty’s worden vreemd genoeg vaak maar in één maat gemaakt (voor in de feestartikelenwinkel stel ik mij zo voor) en die standaardmaat, daar passen mijn benen niet in. Eindelijk verschijnen er nu meer strepenpanty’s. Oh joy! Maar ineens daagde me wat.

‘Zie jij eigenlijk wel eens andere vrouwen met strepenbenen?’
Het bleef een tijdje stil.
‘Nee, eigenlijk niet.’
‘Ik ook niet’

Nooit zie ik collega’s met gestreepte benen, nooit zie ik er vrouwen in de stad mee lopen.
‘Dan heb je dus kans dat iedereen mijn strepenbenen maar heel raar vindt.’
‘Je bent toch ook een beetje raar. En ik vind ze echt heel erg leuk, je strepenbenen. Ze horen bij je.’
En daar was de kous mee af.

20120630-111632.jpg

20120630-112334.jpg

20120630-111855.jpg

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Strepenbenen

  1. Martine

    I love streepjesbenen!

  2. Die blauwe & roze zijn mooi.
    Heb ook ooit mooie strepenbenen gehad. Anders dan de meute vind ik leuk. Houd ook van felle kleurenbenen.

  3. Oooo, ja strepenbenen, Elvis en ik doen mee hoor (we delen naast onze schoenen inmiddels ook pantys )
    maar die toffe op de een na laatste foto heb ik nog nooit gezien :-)

    Hartje strepenbenen x

  4. Ja! Geweldig! Ik heb ontelbare streepbenenpanties bezeten, maar niemand weet dat; altijd als ik ze aanhad overviel mij een vlaag van verkeerde kriebels en trok ik ze meteen weer uit. Maar jou staan ze geweldig! (die blauwe zijn mooi, dat zijn meer zuurstokbenen)

  5. Sylvia

    Ik wou dat ik benen voor strepen had!!!! Helaas gaan mijn ballon trombose kuiten verpakt in dikke steunkousen. Maar ik <3 jouw strepen

    • sanneke

      Verdorie zeg, zijn ze bij jou niet meer geslonken? Wat balen. Ik weet dat ik echt mazzel heb gehad dat je bij mijn been aan de buitenkant niet kunt zien wat een rotzooi ’t er binnen is (geweest).

      • Sylvia

        Nee, zijn helaas niet geslonken. Eerste trombose 20 jaar geleden inclusief longembolie. Nu de afgelopen 2 jaar 3 keer oppervlakkig. Kom dus helaas niet meer van mijn steunkousen af. Die krengen zijn helaas alleen gemaakt voor oma’s van 80 die de hele dag met hun been omhoog zitten en niet voor deze veertiger!

  6. Ik vind ze ook heel leuk, je strepenbenen!!

  7. Je hebt gewoon een heleboel streepjes voor ;)

  8. Wat dacht je van gestreepte steunkousen? Het verliefde zinnetje is nog een beetje hoteldebotel. Van de ouzo of zo, van Tom Petty, van het heugelijke feit dat je been zo gezond en sexy blijft of van zo’n vleiende vent. Die gelukkig geen Andries heet.

    • sanneke

      Nee, Lehti, dat werkt niet, een steunkous met een motief. Gewoon huidkleurig moet dat zijn, anders kan je er geen panty meer overheen dragen. Het zinnetje is aangepast, dank je. En nee, wat een naam! Maar hij zoende wel lekker. Mijn eerste zoen duurde maar liefst 3 uur, dat heeft de toon wel gezet. :)

  9. Nicolet

    Ik vind ze leuk jouw strepen benen.

  10. Ik hou ook van jouw strepenbenen. En daarom doe ik altijd mijn best ’s zomers een streepbeen te creëren door veel in de zon te fietsen!

Geef een reactie

