Mèn, al dat afscheid ook!

Op één dag zowel mijn laatste lessen van dit jaar én Neeltjes laatste dag op het Pelikaantje, haar kinderdagverblijf. Ja hallo zeg, je zou van minder volkomen emotioneel incontinent worden. Ik heb een mooi schooljaar achter de rug met fijne klassen. Volgens mij had ik nog niet eerder zo’n getalenteerde brugklas bijvoorbeeld.

Vandaag leverden de bovenbouwleerlingen hun eindwerkstukken in. Kijk maar mee voor een paar voorbeelden. (En ja, dat filmpje is ook een eindwerkstuk voor tekenen. Dat kan dus, ja. Josca, die het maakte zong het liedje ook, de actrice is medeleerling Melina, die overigens haar eigen graf schilderde als eindwerkstuk.)

Kijk, hier houdt Jesse zijn presentatie.

En dit maakte hij: een zelfportret naar aanleiding van een kunstenaar na 1950. Iemand een idee wie zijn inspiratiebron was? Natuurlijk was het niet de bedoeling exact te imiteren.

En tja, ik houd het daar dus maar moeilijk droog bij.

Bij het volgende ook niet trouwens.

Neeltje en ik maakten samen afscheidscadeautjes, Rinke bracht haar vanmorgen voor de laatste keer weg (en liet de camera achter bij Neeltjes juffies) en ik haalde haar weer op (voor de laatste keer, voor de laatste keer…) en nam de camera ook weer mee. Daarop vond ik dit.

Neeltje en ik maakten afscheidsschilderijtjes: van Neeltjes hand maakten we een soort punk olifant.

Neeltje met vriendinnetje Jaydee.

Met Sophie en Ilse.

Met haar juffie.

En met Pleun… lieve Pleun met een bibberlipje. Helemaal niet leuk vindt ze het, dat haar vriendinnetje weg gaat naar de basisschool. Ze maakte een kaart waar ze een groot hart op tekende en waar haar moeder haar adres op zette. Kunnen ze toch nog contact houden.

‘Dag, Neel.’, ‘Dag, Pleun’…

<3

23 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

23 Reacties op “Mèn, al dat afscheid ook!

  1. Martine

    Wat schattig die kleine meisjes die elkaar omhelzen, te lief!
    En wat een prachtig filmpje, ik heb het helemaal afgekeken. Is dat trouwens hetzelfde meisje dat meegedaan heeft aan Giels birdy contest? Mooie stem heeft ze.

  2. Nicolet

    Mooie foto’s, nog 8 weken en dan hier ook een einde aan het kdv tijdperk. Spannend allemaal, veel plezier op school Neeltje

  3. Nou. Ik hou het ook niet droog, hoor. Zeker niet bij Neeltjes foto’s…

  4. dat bibberlipje van Pleun is teveel voor mijn hormonen… :(

  5. Aaltsje

    Oké, als ik dan moet reageren dan toch op dit stuk! Wat een superwerk van meneer Griesel, nooit achter hem gezocht. En wat een prachtig filmpje, wat zul je trots zijn… Ik vond het ook een gekke dag, helemaal als er dan zoveel leerlingen zijn die zeggen dat ze het fijn hebben gehad! (Dat moet je maar geloven dan…)
    En voor Neeltje weer een hele nieuwe periode na de zomervakantie, maar eerst mag je nog een hele zomer van haar thuis genieten!

    • sanneke

      Nah, Aaltsje! Leuk! Jaja, meneer Griesel kan zeer verrassend uit de hoek komen. Leerlingen zeggen heus niet dat ze het fijn hebben gehad als het niet zo was, dus die kan je in je zak steken!

  6. Ow! Wat lijkt je Neel al groot naast het propje Pleun! (en ik moest inderdaad ook heel even slikken bij de knuffelfoto)

  7. Sodemieters! Punk-olifantjes. Wat een idee.
    Ach ja, afscheid. Pff, hier al net zo.

  8. Ow!! Wat enorm lief, die huggende meisjes! Ja. Neeltje gaat n nieuwe fase in. Spannend en leuk!

    <3 voor jullie

  9. Esther

    Och gut. Dat arme kindje, moet niks hebben van afscheid nemen. Puck speelt nog steeds met haar vriendin van t kdv die tien maanden jonger is. Ze zijn dol op elkaar. Het kan dus wel. Ze woont een dorp verder dus de mama’s mailen en sms’en.

  10. Wat een lieve, ontroerende foto’s. Hoe vond Neel het zelf?
    De foto met Pleun is echt te schattig.
    Ga nu het filmpje even kijken, hopelijk wil het laden.

  11. Filmpje werkt helaas niet mee. Wat fijn van dat adres op die tekening. Toen mijn jongens van de crèche gingen heb ik een briefje in de gang gehangen met hun gegevens. Eén vriendje belde op en ze hebben nog heel vaak samen gespeeld. Enne, schooljaar achter de rug? Dat betekent dus vakantie! Geniet ervan! (ook van een nieuw begin).

  12. Berber

    Prachtig allemaal! Die meisjes, die knuffels, die leerlingen….ik ken het gevoel….Ook leuk onze winkel rechts in beeld bij 0:52 in het filmpje….. :-)

  13. José

    Oooh snif! Wat een heerlijke knuffels van je meisje…

  14. Super van die fijne leerlingen!
    en die foto’s van je kleine grote Neeltje…. ik krijg er een brok van in mijn keel.

  15. Vera

    Ik hou dus helemaal niet van kinderen eigenlijk, maar sinds ik hier af en toe meelees begin ik er toch van overtuigd te raken dat er leuke exemplaren bestaan. Word steeds bijna emotioneel van jullie gezin, en ik ken jullie niet eens! Heel misschien wil ik als ik later groot ben ook wel zoiets. Dat is als compliment bedoeld, niet stalkerig (: Heb overigens ook een hoepel gekocht met massagebobbels op jou aanraden, én blauwe plekken gekregen, én nu een mooie gekocht via die andere site, op jou aanraden. Zonder massagebobbels. Maar dat terzijde. Is dat trouwens niet Bob Dylan die ook iets met zo’n schaduw deed? Of nee, het lijkt op de cover van I’m Not There.

    • sanneke

      Dat is wel een heel groot compliment, Vera. En of ze bestaan, leuke exemplaren en grote kans dat je een eigen kind al helemaal een leuk exemplaar zou vinden. Er is inderdaad wel wat gelijkenis met de I’m not there cover (love die soundtrack, vooral disc 2), al is dat een foto, geen schilderij. Veel plezier met hoepelen!

  16. Die foto van Neel en Pleun gaf ook mij een brok in m’n keel, afscheid nemen is ook niet leuk. Het idee van het hart met adres vind ik een goede, misschien moet ik die gebruiken als eind volgende maand de beste vriendin van tarja afscheid gaat nemen.
    Jullie een heel fijne zomervakantie gewenst!!

  17. Jeetje wat is Neel alweer een grote meid.Dan. Hoop dat ze het echt leuk gaat vinden op school. Ik weet wel zeker.

  18. Franka

    Ik wil je laten weten dat ik al tijden je blog volg. Ik reageer nooit. Ik vind dat jullie leuk in het leven staan en dankzij jou heb ik sinds zaterdag een hoepel van HoopHolland :-). En leuk dat ik het vind.

    • sanneke

      Wat leuk dat je dan nu toch reageert, Franka. Ik houd mijn hele leven al van schijven, maar de meewaarde van het schrijven op een weblog is toch echt dat je daar reacties op je schrijfsels krijgt. En je hebt ook een hoepel! Wat super! Ik stond vanmorgen voor het ontbijt al lekker in de kamer te hoepelen met Nisse, die de smaak ook helemaal te pakken heeft. Handig, want onze kamer is niet zo groot, dus dat leverde een benauwd Neeltje op: ‘Maar waar kan ik er nou langs?!’

  19. Ah nee ah nee ah nee, dat omhelsmoment van Neeltje en Pleun..!

Geef een reactie

